Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Re: Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:37

Ik zeg ook niet dat de dader niet schuldig is.
Ik vraag me alleen af waar de eigenaar is in dit verhaal.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:49

Ja nergens is die. Die zal zich wel het apezuur geschrokken zijn. Jeetje je zult je veulen zo maar vinden. Heel erg dit.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:50

Pfff... Ik woon zelf in lommel... Moet er niet aan denken... ;( -:(-

De plaats waar het veulen staat is 1 km van mij vandaan... ;(

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:04

RaafSmits schreef:

Verwacht jij echt dat een eigenaar 24 op 24 op de wei is? Het is gebeurd tussen zaterdagmiddag en zondagmiddag, denk dat dat niet abnormaal is dat je zelf ook wilt slapen, misschien nog moet gaan werken,...
En dan nog, enige waar naar gewezen moet worden is de dader zelf. Eigenaar heeft er niets mee te maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:08

RaafSmits schreef:

Ik heb ze aan huis, grotendeels overdag is er iemand thuis, maar kan ze ook niet 24/7 in de gaten houden.

Als ik een x ochtend dienst heb (6:00 beginnen) staan ze zonder toezicht van ca 8 tot ca 3.
Tenzij een kind eerder uit school is, maar dan nog is de wei niet continu in het oog.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:44

Dat kan toch ook niet @brainless. Dan ga je zo in angst leven en dan is het leven niet meer fijn.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:48

Zeker met een jong veulen zou ik regelmatig gaan kijken of naar láten gaan kijken.
Maar goed, ik ben dan misschien wat beschermend voor mijn dieren.
En nee.........je kan ze niet overal voor beschermen, dat snap ik ook wel, maar toch.
Ik mis de tekst en uitleg van de eigenaar in deze.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:14

Ik moet er ook niet aan denken om mijn paarden op plek te hebben staan waar niet meerder keren op de dag toezicht is. En dan zijn nog geen eens veulentjes.
Er kan altijd wat gebeuren. Blijf bijzonder vinden paarden die op zulke afgelegen plekken staan.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:51

Blussem schreef:
Ik moet er ook niet aan denken om mijn paarden op plek te hebben staan waar niet meerder keren op de dag toezicht is. En dan zijn nog geen eens veulentjes.
Er kan altijd wat gebeuren. Blijf bijzonder vinden paarden die op zulke afgelegen plekken staan.

Gelukkig!!
Dacht even dat ik de enige was. :o

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 07:57

RaafSmits schreef:
Blussem schreef:

Gelukkig!!
Dacht even dat ik de enige was. :o

Ik heb het daar ook niet zo op... Gelukkig straks aan huis!

Onsdanks aan huis werken m'n vriend en ik full time, maar gelukkig hebben we superfijne buren!! En een 5 jarig penny meisje in de maak bij de buren, dus die zal wel geregeld over de schutting kijken om naar de paardjes te kijken samen met mama :+

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:16

Melewei94; Dit soort dingen!!
Natuurlijk heeft niet iedereen het geluk om de paarden aan huis te kunnen houden, maar ook als niet aan huis staan is een beetje extra controle toch niet zo lastig?
En nogmaals helemaal met een veulen.
Die wil je ook niet verdronken in een sloot aantreffen of vast in een draad, alleen maar omdat er geen toezicht is?
En zeg nu zelf, wie staat er nu zo afgelegen dat er werkelijk niemand langskomt/ zicht heeft op de wei.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:19

Of misschien dachten mensen ah wat lief het veulen ligt.

Vreselijk dat de eigenaar hier nu zo aan de schandpaal wordt gezet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:22

Volgens mij gebeuren dit soort dingen vaak 's nachts. Dus gewoon wanneer iedereen slaapt, ook degenen die er overdag elk uur naar gaan kijken.
Goed camerasysteem voor de weides zou wellicht uitkomst bieden, maar ja, de slimme mishandelaar spuit wellicht eerst die camera vol met zwarte verf. Je kunt nooit 100% zeker zijn helaas.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:31

RaafSmits schreef:
Veulen is nog afhankelijk van de melkbar.
Sorry hoor, maar ik vraag me dan ook af waar de eigenaar is al die dagen.
Volgens het bericht moet het tussen zaterdagavond en gister gebeurt zijn.

Natuurlijk is dit gedrag niet goed te praten, maar ik vind de eigenaar in deze ook op zijn zachts gezet wat laks.

Al die dagen?
Lezen mensen nu niet goed?
De politie heeft het bericht op zondag geplaatst. En het is tussen zaterdagavond en zondagmiddag gebeurt. Dat is nog geen 24 uur dus nog niet eens 1 hele dag.

Ook al staan ze aan huis kan het nog gebeuren dat iets later opgemerkt wordt. Je hebt een feestje en slaapt in de ochtend goed uit en komt pas tegen de middag bij de paarden.
Gebeurt hier ook weleens nu staat die van mij niet echt afgelegen maar bij iemand aan huis maar ook die staat niet constant bij de wei te kijken.

Net als die pensionstallen die beweren dat er altijd toezicht is. Dat is onzin meeste mensen slapen gewoon.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:15

Zulke dingen gebeuren bijna altijd als het donker is,en op dagen dat je gaat posten gebeurt er niks.Ga je paar dagen achter elkaar posten gebeurt er niks,hang je camera neer, omzeilen ze die.
Hier gebeurt ook zo vaak wat, paar keer bloed in de schuilstal gegooid, dan weer is er een geel poeder in de schuilstal gestrooid,dan hangt er een plastic zakje aan een touw in de schuilstal,enz. Hetn is zó makkelijk om te zeggen je moet dit doen,je moet dan doen,haal de paarden daar weg,enz.
Eigenaar de schuld geven zonder te weten wat er gebeurt of speelt is Vooroordelen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:17

Melewel94 schreef:
Onsdanks aan huis werken m'n vriend en ik full time, maar gelukkig hebben we superfijne buren!! En een 5 jarig penny meisje in de maak bij de buren, dus die zal wel geregeld over de schutting kijken om naar de paardjes te kijken samen met mama :+

En jouw buren zijn 24 per dag thuis dus?
Echt, ik snap dat gezeik naar die eigenaar echt niet. Je kunt gewoon niet 24 uur per dag je dieren in de gaten houden.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:44

Absoluut zijn die ook niet 24u per dag thuis. Alles behalve. Maar ik weet toevallig dat de vrouw des huizes parttime werkt.

Het is een luxe om ze aan huis te kunnen hebben en dan nog eens zulke buren te hebben!!

(ik verwijt trouwens niks naar de eigenaar, even voor de duidelijkheid)

Het is onmogelijk om de boel continu in de gaten te houden. Ook al werk je niet en ben je altijd thuis, snachts kan veel gebeuren.

Enigste oplossing zou zijn, een camera, om dan op z'n minst de mogelijke dader te kunnen herkennen, maar dan houdt het ook vrijwel op. Enkel aan huis kan je nog 'enigzins' actie ondernemen mocht je iets op de camera opmerken, maar dan zou ik denk ik met m'n jachtgeweer die ik nog niet heb gelijk die achterlijke mens afschieten en 10 meter de grond in spaaien. (bij wijze van spreken... Denk ik? :+ }> )

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:54

Ik vind het ook niet netjes om de eigenaar iets te verwijten. Je kunt niet altijd alles in de gaten houden. En inderdaad, misschien zijn er wel mensen langs gefietst, die dachten dat het veulen gewoon lag.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:15

Ik verwijt de eigenaar ook niets, maar blijkbaar mag je je dat nog niet eens afvragen.

Ga als ouders eens een paar keer achter elkaar met je uk naar de eerste hulp moet met val en stootschade ( vinger tussen de deur)..........ook dán wordt je er even netjes op aangesproken hoor.......als het goed is!!

Bij zoiets raars als nu gebeurt is vind ik het helemaal niet gek om de eigenaar eens te vragen over het hoe of wat.
Waarom toch altijd meteen iets negatiefs daar achter zoeken??
Maar goed, láát maar.
Beestje is gelukkig niks ergs overkomen, laat het een les zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:16

RaafSmits schreef:

Natuurlijk is dit gedrag niet goed te praten, maar ik vind de eigenaar in deze ook op zijn zachts gezet wat laks.

Mij klinkt dit bericht toch vrij verwijtend.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:28

dromertje2 schreef:
RaafSmits schreef:

Mij klinkt dit bericht toch vrij verwijtend.

Dat is mijn reactie, maar nog geen verwijt.
Het wordt pas een verwijt als je het je persoonlijk aantrekt.
a) Ik ken de eigenaar niet en b) als de eigenaar hier op Bokt zou zitten en mijn bericht zou lezen kan hij of zij hoogstens denken " Ach, daar heb je haar ook weer "
Zij weet niet dat ik uur geleden nog langs de wei ben gefietst *

* Of iets dergelijks.

Klaar!! Even goede vriendjes en fijn dat iemand bezorgd is om mijn veulen, waar erg goed op gepast wordt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:35

Lijkt me lastig om dit als eigenaar niet persoonlijk op te vatten.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:18

Ben jij de eigenaar dan?
Dan wil ik nl wel eens in gesprek.
Kan ook met een pb.............
En zenn............ :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:30

Nee dat ben ik niet, maar je schijnt niet te snappen dat je posts over de eigenaar nogal negatief zijn.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:50

Nee, dat snap ik inderdaad niet.
Het rare is dat "men "bij een reactie elk woordje tot in de treuren uitmelkt en op elke slak zout wenst te leggen wat lezen betreft, terwijl een onderschrift van de persoon die reageert compleet genegeerd wordt.
Maar, het doet er allemaal niet meer toe.

Wat ik overigens wél raar blijf vinden is dat iedereen snapt dat je een fiets niet meer zonder slot erop buiten een winkel of bij het station kan zetten want dan is de kans groot dat hij gejat wordt.
Ook is het volledig normaal bevonden dat we met z'n alle overal geobserveerd en gecontroleerd worden.....het is tenslotte voor ieders veiligheid.
Een tas kan niemand meer onbewaakt op het station laten staan........dan is ie weg.( een dreigende bommelding even buitenwegen gelaten )
Dat snapt een verstandig kind nog wel, maar een paard/ dier zetten we gewoon weg in een weiland en dan moet iedereen daar maar met de vingers van afblijven.

Men mag het niet voeren,
Men mag het land niet in,
Men mag er niet stiekem op rijden,
Men mag ook geen staarten of manen ongevraagd knippen.
En al zeker geen veulentje pakken om de beentjes om wat voor een rede dan ook bij elkaar te binden.
En iedereen gaat er maar van uit dat het daar dan mee gezegd is.
En men neemt dan maar klakkeloos aan dat iedereen zich daar aan houd.

NEE dus!!
We leven nu eenmaal niet meer in die beschaafde perfecte pennywereld.
Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 05-07-19 07:10, in het totaal 1 keer bewerkt