Paardensporters bezuinigen op eigen leven voor paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:02

Nico12 schreef:
1. Als ik geen eigen paarden had gehad: had ik nu een grote villa zonder hypotheek.
2. Als ik geen ex-vrouw A had gehad: had ik een nieuwe Porsche bij mijn villa.
3. Als ik geen ex-vrouw B had gehad: had ik nog een nieuw tweede autootje.
De paarden waren dus duurder dan ex A en B samen.
Dus voortaan zonder eigen paard, wel paard in bruikleen.
En mijn huidige vrouw werkt fulltime.

Maar ik denk toch dat jouw geld eerder is opgemaakt door je 2 ex-vrouwen, dan door je paarden? Of begrijp ik je verkeerd?

Dinopino

Re: Paardensporters bezuinigen op eigen leven voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:14

Ben geen paardensporter maar wel paardenbezitter. Weet niet of het houden van paarden duurder is dan het deelnemen aan wedstrijden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:18

Dinopino schreef:
Ben geen paardensporter maar wel paardenbezitter. Weet niet of het houden van paarden duurder is dan het deelnemen aan wedstrijden.

Bij wedstrijden komen er nog een heleboel extra kosten bij,die je niet hebt als je niet op wedstrijd gaat. Er komt dan wel een heel kleine kans om ook eens winst te gaan maken met je paard,maar daarvoor moet je het niet doen want dat is zeer zelden.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 18:30

Ja, dat geld voor paardenliefhebbers, hondeneigenaren en kattenpersoneel :D

Het is een wonder dat ik nog een hapje eten binnen krijg haha en geen uitgehongerd buikje _/-\o_

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:35

Wow, is dit artikel echt? Lijkt me niet leuk leven... Echt een teken om aan de bel te trekken en misschien te beseffen dat een paard boven je budget is... :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:59

Citaat:
Uit de Britse studie blijkt dat eigen eten er als eerste moet aan geloven. De kans is groot dat paardensporters vaak een restaurantbezoek skippen en ook heel wat restjes opsparen om zelf voldoende te eten te hebben. Groot contrast met het paard dat een evenwichtig en uitgebalanceerd menu voorgeschoteld krijgt.

Oh...?
Gewoon als zuinige Hollandse huisvrouw restjes opmaken en niet telkens een restaurant in - dat is een prima 'bezuiniging'.
(Tussen aanhalingstekens, want ik vind het normaal.)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:17

Ik ben met het onderzoek totaal niet eens

Nieuwsredactie schreef:
Uit de Britse studie blijkt dat eigen eten er als eerste moet aan geloven. De kans is groot dat paardensporters vaak een restaurantbezoek skippen en ook heel wat restjes opsparen om zelf voldoende te eten te hebben. Groot contrast met het paard dat een evenwichtig en uitgebalanceerd menu voorgeschoteld krijgt.

Uiteten heeft niks met kwaliteit van voedsel te maken. De meeste restaurants spelen in op belevingen visuele aspect.

Zelf geeft ik juist veel om de kwaliteit van goed voedsel. Daarom heb ik een eigen groente tuin en pluk ik regelmatig ook het ene ander uit de natuur. Ik ken zelf best veel ruiters die juist heel bewust omgaan met hun lichaam en zo gezond mogelijk eten gezien op die manier beter presteert tijdens het sporten.
Voedsel uit de meeste restaurants vind ik juist troep en 90% ook altijd veelte zout.

Citaat:
Gemiddeld spenderen paardenmensen 19% meer aan het voeder en supplement voor paarden als aan hun eigen maaltijden.

De meeste top ruiters krijgen al hun voer gratis gesponsord. Zogenaamd presteert hun paar zo goed omdat ze voer x krijgen. Vervolgens trappen de andere ruiters hier in en denken dat hun paard ook dat voer moeten hebben net als top sport paarden om ook zo goed te kunnen presteren.
Dit is grootste onzin, de enige reden dat top sport paarden dat dure voer krijgen is omdat ze dat gratis geseponeerd krijgen.

Echter zijn heel veel mensen gevoelig hier voor, een hoop merken maken hier goed gebruik van en laten hun marketing volop draaien, maken gebruik van influencers, enz

Citaat:
Ook vakanties worden vaak opzij gezet. De Britse studie toont aan dat er wel gespaard wordt maar dat de vakantie vaak een kampioenschap of internationale wedstrijd is in plaats van een strandvakantie of romantische citytrip.

Hier wordt juist geleefd naar geweldige leuke vakanties met het paard. Ik wordt niet blij van strand vakanties of vakantie naar een drukke stad.

Daarvoor in de plaats ga ik juist 6 keer per jaar op vakantie waarbij ik mijn paard mee neem. En wat is nou romantischer dan samen ter paard door de natuur rond te trekken door de mooiste gebieden :o .

Is het hebben van een paard een dure hobby?
Zolang genoeg kunt nemen met 1 simpel robuust paard dan is mijn ervaring de het vele malen goedkoper is dan hebt hebben van een kind. Dat is nog vele malen duurder als ik om mij heen kijk.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 23:10

Dat eten is opzich niet zo gek toch? 600 kilo paard eet nou eenmaal veel in vergelijking met een mens. Als je geen of weinig vlees eet heb je voor 1 persoon ook bij lange na niet die halve hectare grond nodig om van te leven die voor een paard toch wel minimum is.
Verder... tja kwestie van keuzes maken. Onze hond is ook duur (gaat naar een dagopvang) en qua dierenarts kosten zijn mijn konijnen weleens de duurste geweest dat jaar. Ze moeten 2 keer een enting en als er dan nog eentje ziek wordt.... Maar schijnt nog altijd goedkoper te zijn dan kinderen :Y) en ik praat veel goed met dat ik niet rook.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:48

Ik ben het ook niet eens met dit stomme onderzoek. Het slaat ook nergens op en geeft anderen maar weer de kans de paardenbezitter te treiteren met de uitspraak 'dat is duur he! zo'n paard'.

Alsof uit eten gaan belangrijk is om in leven te blijven en het een noodzaak is je restjes weg te gooien.
Nog nooit van onze wegwerp maatschappij gehoord zeker :( .
Ben blij dat ik van mijn ouders heb geleerd dat je ook zuinig kunt doen met kleding, eten en geld. Je hoeft niet elke winter een nieuwe jas. En dat alles nog voor mijn paarden tijd.

En wat is er nou erg aan dat mensen zo'n 3 daagse wedstrijd als vakantie zien? Paardrijden is hun hobby en daar halen ze hun ontspanning uit. Als dat paard er niet meer is gaan ze van dat geld wel weer naar hawaii.

Het hele leven bestaat uit het maken van keuze's.
De een kiest een paard en de ander koopt een oude porsche om op te knappen.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:59

Cowgirl schreef:
Ik ben het ook niet eens met dit stomme onderzoek. Het slaat ook nergens op en geeft anderen maar weer de kans de paardenbezitter te treiteren met de uitspraak 'dat is duur he! zo'n paard'.

Alsof uit eten gaan belangrijk is om in leven te blijven en het een noodzaak is je restjes weg te gooien.
Ben blij dat ik van mijn ouders heb geleerd dat je ook zuinig kunt doen met kleding, eten en geld. Je hoeft niet elke winter een nieuwe jas. En dat alles nog voor mijn paarden tijd.

En wat is er nou erg aan dat mensen zo'n 3 daagse wedstrijd als vakantie zien? Paardrijden is hun hobby en daar halen ze hun ontspanning uit. Als dat paard er niet meer is gaan ze van dat geld wel weer naar hawaii.

_/-\o_

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:06

tja hier is de pensionstalling ook duurder dan het huis waarin ik leef.
Keuze tja, niet echt, situatie was anders toen ik paardlief kocht en gezien de gebreken van mijn paard is verkoop geen optie (zelfs de slager wil hem niet hebben ivm medicijnen) toch is het een fijne en lieve dure grasmaaier. En ja als er wat met hem is wordt de DA gewoon betaald.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:23

Ik denk dat dit niet eigen is aan paardenbezitters, maar aan mensen die een grote financiële verantwoordelijkheid in hun leven hebben. Ik denk als je deze bevraging onder ouders doet, dat die ook vaker een restaurantbezoek zullen skippen dan toen ze nog geen kinderen hadden.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:46

Wanneer je als normaalverdiener, een paard aan huis houdt, valt het goed mee. Dit wil niet zeggen dat mijn paard alleen staat, maar ik heb maar één paard in eigendom. Ik huur een aantal weides, er komt ongeveer om de 8 weken de bekapper, hij krijgt ongeveer 650 gr tot 1 kg voer wat mij ± €25-26 per zak kost, maar ik heb maar anderhalve zak nodig per maand, soms nog niet. Hooi krijgt hij ong 8 a 9 maanden in het jaar, indien er voldoende gras is, bekijkt hij het hooi niet.

Dan is er nog een onderhoud van de weides en de machines. Paardlief is 13 jaar, de dierenarts komt eens per jaar voor zijn enting. Voor de rest heb ik haar gelukkig niet nodig gehad tot nu toe…

Sinds 1995 houdt ik paarden en ja ik heb ook als eens te maken gehad met een paard met koliek, peesonsteking, maar voor de rest valt het al bij al mee. Paarden altijd buiten heeft veel voordelen voor zijn geestelijk en fysieke gezondheid. Je moet wel zelf wat harder werken en je moet het willen. Maar eigenlijk vallen de kosten wel mee. Ik rij geen wedstrijden en soms ook periodes gewoon niet.

Op mezelf bezuinigen doe ik echt niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 15:29

Moet trouwens zeggen dat gezond eten echt niet duur hoeft te zijn of duurder is dan ongezond, dus waar ze dat vandaan halen?

En restaurant bezoek is gewoon luxe en die luxe heet bij mij paard. Moet zeggen toen ik geen paard had ging ik ook zelden uit eten en vroeger toen ik nog thuis woonde was dat ook max 1x per jaar, hadden geen paarden, maar ook geen geld voor dat soort luxe :Y).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:34

Lara_Silver schreef:
Wow, is dit artikel echt? Lijkt me niet leuk leven... Echt een teken om aan de bel te trekken en misschien te beseffen dat een paard boven je budget is... :=

Eens.

Ik kan me niet in het artikel vinden. Ik heb inmiddels geen paard meer, maar ik vind het blijven kopen van spullen ten koste van mezelf echt bizar. Bij mij gaan dan toch de uitjes, etentjes en vakanties voor. En dat zijn dan nog luxedingen, een gewone maaltijd lijkt me helemaal niet hoeven wijken voor een paard.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:02

Ik heb net mijn vakantie afgezegd omdat ik het liever besteed aan lessen met mijn paard :D

Poeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:32

Mooi toch wanneer je leest dat mensen zo veel liefde voor hun dier hebben dat ze zonder problemen concessies doen aan hun eigen eten in het voordeel van hun dier.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:40

Je kunt het ook omdraaien. Mensen met paarden gaan minder op vlieg vakanties en uiteten omdat ze een alternatief hebben wat veel leuker is.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:41

Blussem schreef:
Je kunt het ook omdraaien. Mensen met paarden gaan minder op vlieg vakanties en uiteten omdat ze een alternatief hebben wat veel leuker is.

Dat is inderdaad een mooie manier van zeggen!

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:46

:D Feeding horses every day keeps the doctor away...
Mentaal en conditioneel heel gezond; van paarden houden blijf je lekker fit.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 20:09

Keuzes maken heet dat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:53

Cowgirl schreef:

Ik lees helemaal nergens in het artikel het waardeoordeel wat jij eraan hangt.

Het is natuurlijk heel verstandig om pas een paard te nemen als de situatie dat verantwoord toelaat -al denk ik niet dat het altijd zo werkt -, maar situaties kunnen ook veranderen. En een paard doe je dan niet zo makkelijk weg als een luxe artikel zonder emotionele waarde.
Ik denk dat er dan zeker eigenaren zijn die alles op alles zetten om hun paard te kunnen houden, ook als ze daarvoor op zichzelf moeten bezuinigen. En het eerste dat dan afvalt zijn onnodige dingen als uit eten of op vakantie. Ik zag ook nergens staan dat mensen dan ongezonder gaan eten, wel dat ze bezuinigen op hun eigen boodschappen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:55

Poeme schreef:
Mooi toch wanneer je leest dat mensen zo veel liefde voor hun dier hebben dat ze zonder problemen concessies doen aan hun eigen eten in het voordeel van hun dier.

Precies ;)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:09

Tja voor mij zijn de dingen uit de OP ook heel simpel op te offeren. Uit eten vind ik vreselijk, zou ik zelfs nog als ik ervoor betaald zou worden over na moeten denken. Restjes vind ik dan weer geniaal, scheelt weer een keertje koken. Vakanties vind ik niet per definitie erg, maar vind ik eigenlijk alleen leuk met de complete dierenbende erbij. Dus dan is een paar dagen ergens in Nederland vertoeven ook al prima, maar niet eens echt nodig.

Pony's heb ik wel dagelijks plezier en ontspanning van. Dus geen opoffering, gewoon andere wensen qua vermaak.

Mischa_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:41

Blussem schreef:

En daarop kan je weer zeggen:
Mensen met eigen paarden gaan minder op vliegvakanties omdat ze liever willen zorgen voor hun paard
En omdat dan de mensen met eigen paarden minder op vliegvakanties gaan, vliegen er ook minder vliegtuigen, is weer beter voor het klimaat, gaat de aarden nog een stukke langer mee :)

Sorry als dit niet begrijpelijk is
Zo is mijn leven gewoon :+