Kijktip: VDL Stud vanavond in programma 'De Opvolgers'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Kijktip: VDL Stud vanavond in programma 'De Opvolgers'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:20

Het viel mij bij de eindscene ook op, donkere merrie liep linksvoor niet helemaal lekker.

Maar wat een goede docu, open en warme mensen, betrokken bij en hart voor hun bedrijf, prachtig :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:11

Fitzroy schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat ik voor zeurderige bokker word uitgemaakt. Ik zeg meerdere keren dat ik het een mooi programma vond, maar dat mij persoonlijk de merrie opviel die kreupel liep en dat ik dat geen reclame vind.
Heeft niets met zeuren te maken, maar is een constatering. Case closed.

Excuses, dat label had ik er niet op moeten plakken. Was absoluut niet persoonlijk.

De doorsnee kijker zal dit echt niet opgevallen zijn. Met 800 paarden loop je nou eenmaal risico dat er eentje tussen zit die niet zuiver loopt. Dus om daar nu een hele disclaimer op te gaan zetten, lijkt mij wat overdreven. Als het nu een documentaire was over een specifiek paard, dan is het wel handige info.

Heerlijke shots trouwens met al die merries en veulens op het land, wat een ruimte hebben ze daar zeg!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:16

Fitzroy ben het met je eens, zag het ook gelijk en dacht "daar hoor je straks de activisten weer over"....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:29

Ik lag dubbel om die kop van Sander bij het spermavangen. _O-

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:33

Vind overigens alle uitzendingen van Opvolgers erg gaaf gemaakt! Heel interessant, zo ook deze bij VDL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:14

Sakura789 schreef:
MCE schreef:
hadden ze er misschien bij moeten vermelden waarom ze nu als fokmerrie onregelematig/ongemakkelijk liep

Voor die paar zeurende bokkers, come on :')

Het gros van de kijkers zal niets met paarden hebben en dit niet opvallen. Ik heb nu het eerste gedeelte gezien en ga het vanmiddag even afkijken.

Mooi verhaal van de familie, volgens mij heeft 2Doc eerder van Wiepke een documantaire gemaakt (of via Omrop Fryslan?). Hardwerkende, nuchtere mensen. Ze hebben een prachtig bedrijf opgezet daar.

het was ook meer bedoeld om de voorlichting n.a.v dat handje vol
activisten,

je moet niet achter de feiten - die zij zo hanteren - aan lopen, maar
voor zijn

juist als zo'n documantaire landelijk is

je haalt ze zogezegt de wind uit de zeilen en dat geeft meer rust en minder
voer voor acties en hun domme kreten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:22

marije1109 schreef:
Fitzroy ben het met je eens, zag het ook gelijk en dacht "daar hoor je straks de activisten weer over"....

Nou, dat van die activisten had ik niet bedacht, maar ik snap Fitzroy ook, en je hoefde ook geen kenner te zijn om het te zien.
De term "zeurende bokker ", azijnzeiker en activist worden op bokt nu eenmaal al snel gebruikt als je het niet met de meute eens bent.
Geeft niks Fitzroy........gewoon stilletjes om lachen, want het is best vermakelijk. :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:28

RaafSmits schreef:
marije1109 schreef:

Nou, dat van die activisten had ik niet bedacht, maar ik snap Fitzroy ook, en je hoefde ook geen kenner te zijn om het te zien.
De term "zeurende bokker ", azijnzeiker en activist worden op bokt nu eenmaal al snel gebruikt als je het niet met de meute eens bent.
Geeft niks Fitzroy........gewoon stilletjes om lachen, want het is best vermakelijk. :D

Paar honderd paarden in beeld geweest, waarvan 1 kreupel, en daar wordt over gezeurd. Dus ja mierenneukerij.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:27

Erg leuk om te zien, en hoe het allemaal begonnen is.
Hoe ze het nu doen.
Ben er van het voorjaar geweest toen ze de hengsten showde.
Was erg leuk om te zien.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:40

Top bedrijf, mooie documentaire.
De hand aan de ploeg en de blik vooruit, zo'n treffend motto!
Diep respect voor wat ze hebben bereikt en vooral hoe ze het doen.
Ook wij fokken af en toe met VDL hengsten en het is waar, ze komen zelf te insemineren en het jaar daarop langs om de veulens te bekijken. Altijd.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 23:09

@Pillow, mierenneuker.........die was ik vergeten! :D

Terugdenkend aan de 100 paarden ingesloten door het water....welke foto kent iedereen, en herinnert mensen aan dat moment??( zelfs de niet paardenmensen )
Die met die ene witte!!

Ik heb in het verleden regelmatig wat pagina's gehad in vakbladen met tekst en foto's.
Reken maar dat ik dat grondig liet controleren op zetting en spelfouten.
Dat is het eerste wat je terug krijgt!
Goed artikel maar jámmer, jámmer.

Game of Thrones.........een geweldige serie, voor vele seizoenen met miljoenen fans wereld wijd, maar waar heeft iedereen het over?
Over de starbucks koffiekop die in beeld was.

Als een kreupele merrie een paar mierenneukers op Bokt al op valt, dan zal dat landelijk nog wat vaker gebeuren.
Het is gewoon slordig en jámmer, jámmer voor een verder leuke uitzending!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:18

Dus dat ene kreupele paard heeft de uitzending verziekt....over mierenneuken gesproken.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:31

Is het gewoon niet een onderdeel van het leven dat niet altijd alles perfect is? Dat het ook prima is om niet altijd alles te weten of te onderbouwen?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:34

Cowgirl schreef:
Dus dat ene kreupele paard heeft de uitzending verziekt....over mierenneuken gesproken.

Niet verziekt......gewoon jammer.
Het is een gemist detail, wat dus inderdaad een eigen leven kan gaan leiden.
Ook buiten bokt. ;)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:41

Ben benieuwd of dat echt zo is?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:42

RaafSmits schreef:
Cowgirl schreef:

Niet verziekt......gewoon jammer.
Het is een gemist detail, wat dus inderdaad een eigen leven kan gaan leiden.
Ook buiten bokt. ;)

Alles kan, maar volgens mij is dat in dit geval toch niet gebeurd en aangezien de documentaire al een paar dagen geleden is uitgezonden zal dat ook niet meer gebeuren. Bovendien is het bij particulieren toch vaak zo dat er mee gefokt wordt bij een blessure?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:51

Mooie aflevering :j
Mooiste moment dat stukje over de trots, die emotie die hij dan ook weer snel probeerde weg te stoppen. Ook de saamhorigheid onderling en de nuchtere doe maar normaal dan die je al gek genoeg houding!

De kreupele bruine merrie was drie keer in beeld. Viel mij ook op maar goed ik ben geen gemiddelde Nederlander.
Weet je in ieder geval dat bij de montage en de filmcrew geen paardenmensen waren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:13

Gelukkig kan het grootste gros de hard werkende familie met hun liefde voor hun dieren wel waarderen en met een beetje kennis weet je dat overal in een kudde fokmerries er wel wat bij loopt wat niet helemaal rad meer loopt maar het nog prima kan functioneren als moeder.

Weet zeker dat de meeste waarvan zijn eigen merrie kreupel en niet meer te berijden raakt er 9 Vd 10 een veulen uit gaat laten komen. Beetje hypocriet dus om zo te zagen over een paardje wat kreupelde in beeld.

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:32

Hele mooie reportage en wat een bedrijf! Mooi om te horen hoe het ontstaan is, dat wist ik niet.

marije1109 schreef:

Precies dit. Niets kan tegenwoordig nog zonder commentaar online geplaatst worden. Het gaat echt te ver :r

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:46

Wat een mooie reportage van een echt familiebedrijf. Zo mooi hoe ze over elkaar spreken en de respect voor elkaar hebben.
Knap hoe ze dit doen en volhouden, en ook nog met zo veel passie!
Ook mooi om te zien hoe hun paarden er bij lopen. Al die merries met veulens bij elkaar op de wei.

En over die kreupele merrie, ik wist dat bokt hier over zou gaan vallen.
Maar wat anderen al zeiden, het is de realiteit. Zo veel paarden, er zit altijd wel een kreupel dier bij en misschien is het net gebeurd. Daarbij zo is het leven, laat ook weer de puurheid zien, het is niet even knippen en plakken om een mooier beeld te geven. Het is zoals het is!

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:16

Ik vond het mooi te zien dat het goed lopend familie bedrijf.. Het is een immense grote fokkerij en de liefde voor de handel voerde naar mijn mening meer de boven toon dan de liefde voor het dier. Zoveel paarden, zoveel dekkingen, zoveel veulens en MP staat vol. Ik kreeg er gemengde gevoelens van.