Fitzroy schreef:Ik ben persoonlijk van mening dat paarden er altijd zijn voor het plezier van de mensen en niet andersom. Daar gaat het mij om. Wat inhoudt dat iemand in Friesland veel weidegang aan zijn paard kan bieden en iemand in de Randstad niet. Maar de eindconclusie blijft hetzelfde: het paard is er voor de mens en iedereen zorgt naar eer en geweten voor zijn paard.
En met paddockgang in de Randstad is men al een stuk beter bezig dan voorheen. Dat iemand geen paarden mag houden geldt dan imo voor iedereen, ook die paarden die wel weidegang hebben willen alsnog niet bereden worden of beperkt in hun vrijheid ...
Ik zie het verschil niet. Jullie praten het nu goed dat je buiten de Randstad wel paarden mag houden.
Als je het verschil niet ziet, valt er imo ook verder niet meer over te discussiëren want dan zullen we het nooit eens worden wat betreft alles rondom het houden van paarden en hoe ze het beste een paard waardig bestaan te geven, tenzij je idd besluit geen paarden te houden om deze redenen.
Uiteindelijk zullen de meesten proberen hun paardje de beste verzorging mogelijk te geven. Daar probeer ik in te geloven in ieder geval, ondanks dat je genoeg gruwelijkheden ziet.
Maar mensen die niet inzien dat weidegang daar bijhoort, een basisbehoefte, kan ik verder niet echt mee discussiëren (dan zullen we het daar in ieder geval nooit over eens worden) want imo is er zeker verschil in de manieren van paarden houden en wat minimale behoeftes zijn waarin je voor je paard moet voldoen en daar zal ik ook mijn mening nooit in aanpassen.
En als er dan alleen paddocks zijn (maar wederom: zoek een andere plek! als er dan toch een nieuwe manege gebouwd wordt of accepteer dat het gewoon daar niet kan), dan mogen ze toch echt wel een behoorlijk stuk groter zijn als dit (zonder schaduw). Ze kunnen hun benen niet strekken, tenzij ze bereden of gelongeerd worden in een bak. Dat vind ik gewoon echt bizar en ik snap niet dat dat goedgepraat wordt en over eenzelfde kam gescheerd wordt als een paard wat dagelijks uren weidegang heeft en minimale stal bezetting.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-06-19 19:25, in het totaal 3 keer bewerkt