Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Enige is dat je nooit kan bewijzen dat het verlies van de embryo’s door de ballon komt. Had ook gekund dat de merries sowieso niet drachtig waren geweest, ook zonder ballon.
Maar ik vind ook dat er meer rekening moet worden gehouden met paarden door ballonvaarders. Paarden kunnen gewoon enorm in paniek raken van zo’n ding. Soms als ze overvliegen al, laat staan als er eentje landt vlakbij.
xHaithi schreef:Ik vind dat met luchtballonnen vliegen eigenlijk niet meer van deze tijd is. Meer en meer land wordt ingepalmd door huizen of industrie, zeker in België. De open ruimte wordt stilaan echt schaars hier. Boeren en paardenhouders moeten het dus met alsmaar minder doen waardoor een ballon eigenlijk altijd irritatie zal oproepen bij diegene van wie het land is want er staat vrijwel altijd een groep dieren dichtbij of ze zetten die ballon op de gewassen van iemand die daar zijn brood mee verdient
soesita schreef:Of neem nu deze:xHaithi schreef:Ik vind dat met luchtballonnen vliegen eigenlijk niet meer van deze tijd is. Meer en meer land wordt ingepalmd door huizen of industrie, zeker in België. De open ruimte wordt stilaan echt schaars hier. Boeren en paardenhouders moeten het dus met alsmaar minder doen waardoor een ballon eigenlijk altijd irritatie zal oproepen bij diegene van wie het land is want er staat vrijwel altijd een groep dieren dichtbij of ze zetten die ballon op de gewassen van iemand die daar zijn brood mee verdient
Ik vind dat met paarden aan het verkeer deelnemen eigenlijk niet meer van deze tijd is. Meer en meer straten worden ingepalmd door auto's, vrachtwagens, brommers of fietsers, zeker in België. De plaats op de weg wordt stilaan echt schaars hier. Bestuurders en fietsers moeten het dus met alsmaar minder doen waardoor een paard eigenlijk altijd irritatie zal oproepen bij diegenen die aan het verkeer deelnemen want paarden vormen op het fietspad een gevaar voor de fietsers en zijn te langzaam om tussen de auto's te lopen. Bovendien kunnen paarden altijd schrikken waardoor er gevaarlijke verkeerssituaties kunnen ontstaan.
Het is erg gemakkelijk maar ook gevaarlijk om met het vingertje te wijzen, zeker met een hobby als de onze, die ook niet helemaal gemakkelijk ligt in de publieke opinie.
_San87_ schreef:verootjoo schreef:Dat onbestuurbare is ook relatief lijkt me, heb er nog nooit een zien landen op militair oefenterrein, op een treinrails of in de zee.
Selectieve onbestuurbaarheid.
Sassy schreef:_San87_ schreef:
Dat zou je haast beginnen te denken hé?
verootjoo schreef:_San87_ schreef:
Precies. De koninklijke kasteeltuinen slaan ze trouwens ook altijd over. Ben benieuwd of ze er daar ook met een fles champagne vanaf zouden komen
xHaithi schreef:Je zou dit eerder kunnen vergelijken met iemand die met zijn paard in de tuin van een ander gaat rondrijden zonder toestemming. De eigenaar van die tuin zal zeer terecht kwaad zijn, bv. door de schade die het paard aanricht aan het gazon of het gevaar dat het paard vormt voor aanwezige kinderen en huisdieren.