Dus als de gemeente dit wil kopen en nog wil slopen en nieuwbouw wil neerzetten

Mag hopen dat dit niet door gaat, want dat is pure geldverspilling.
Leeg kantoorpand ombouwen is goedkoper.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
capopjekop schreef:Wellicht wil de gemeente zo overlast voorkomen. Een klant van mijn pa heeft woningen in woonwijken opgekocht waar meerdere arbeiders wonen per woning (veelal Polen), maar de gemeente daar wil ze juist naar het buitengebied hebben ivm (parkeer)overlast etc
rumay schreef:Meneer Puts had ook een deel van het complex kunnen kopen dan was een deel opgelost. Dit staat al jaren te koop en kon ook in delen worden gekocht.
Zo in de polder zal er niet heel veel overlast zijn maar waar je 400 mensen op een betrekkelijk klein oppervlak plaats kan er makkelijk vlam in de pan slaan. Voorwaarde is wel dat deze arbeidsmigranten allen in de gemeente Kaag en Braasem gaan werken. In Roelofarendsveen is ook arbeidsmigranten woonruimte alleen niet zo groot als deze gaat worden. In ter Aar is een soort camping met huisjes waar ook veel arbeidsmigranten wonen en ja daar is ook wel eens iets aan de hand.
Was laatst bij Golden Way maar moet zeggen dat het er al niet meer heel netjes is begint al wat verval te komen. Maar het blijft zonde maar ja paar miljoen heb ik ok niet liggen.
petraaken schreef:Hier in België moeten degene die seizoenarbeiders aan werven zelf voor huisvesting zorgen voor hun personeel. Veel landbouwers bouwen of verbouwen nu dus loodsen tot goede verblijven met alle nodige voorziening voor deze arbeiders. Of bedrijven kopen of huren bestaande woningen.
DeMolenhoek schreef:petraaken schreef:Hier in België moeten degene die seizoenarbeiders aan werven zelf voor huisvesting zorgen voor hun personeel. Veel landbouwers bouwen of verbouwen nu dus loodsen tot goede verblijven met alle nodige voorziening voor deze arbeiders. Of bedrijven kopen of huren bestaande woningen.
Waar ik vroeger woonde werd er zo een huis daarvoor gebruikt. 2 slaapkamerhuis, 1 mini badkamer. Een 80 vierkante meter woonruimte en daar zaten ze met 20 mensen. Soms meer, soms minder.
Pascalle90 schreef:janouk schreef:
Dit is van veel lang geleden. Toen zat de bereden politie er zelfs nog in. Ook is dit maar een klein deel van het geheel. In de huidige verkoop zit nog een groot huis, 2 binnenbakken en nog zo’n 120/130 stallen.
sneeuwpop schreef:Probleem zit hem niet in het feit dat mensen het niet willen kopen, maar het is gewoon te duur...
Dus als de gemeente dit wil kopen en nog wil slopen en nieuwbouw wil neerzetten![]()
![]()
![]()
Mag hopen dat dit niet door gaat, want dat is pure geldverspilling.
Leeg kantoorpand ombouwen is goedkoper.
rumay schreef:Nou iets meer al dan plannen het ligt al een tijdje bij de gemeente die eerst hebben bekeken of dit kan en mag, bestemmingsplan moet gewijzigd worden. Mochten omwonende ( ca 6 buren die op korte afstand wonen) bezwaar hebben gaan er natuurlijk allerlei procedures lopen. De koper is al langere tijd met de gemeente in onderhandeling.
Dan kan de gemeente nieuwkoop nog een poging doen dit tegen te houden.
De koper heeft dus nog enige tijd.
En er wordt iedere keer gesproken over manege maar het is een pensionstalling.
Wordt denk ik wel een probleem in de regio om alle paarden te huisvesten er zijn veel pensionstallen maar ten 1e hebben die geen meerdere binnenbakken of uberhaupt een binnenbak, 2e er staan er veel al vol of bijna vol (misschien reden tot uitbreiding)
Ik snap dat dhr. Puts zijn stallen vol wil houden zo lang mogelijk, vandaar het bord aan de weg maar zou er zelf niet gaan staan voor ca een jaar.
Citaat:Zoals vele van jullie al hebben gehoord of gelezen is de locatie waar GWS gevestigd is verkocht. Het was voor ons dan ook heel erg schrikken toen we hoorde dat de nieuwe eigenaar van plan is om alles te slopen en 200 immigrantenwoningen te bouwen op de plek waar wij dag en nacht hard aan het werk zijn om het onze klanten en paarden naar het zin te maken.
Wat ook heftig om te horen was is dat verschillende klanten zeiden toen ze het te horen kregen op de stalbijeenkomst; ‘als het hier stopt, dan stop ik met de paardensport’ ‘als het hier stopt, verkoop ik mijn paard’ ‘ik ga het nooit meer zó naar mijn zin krijgen als hier’ en nog veel meer van dit soort reacties.
Wij hebben tot eind 2020 een contract lopen en voor die tijd gebeurd er gelukkig nog helemaal niks. We zijn ook hard opzoek naar een oplossing zoals bijvoorbeeld het bouwen van een nieuwe stal waar ook de nieuwe eigenaar in mee denkt. We doen ons uiterste best om een nieuwe stal te realiseren voordat onze huidige stal gesloten word, dit om te zorgen dat onze klanten geen tussenoplossing hoeven te zoeken. Ook heeft de nieuwe eigenaar nog geen vergunning gekregen voor het bouwen van de 200 immigrantenwoningen. Zolang er geen vergunning is, blijft GWS op de huidige locatie bestaan.
Wij zijn heel blij en dankbaar dat 98% van onze klanten gewoon bij ons blijven staan ondanks de onzekerheden van de afgelopen weken en de aankomende tijd. Wij zullen onze klanten dan ook op de hoogte houden van alle positieve en/of negatieve ontwikkelingen zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
Wij zijn hard aan het werk om GoldenWay Stables door te zetten op een andere plek dichtbij de plek waar we nu gevestigd zijn, het zal niet makkelijk zijn maar wij gaan ervoor. ❤️
Tips en adviezen zijn altijd welkom .
rumay schreef:Wat is niet snap van de huurder toen hij ging huren wist hij dat het te koop stond en het is altijd afwachten wat er dan gebeurt wie weet wilde een nieuwe eigenaar wel een hele andere opzet van pensionstal en werd zijn contract ook niet verlengd.
Denise_Stormik weet dat Woubrugge onder KenB valt woon er nl zelf, zie bijna van mijn huis de stal staan, maar locatie grenst aan gemeente Nieuwkoop en die heeft aangegeven bezwaar te hebben, net zoals Nieuwkoop had bij de bouw van een varkensstal 1 perceel verder dan GoldenWay.
Ben benieuwd wat er dan te koop staat in de buurt met meerdere binnenbakken?
Nieuwsredactie schreef:Thans is het nog niet zo ver, want het bestemmingsplan moet nog gewijzigd worden en de gemeenteraad moet ook nog instemmen met de plannen om de manege te slopen en er appartementen te bouwen.
Storm schreef:Woont de eigenaar nog steeds in het huis voor het complex?
Vroeger wel, heb ooit eens een aanvaring gehad met hem toen ik als jong meisje netjes vroeg of ik tegen betaling in zijn binnenbak mocht rijden op mijn paard (er was er toen maar 1). Hele nare man.
antje_vip schreef:Storm schreef:Woont de eigenaar nog steeds in het huis voor het complex?
Vroeger wel, heb ooit eens een aanvaring gehad met hem toen ik als jong meisje netjes vroeg of ik tegen betaling in zijn binnenbak mocht rijden op mijn paard (er was er toen maar 1). Hele nare man.
Dus omdat jij niet in zijn binnenbak mocht rijden destijds, is het een hele nare man?![]()
Idd jammer van de veroordelende topictitel en OP, blijkbaar speelt er nog van alles omheen.