Douwe Bob reageert op felle kritiek rijden 'te jong paard'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:26

Telpeva schreef:
Citaat:
"Mensen die hier commentaar op hebben, zijn vaak ook de mensen die graag naar het WK Dressuur kijken", gaat de zanger verder. "Waar paarden achter de schermen stroomstoten krijgen om in het gareel te houden

Ben ik de enige die hier nog nooit van heeft gehoord? En varkens die levend worden gekookt? leef ik dan onder een steen of verzint hij ze gewoon ter plekke.

Het levend koken van varkens is in ieder geval een onzinverhaal dat helaas al jaren de ronde doet en zeer hardnekkig is. Dat heeft-ie in ieder geval niet van zichzelf.
Wat die stroomstoten betreft zal het wel een zelfde klok en klepel zijn...

Shaggy09

Re: Douwe Bob reageert op felle kritiek rijden 'te jong paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:29

Het is niet netjes maar ik kan me hier echt niet druk om maken.

Zie soms dingen hier op Bokt die veel zorgwekkender zijn imo.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:34

Wat een idioterie dat hier ophef over wordt gemaakt. Ik heb vroeger zat paarden zadelmak gemaakt tussen 2,5-3 jaar en ingereden.

De Fries is nog superbraaf ook zo te zien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:39

Cayenne schreef:
Tja op een driejarige rijden.. Op Bokt zitten ze er soms al op 2.5-jarige leeftijd op en dat lijkt ook steeds normaler te worden.

Dat was 40 jaar geleden al normaal.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:39

Het ziet er misschien wat onbehouwen uit, maar als mijn fries overkruist zat, wat hij regelmatig op links deed, zou ik er zonder zadel echt keihard afgestuiterd zijn, dus dat vind ik wel knap. Verder is dat paard echt niet van glas, dus van 2 rondjes zo ff jakkeren zal hij echt niets krijgen. Denk dat er genoeg mensen zijn die dit vroeger ook wel eens gedaan hebben. Ik wel hoor. Zonder zadel op een shet door het bos crossen. Zal ook geen schoonheidsprijzen gewonnen hebben.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:44

'Doe het maar eens na' schrijft hij erbij.

Nah, dat zul je niet zo snel zien.
Zelfs een geit zit beter te paard dan hij. :')

Verder een typisch gevalletje lekker boeiend.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:46

Ibbel schreef:
Telpeva schreef:

"Mensen die hier commentaar op hebben, zijn vaak ook de mensen die graag naar het WK Dressuur kijken", gaat de zanger verder. "Waar paarden achter de schermen stroomstoten krijgen om in het gareel te houden

Ben ik de enige die hier nog nooit van heeft gehoord? En varkens die levend worden gekookt? leef ik dan onder een steen of verzint hij ze gewoon ter plekke.

Het levend koken van varkens is in ieder geval een onzinverhaal dat helaas al jaren de ronde doet en zeer hardnekkig is. Dat heeft-ie in ieder geval niet van zichzelf.
Wat die stroomstoten betreft zal het wel een zelfde klok en klepel zijn...

het gebeurt wel degelijk, wel eens waar niet altijd 'expres' maar toch.
als ze niet op tijd zijn dood gebloed dan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:49

rockwitch schreef:
Het ziet er misschien wat onbehouwen uit, maar als mijn fries overkruist zat, wat hij regelmatig op links deed, zou ik er zonder zadel echt keihard afgestuiterd zijn, dus dat vind ik wel knap. Verder is dat paard echt niet van glas, dus van 2 rondjes zo ff jakkeren zal hij echt niets krijgen. Denk dat er genoeg mensen zijn die dit vroeger ook wel eens gedaan hebben. Ik wel hoor. Zonder zadel op een shet door het bos crossen. Zal ook geen schoonheidsprijzen gewonnen hebben.

Precies dit dus. Mensen maak je niet druk.
Uren correct rijden met een 3 jarige vind ik echt niet kunnen, maar dit onbesuusde lol met je knol. Ze zijn niet van marsepein hoor en het is waarschijnlijk maar eventjes.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:50

Er zijn filmpjes zat te vinden waarin vast gelegd is dat varkens levend in een bad met kokend water terecht komen. Helaas... Er gaat dan wat mis met het doden voordat ze verder het slachtproces in gaan. :(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:55

Tja het ziet er nogal lomp en ondoordacht uit..zeer braaf paard. Volgens mij een gevalletje van stoerdoenerij..echt schokkend vind ik het niet. Dom..dat wel..

Ik heb in ieder geval nog nooit stroomstokken gezien op het WK dressuur.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:59

Sunnda schreef:
'Doe het maar eens na' schrijft hij erbij.

Nah, dat zul je niet zo snel zien.
Zelfs een geit zit beter te paard dan hij. :')

Op een Fries zou ik het hem niet na doen, die gangen zien er veel te ongemakkelijk uit.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:03

Een manege eigenaar waar ik ooit gestald stond was ook zo’n een halve cowboy (in zijn hoofd). Na een biertje op een zomerse dag probeerde hij ook zoiets met een manege paard. Echter zei dat paard: ehhhhh nee dank je.
Ik weet niet meer precies wat hij gebroken had maar het was een mooie illustratieve les tegenover manege ruiters dat het geen goed idee was _O-

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:26

Of het paard ´te jong´ is weet ik verder niet, ik ken het dier niet, maar vind Douwe Bob wel overkomen als een ontzettend knuppeltje. "Doe het me maar eens na"? Liever niet. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:28

Kijk eens naar de gemiddelde KNHS westrijd. Daar gaat het een stuk triester aan toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:35

Zeepsop schreef:
Die moeten we maar naar zitles sturen denk ik. :')

Mwah, als je kijkt naar wat voor zadels mensen tegenwoordig nodig hebben om zichzelf in een nog enigszins toonbare houding in het zadel te houden, denk ik dat het met de zit van Douwe Bob wel goed zit als hij dit zonder zadel doet. :') Denk dat de gemiddelde ruiter al lang in het zand had gelegen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:35

Die discussie van op 3 jarigen rijden blijft echt idioot, er is allang bewezen dat het belasten op jonge leeftijd veel beter is en er voor zorgt dat er op latere leeftijd minder blessures zijn.

Dit filmpje heeft natuurlijk niet veel met paardrijden te maken, gewoon ff een rondje stoer doen, lol hebben en gek doen.

Deed niemand dit vroeger met zijn pony? ( ik sprong zonder zadel aan een halstertje over betonnen blokken ( oh ook zonder cap )) We hebben toch allemaal wel eens wat gedaan waar we later niet zo trotos op waren?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:45

Nou het ziet er niet uit. Maar de plofkippen hebben het slechter. Beetje perspectief :+

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:08

De 'Ik rij vanaf jongs af aan al paard' is er helaas niet aan te zien :')
Het filmpje werd dus gelukkig niet goed ontvangen door fans en andere, hij heeft ze bij deze dan alvast een goed voorbeeld gegeven van hoe het niet moet... Zo zijn die mensen ook alweer een stukje 'paard-wijzer' :Y) Al is het wel jammer dat dat ten koste van het paard moet gaan natuurlijk.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:09

Ik doe het hem niet na met de gangen van een Fries. Alhoewel Kelan ook hoog opgooit en mijn balans op hem nu eindelijk goed is in alle gangen. Die armen mogen wel wat minder vliegbewegingen maken.

Tja verder lijkt het mij gewoon lol met z’n knol en kunnen we ons veel beter druk maken om andere dingen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:13

Wat een gezeik zeg. De tutterdetut-mensjes leveren veel vaker een tutterdetut-paard af dan iemand die niet zo vaak de hoefslag en de bit leest en gewoon wat lol maakt. Het beest in het filmpje is straks kipmak, reken daar maar op.
Ja hij is 3. Maar haast alle tutterdetut-mensjes longeren een driejarig paard bijgezet en het dier moet wel onder het zadel met de kop in de krul lopen. En het zadelmak maken moet wel in 2 a 3 weken klaar zijn want anders wordt het te duur, want zadelmak maken doe je niet zelf, je brengt het dier weg naar een professional.
Wie is er dan meer een paardenmens?
Laat hem toch. Dit doet ie vast niet dagelijks.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:48

Als een bokker zo'n filmpje zou laten zien in een topic, zou het anders wel een heel rel topic worden waarbij de bokker de grond ingeboord zou worden.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 23-06-19 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:48

Nieuwsredactie schreef:
Nu reageert de zanger zelf op de ophef. "Ik ben een onwijze dierenvriend en rij vanaf jongs af aan al paard", vertelt Douwe aan RTL Boulevard. "Paarden worden graag bereden, ook driejarige paarden. Neem maar eens een kijkje bij de echte paardenvolkeren rond de wereld die met hun paarden leven."

"Mensen die hier commentaar op hebben, zijn vaak ook de mensen die graag naar het WK Dressuur kijken", gaat de zanger verder. "Waar paarden achter de schermen stroomstoten krijgen om in het gareel te houden. Buiten dat is dit ook nog eens onwijze dierendiscriminatie. Staar maar even lang en hard naar je varkenskarbonaadje vanavond. Die dieren worden levend gekookt."

Ik weet gewoon niet wat ik moet quoten. Wat een onwijze flapdrol.

> Paarden worden graag bereden.
Uh....
> Paardenvolkeren
Je leeft in Nederland, vriend.
> Dierendiscriminatie
Proest, wat wijst hij veel naar anderen. Dit hele stuk over WK Dressuur en een varkenskarbonade is enkel wijzen naar dierenleed op andere plekken.

Nu heeft Douwe Bob wel vaker lompe opmerkingen gemaakt waar hij keihard mee onderuit is gegaan. Misschien leert 'ie communiceren en social mediagebruik nog wel eens.

Overigens: ik snap echt niet dat mensen hier heel ontspannen naar kijken? Dit is de eerste galop van een driejarig paard, je verwacht toch wel wat meer begeleiding voor een dier dat dingen moet leren?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:50

Supervixen schreef:
Als een bokker zo'n filmpje zou laten zien in een topic, zou het anders wel een heel rel topic worden waarbij de bokker de grond ingeboord zou worden.

Is er iets wat je kunt laten zien op bokt wat geen rel wordt?
Zelfs als er niet veel aan te merken is wordt er wel een discussie gestart over of je elastiekje in je haar had moeten doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:51

Ja daarom verbaast het me dat in dit topic zo lauwtjes wordt gereageerd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:56

purny schreef:
Kijk eens naar de gemiddelde KNHS westrijd. Daar gaat het een stuk triester aan toe

Exact wat ik wilde typen.