Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

webster543 schreef:Kathleen, heeeeel lang geleden was er wel een “Belgisch kampioenschap” tussen VLP en LEWB. Maar omdat de LEWB nooit kon winnen, hebben ze zich terug getrokken en blijft nog alleen maar het IPK over.
Zo hebben ze het toch tegen mij verteld.
Maar ik moet toegeven, als ik kijk naar het niveau van de LEWB in Mechelen...
verteld LEWB dat verhaal ook zo?!
Wat ik momenteel hoor ben ik voorzichtig positief over HROV ook kwa organisatie.
IMO is dat de meest voordelige volgorde. Dan heb je veelal ook correctere en functionelere zijgangen.
Als je daar dan voor geraakt is toch eens zo leuk?
tussen onze bosritten door trainen we wel hard maar dat is toch echt nog ver weg van semi-professioneel denk ik.
dus we zullen eerst maar eens proberen niet te veel stress te hebben en fatsoenlijke proeven te rijden.
Spat schreef:Ayasha, ik begrijp zeker jouw redenering! Maar voor mij is het toch een beetje moeilijk, ik heb niet echt het meest soepele paard en heb gemerkt dat juist door de zijgangen ze veel soepeler en veel meer balans heeft gekregen waardoor ik nu pas goed kan werken aan die verzameling in galop. Maar ik begrijp zeker dat dit verschilt per paard hoor, of mss is mijn visie niet helemaal juist. Kan jouw paard dan al een overgang galop stap voor het schouderbinnenwaarts en travers? Gewoon puur uit interesse hoor!
Dat ligt dus absoluut ook aan de basis. Ik wil zo snel mogelijk ‘absoluut’ tempo controle. Liever tempo controle dan opzij. 
Die zei gewoon ‘als ie zo kan appuyeren kan die ook travers, jij doet gewoon te veel in die travers’ en hij had gelijk. Maar de relatie tussen travers en mij is nog steeds ‘rocky’ genoeg dat ik ‘m tot het laatst bewaar uit gewoonte.
Als Chris tuigage wil veranderen laat ie altijd eerst duidelijk zien wat ie gaat doen en dat de riempjes nog ruim los genoeg zitten omdat ik kennelijk met mijn blik vrij duidelijk ben als ze aan Sam komen,
)
).
Maar er zijn er genoeg die dan inderdaad met jongere paarden regionaal rijden, ze moeten ergens rijden toch
en goede concurrentie maakt je zelf alleen maar beter, dus dan moet je inderdaad gewoon trots zijn als je daarvoor kan staan!
Daar krijg je dan wel deftige jury’s en bodems voor in de plaats
LRV is qua sfeer heel anders, lijkt mij ook wel leuk hoor! Maar soms ook een beetje téveel sfeer (gedoe)
Varekaj schreef:Hangt van je club af denk ik. Ik zit in een grote, maar meestal wel gezellig samen op stap.
Ik moet wel toegeven dat wij denk ik 1 van de beste bodems en accommodatie hebben als oefenterrein van de hele provincie![]()
Moest ik VLP rijden, dan had ik de luxe niet die ik nu heb. Raar maar waar.
Varekaj schreef:Hangt van je club af denk ik. Ik zit in een grote, maar meestal wel gezellig samen op stap.
Ik moet wel toegeven dat wij denk ik 1 van de beste bodems en accommodatie hebben als oefenterrein van de hele provincie![]()
Moest ik VLP rijden, dan had ik de luxe niet die ik nu heb. Raar maar waar.
ik spreek nu wel over 15 a 16 jaar geleden want ik reed toen zelf nog geen wedstrijd. Ben toen wel een paar maanden later begonnen. 
Iedereen dacht dat er geen kat nog zou starten, mis poes! We zijn nu vaker met nog meer in een reeks tegen elkaar aan het strijden dan vroeger