Paarden en varkens uit snikhete ruimte gehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:36

elnienjo schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Ja dat bedoel ik, dat een zomernacht korter is dan een winternacht is een normaal ritme.
Dat ze elke nacht zoveel kunstlicht om zich heen hebben, dat lijkt me niet bevorderlijk.
Volgens mij is er al eens onderzoek gedaan en kwam daar uit dat dieren die tussen kassen leven vermoeider zijn, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Ik heb er nooit bij stilgestaan (hier geen kassen in de omgeving) maar het klinkt idd heel erg logisch. Ik zou er ook niet vrolijk van worden bij kunstlicht te moeten slapen.

Maarr uhh... er zijn toch plenty paarden die 24/7 buiten staan? Hoe zit dat dan?

Magda, ik vond je bericht heel erg interessant :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:41

Janine1990 schreef:
Maarr uhh... er zijn toch plenty paarden die 24/7 buiten staan? Hoe zit dat dan?

Magda, ik vond je bericht heel erg interessant :o

Hier bij het bos heb je nauwelijks kunstlicht bij de weides op een enkele lantaarnpaal na aan de straatkant. Lijkt me voor beesten die 's nachts buiten staan idd wel 'n stuk fijner dan in het directe licht van een kas moeten staan. Die dingen worden 'n partij verlicht!

palousa_boy

Re: Paarden en varkens uit snikhete ruimte gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:53

Voeg daar dan nog volle maan bij een heldere nacht aan toe en we zijn helemaal de weg kwijt :+

Hier staan ze het hele jaar rond buiten, grootste verschil dat ik in de zomer zie is dat ze dan echt de hele dag in de schaduw staan om savonds te gaan eten, in de winter eten ze gewoon de hele dag ( maar die energie hebben ze ook nodig om warm te blijven).

Hier wat lammeren dood door de warmte. Hebben ze ook liever buiten staan maar de laatste jaren hebben we last van een bepaalde vlieg (die legt eitjes in wonden en bijvoorbeeld in de vulva, de maden eten zich vervolgens naar binnen en dan is het lam of schaap niet echt blij om het zo maar te zeggen) dus staan ze nu binnen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:58

Kinke schreef:
Zo klaar met het kapen van topics door vegetariërs/veganisten/activisten/vulinnaarkeuze... nieuwe Jehova's Getuigen

Nou zeg, ze komen toch niet bij je aanbellen :') Gewoon negeren als het je niet aanstaat, al ik vind het niet eens zo gek dat die discussies ontstaan eigenlijk. Zal wel een reden voor zijn in ieder geval..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:03

compleet off topic hier Lynnepinny.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:50

Ik heb vroeger een bijbaan gehad in de kas met kaapse violen. Daar staat echt het licht niet aan 's nachts hoor. Dat is lang niet in alle kassen.
Dus dat dag en nacht verhaal klopt ook niet helemaal.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:08

elnienjo schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Ja dat bedoel ik, dat een zomernacht korter is dan een winternacht is een normaal ritme.
Dat ze elke nacht zoveel kunstlicht om zich heen hebben, dat lijkt me niet bevorderlijk.
Volgens mij is er al eens onderzoek gedaan en kwam daar uit dat dieren die tussen kassen leven vermoeider zijn, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Ik heb er nooit bij stilgestaan (hier geen kassen in de omgeving) maar het klinkt idd heel erg logisch. Ik zou er ook niet vrolijk van worden bij kunstlicht te moeten slapen.

In de stedelijke gebieden en het westland is het toch sowieso nooit donker. Mijn buren zijn 8 jaar geleden vanuit Vlaardingen hier komen wonen. Zij verbaasden zich over de mooie sterrenhemel. Dat hadden ze nog zo nooit kunnen zien, omdat het daar nooit donker was

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:26

Jeetje, dat er mensen zijn die hun dieren in kassen houden 8)7
Ik zou dat niet over mijn hart kunnen. Goed dat de politie heeft ingegrepen. Hoop dat ze die mensen ook een vebod geven voor het houden van dieren.

Een kas is bedoeld voor planten, niet voor dieren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 06:22

Je kan de stal afkoelen door water op het dak te spuiten. Zeker varkens en kippen-stallen worden zo normaal gezien gekoeld.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 07:28

Blussem schreef:
Ik zou dat niet over mijn hart kunnen. Goed dat de politie heeft ingegrepen. Hoop dat ze die mensen ook een vebod geven voor het houden van dieren.

Stom... ja...
Maar weet je hoe het komt?
In dit gebied is land extreem schaars. Het is er wel maar heeft dan vaak als bestemming glastuinbouw.
En dat kan je bijna niet laten wijzigen in dit gebied. Op het gras deel mag je best vee laten lopen.
Maar er mag niks anders op staan dan een kas, qua bebouwing. Mensen maken er daarom stallen in.
Zodat ze toch de paarden buiten kunnen laten staan, wat je hier bijna op geen enkele stal kan vinden.
Sommige pakken het goed aan... en isoleren de boel prima. Anderen denken er minder over na en gooien ze in een kas met alleen wat hout tegen het glas intrappen en wat doekjes op het plafond na.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:24

Blussem schreef:

Toch zag ik hier op bokt ooit een mooie inloopstal in een kas.Mits dat je er goed over nadenkt kan dat denk ik wel.

Zelf zou ik bang zijn voor brekend glas ed.Aan hoe je een stal ook bouwt of hoe je een paard ook houd er zijn altijd nadelen aan verbonden.Het is aan de eigenaar deze nadelen af te wegen en voor hem en het paard het meest ideale te kiezen.

De varkensstal waar ik wel eens kom heeft trouwens grote airco's hangen,zou dat niet voldoende zijn met dit weer? Bij stroomonderbreking gaat er een vreselijk alarm af waar je oren zeer van doen.Ik dacht eigenlijk dat alle kippen en varkensstallen daar mee uitgerust waren?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:34

Lynnepinny schreef:
Kinke schreef:
Zo klaar met het kapen van topics door vegetariërs/veganisten/activisten/vulinnaarkeuze... nieuwe Jehova's Getuigen

Nou zeg, ze komen toch niet bij je aanbellen :') Gewoon negeren als het je niet aanstaat, al ik vind het niet eens zo gek dat die discussies ontstaan eigenlijk. Zal wel een reden voor zijn in ieder geval..

Aanbellen nog net niet, maar geef Kinke groot gelijk. Linksom of rechtsom, Ubocht of Sbocht, ze zullen hun stokpaardje weer berijden als ze de kans krijgen. On- of Offtopic zal ze worst wezen.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:59

Kinke schreef:

Inderdaad, het moet maar gewoon kunnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:47

Gillbo schreef:
Goed moment om de bio-industrie weer flink onder de loep te leggen

1 bericht om een bepaalde industrie eens kritisch te bekijken (die niet eens zegt 'je mag geen dieren eten').

Vervolgens 6 berichten dat vegetariers elke discussie kapen.

Ehm eh?

Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik 1 of 5000 dieren hield en de omstandigheden niet onder controle had zodat ze bij hitte sterven. Of dat nu 15 lammeren zijn of 2500 varkens: nee dan moet je niet zeggen dat een ander het niet zielig mag vinden. Het weer was extreem, klopt, maar dat gaat niet verminderen helaas. Als eigenaar dien je je aan te passen en niet te wachten tot het fout gaat toch... oeps foutje als je met levende beesten werkt is wel even anders dan in ander werkgebied. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet kan gebeuren, maar het is wel logisch dat de vraag gesteld wordt of er wel voldoende maatregelen genomen waren. Dat heeft niets met wel of niet vlees eten te maken voor mij.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:09

zolang die varkens niet in een kas staan is het off topic. Maar...nice try Poes

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:32

Goed, dan vind het alvast schandalig dat die dieren in een plek stonden waar het 60 graden was. Of ze nu voor consumptie waren of om naar te kijken.
Die eigenaars: wat hadden die al ondernomen? Indien niets of weinig, zouden die gelijk een verbod op dieren houden mogen krijgen.