Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hobbyhorse schreef:Engels artikel met wat meer info , zie het stukje
http://www.studforlife.com/en/news_deta ... assed-away
Djali schreef:Ik begrijp het niet.
Blijkbaar heeft hij de reis van Frankrijk naar huis nog kunnen maken. Als dat kan (enkele uren op 4 benen staan), waarom kan hij niet dan nog opgeknapt worden??? Rustig terug opbouwen met voer?
Thioro schreef:En jij denkt dat die dierenartsen daar wonen en slapen?
Er zijn maar een paar dekstations die een dierenarts in huis hebben.
Op de bok zetten, sperma tappen en verwerken en zelfs insemineren heb je geen dierenarts voor nodig. Bestaan opleidingen voor voor het brede publiek.
En dan hebben we het nog niet over het feit dat paardenvolk soms (vaak) betweterige steenezels zijn die niets van een ander aannemen, al zeker niet van een dierenarts, hoefsmid of ander persoon die er geen verstand van heeft.
Een paard is goed zolang men hem goed vind.
Zit zelf meer in de koersen en daar is het contrast soms gigantisch. In hun goede dagen lopen ze miljoenen bij elkaar. Uitgekoerst en genetisch minder interessant zijn ze enkel nog de slachtprijs waard, of wat de 'ik wil een zielig paard redden' gek ervoor over heeft.
Het is niet omdat een paard goed is dat hij ook goed behandeld wordt. Alles hangt af van de stal waar hij terechtkomt.
Djali schreef:Ik begrijp het niet.
Blijkbaar heeft hij de reis van Frankrijk naar huis nog kunnen maken. Als dat kan (enkele uren op 4 benen staan), waarom kan hij niet dan nog opgeknapt worden??? Rustig terug opbouwen met voer?