Ilayda (15) door paarden naar laatste rustplaats begeleid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Ilayda (15) door paarden naar laatste rustplaats begeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:04

Je beseft wel dat het gaat om de laatste eer aan een overleden kind en niet om een traditie die jij niet kent toch? :\

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:47

Ayasha schreef:
Je beseft wel dat het gaat om de laatste eer aan een overleden kind en niet om een traditie die jij niet kent toch? :

_/-\o_

Alsof het om een entertainment gehalte gaat, echt sommige mensen hebben hun prioriteiten op heeeeel verkeerde dingen .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:55

Ayasha schreef:
Je beseft wel dat het gaat om de laatste eer aan een overleden kind en niet om een traditie die jij niet kent toch? :

Vind het gewoon slechte journalistiek. En dat doet niets af aan het emotionele aspect voor de betrokkenen. Als er een journalist op af gestuurd wordt om in het lokale nieuwsblad een artikel te kunnen plaatsen dan moet ie goed werk leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 17:11

Misschien kun je je mening in dit geval beter voor je houden elnienjo... Niet erg gepast in een topic dat gaat over de laatste eer aan een meisje dat veel te jong is overleden.

Verschrikkelijk, zo jong nog... Een mooi eerbetoon aan Ilayda. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden... Y;(

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 17:50

Vreselijk ongeluk. Is hier achter mijn huis gebeurd, rij er meerdere malen per dag langs en er is geen moment dat er geen mensen op de plek staan, bij de enorme bloemen-en knuffel zee.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:35

Pffff zo heftig. Zag vd week een ingrijpend filmpje waar ze met zijn allen op plaats ongeluk staan. Ballonnen met sterretjes de lucht in lieten gaan. Zo indrukwekkend |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:51

Even een kleine ingreep: tijdens de begrafenis van Ilayda is er een speciaal persvak ingericht. De mediaandacht voor het ongeluk was echt gigantisch en er is besloten om de pers 'uit te nodigen' om te voorkomen dat ze toch zouden komen en hinderlijk in de weg zouden staan. Ik werk niet voor het NHD maar wel voor een andere regionale omroep en onze verslaggever heeft netjes gecontroleerd bij familieleden/aanspreekpunten welke foto's wel en niet gebruikt mochten worden. Respectloos is het dus zeker niet gegaan.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen benieuwd zijn naar een foto van de rijlaarzen, het is immers een bijzonder tafereel en een traditie die veel mensen niet zullen kennen. Op dit filmpje zijn ze wel te zien: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/248360/h ... aatste-eer

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:33

Emmaa_ schreef:
Even een kleine ingreep: tijdens de begrafenis van Ilayda is er een speciaal persvak ingericht. De mediaandacht voor het ongeluk was echt gigantisch en er is besloten om de pers 'uit te nodigen' om te voorkomen dat ze toch zouden komen en hinderlijk in de weg zouden staan. Ik werk niet voor het NHD maar wel voor een andere regionale omroep en onze verslaggever heeft netjes gecontroleerd bij familieleden/aanspreekpunten welke foto's wel en niet gebruikt mochten worden. Respectloos is het dus zeker niet gegaan.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen benieuwd zijn naar een foto van de rijlaarzen, het is immers een bijzonder tafereel en een traditie die veel mensen niet zullen kennen. Op dit filmpje zijn ze wel te zien: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/248360/h ... aatste-eer

Dankjewel voor t delen! Heel indrukwekkend ritueel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:53

Wat jammer dat een topic als deze verzandt in strijd, ondanks dat ik de emoties begrijp.
Ik hoop dat de uitleg van Emma voldoende is.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:29

Wat heftig, veel sterkte aan alle nabestaanden... Een mooi eerbetoon

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:55

Ilayda was een vaste kracht op de manege waar mijn paard staat ,wat een ontzettende lieve meid was dat zeg .. altijd behulpzaam en liefdevol. Het was een klap toen we hoorde dat zij degene was die in het artikel in eerste instantie besproken werd als " jonge vrouw " de avond van het ongeluk, toen ik smorgens op de manege kwam en hoorde dat zij " vermist " werd dacht ik nog niet gelijk aan haar icm het ongeluk .. ze spraken immers over een " jonge vrouw ".. helaas belde een uur later haar ouders dat het toch om haar ging ( het artikel was onder tussen aangepast naar " meisje van 15 " ).. wat een shock ..
We zullen haar ontzettend missen , haar vrolijkheid , haar liefde voor de paarden haar behulpzaamheid en haar hele verschijning ..