Ik ben met het onderzoek totaal niet eens
Nieuwsredactie schreef:Uit de Britse studie blijkt dat eigen eten er als eerste moet aan geloven. De kans is groot dat paardensporters vaak een restaurantbezoek skippen en ook heel wat restjes opsparen om zelf voldoende te eten te hebben. Groot contrast met het paard dat een evenwichtig en uitgebalanceerd menu voorgeschoteld krijgt.
Uiteten heeft niks met kwaliteit van voedsel te maken. De meeste restaurants spelen in op belevingen visuele aspect.
Zelf geeft ik juist veel om de kwaliteit van goed voedsel. Daarom heb ik een eigen groente tuin en pluk ik regelmatig ook het ene ander uit de natuur. Ik ken zelf best veel ruiters die juist heel bewust omgaan met hun lichaam en zo gezond mogelijk eten gezien op die manier beter presteert tijdens het sporten.
Voedsel uit de meeste restaurants vind ik juist troep en 90% ook altijd veelte zout.
Citaat:
Gemiddeld spenderen paardenmensen 19% meer aan het voeder en supplement voor paarden als aan hun eigen maaltijden.
De meeste top ruiters krijgen al hun voer gratis gesponsord. Zogenaamd presteert hun paar zo goed omdat ze voer x krijgen. Vervolgens trappen de andere ruiters hier in en denken dat hun paard ook dat voer moeten hebben net als top sport paarden om ook zo goed te kunnen presteren.
Dit is grootste onzin, de enige reden dat top sport paarden dat dure voer krijgen is omdat ze dat gratis geseponeerd krijgen.
Echter zijn heel veel mensen gevoelig hier voor, een hoop merken maken hier goed gebruik van en laten hun marketing volop draaien, maken gebruik van influencers, enz
Citaat:
Ook vakanties worden vaak opzij gezet. De Britse studie toont aan dat er wel gespaard wordt maar dat de vakantie vaak een kampioenschap of internationale wedstrijd is in plaats van een strandvakantie of romantische citytrip.
Hier wordt juist geleefd naar geweldige leuke vakanties met het paard. Ik wordt niet blij van strand vakanties of vakantie naar een drukke stad.
Daarvoor in de plaats ga ik juist 6 keer per jaar op vakantie waarbij ik mijn paard mee neem. En wat is nou romantischer dan samen ter paard door de natuur rond te trekken door de mooiste gebieden
.
Is het hebben van een paard een dure hobby?
Zolang genoeg kunt nemen met 1 simpel robuust paard dan is mijn ervaring de het vele malen goedkoper is dan hebt hebben van een kind. Dat is nog vele malen duurder als ik om mij heen kijk.