Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessix schreef:fransje23 schreef:
Jawel, deze stichting wilde in de eerste instantie de gehele kudde opnemen
Ja? Hebben die zoveel inkomen om zo'n groep gezond te krijgen en te houden of te herplaatsen? Of zijn zij ook weer afhankelijk van donaties etc.? Dat was waar ik op doelde, het is zo van de regen in de drup. Maar als deze stichting daar helemaal op ingespeeld is dan heb ik het verkeerd begrepen.
Citaat:We leren hier wel een les van. Met stichtingen of particulieren werken is misschien niet zo'n goed idee. Er waren in Nederland ook veel particulieren die de paarden wilden kopen, dat hebben we bewust niet gedaan.” In het contract dat Staatsbosbeheer afsloot staat dat er een boete staat van 1000 euro per paard als er niet wordt nagekomen wat is afgesproken. ,,We moeten ons daarop nog even goed beraden. Dit is voor ons ook nieuwe informatie. Het opnieuw verplaatsen van de paarden is niet echt bevorderlijk voor hun gezondheid. Nu staan ze dus in een nóg droger gebied, op nóg schralere grond. Dat was niet wat we van te voren bedacht hadden.”
Christiene schreef:Dat ze het moeten hebben van donaties heeft Jessica wel een punt.
Zo blijf je bezig komen ook weer veulen bij nog duurder kwa voeding. En daarna gaan ze weer terug. Ze zijn niet echt herplaatsbaar
troi schreef:Christiene schreef:Dat ze het moeten hebben van donaties heeft Jessica wel een punt.
Zo blijf je bezig komen ook weer veulen bij nog duurder kwa voeding. En daarna gaan ze weer terug. Ze zijn niet echt herplaatsbaar
De jonge dieren zijn prima herplaatsbaar natuurlijk. De oudere dieren zijn lastig, maar maak ze dan onvruchtbaar, zowel de merries als de hengsten. Dan zal de kudde uitsterven, lijk me de beste oplossing
fransje23 schreef:Jessix schreef:En lief van die stichting hoor, maar dat moet toch niet de bedoeling zijn...
Jawel, deze stichting wilde in de eerste instantie de gehele kudde opnemen
Rakkie123 schreef:zinzi....wat ben jij sneu bezig....
Zinzi_jewel schreef:Ik sneu
Hahaha
Zeker
Nederland geeft zijn verantwoording aan Spanje met hun overtalaan koniks
In Spanje staan nu paarden te verdrinken he
Paarden waarvan de huid langzaam loslaat omdat ze al dagen in t water staan .
Een Spaanse stichting hoort zich daar druk om te maken
Maar aangezien ook de nieuwszenders en FB pagina,s zich niet druk maken om de paarden die getroffen zijn door t noodweer
Doet oa los cabalos dat ook niet
Dat maakt mij pis en pisnijdig
Want wel zitten jammeren over de koniks .
Die dood beter af zijn .
Rakkie123 schreef:zinzi....wat ben jij sneu bezig....
troi schreef:Christiene schreef:Dat ze het moeten hebben van donaties heeft Jessica wel een punt.
De jonge dieren zijn prima herplaatsbaar natuurlijk. De oudere dieren zijn lastig, maar maak ze dan onvruchtbaar, zowel de merries als de hengsten. Dan zal de kudde uitsterven, lijk me de beste oplossing
Christiene schreef:troi schreef:
Ik bedoel dat het wilde dieren zij geen rijpaard
Calimero_ schreef:Ik volg (en steun) de stichting al een hele tijd en ze doen echt super werk.
Voor zover ik heb begrepen zijn (of worden) de hengsten gecastreerd en zullen er dus geen veulens meer bij komen. Ook heeft hun eigen DA bloed afgenomen en onderzocht en de parasiet is niet meer aanwezig dus het is nu alleen bij komen. Ze worden langzaam aan meer gevoerd zodat het niet ineens te snel is, zowel met ruwvoer als extra vitamines ter ondersteuning. Ik denk dat deze Koniks eindelijk een fijn en goed plekje hebben gevonden met mensen die volle verantwoordelijkheid nemen.
En over de donaties, tja, zo draaien toch alle stichtingen? Ik help met alle liefde mee!
Jessix schreef:Calimero_ schreef:Ik volg (en steun) de stichting al een hele tijd en ze doen echt super werk.
Voor zover ik heb begrepen zijn (of worden) de hengsten gecastreerd en zullen er dus geen veulens meer bij komen. Ook heeft hun eigen DA bloed afgenomen en onderzocht en de parasiet is niet meer aanwezig dus het is nu alleen bij komen. Ze worden langzaam aan meer gevoerd zodat het niet ineens te snel is, zowel met ruwvoer als extra vitamines ter ondersteuning. Ik denk dat deze Koniks eindelijk een fijn en goed plekje hebben gevonden met mensen die volle verantwoordelijkheid nemen.
En over de donaties, tja, zo draaien toch alle stichtingen? Ik help met alle liefde mee!
Dat is ook niet de reden dat ik het aanhaal. Ik schrijf ook dat het lief bedoelt is van de stichting, maar het is weer een onzekere toekomst voor de paarden, want de stichting is niet vermogend en moet het inderdaad hebben van donaties. Dan is het behoorlijk wat om een groep zieke, vermagerde paarden op te nemen.
Maar fijn dat mensen zoals jij ze steunen. Hopelijk lukt het ze om de dieren er boven op te komen en een toekomst te geven.
Ik had ze liever al het leed bespaard.