Petrichor schreef:Toevallig had ik het er vandaag nog over met mijn vriend..
Wij kwamen tot de conclusie nadat we 5 grote trekkers door de stad zagen rijden met jonge knapen erin dat wij dat heel onverantwoord vinden. Ik zeg niet dat deze paarden zijn aangereden door een jong persoon, maar ik vind de regel dat je op jonge leeftijd al trekker mag rijden toch wel onverantwoord.
Hier in de buurt gaan ze zelfs met de trekker naar school, en stoer dat ze zich zelf vinden houden nergens rekening mee etc. Ook weer zoiets wat eerst een paar keer goed mis moet gaan voordat er iets aan de regels wordt veranderd.
Waarom? Ze hebben gewoon hun T-rijbewijs gehaald...
Sowieso voor de meeste werkzaamheden zullen ze ook gewoon geschoold zijn.
Kijk eens op de site van het SOMA college... Bedenk je dat men is gestart op het VMBO met 12 jaar... Dan ben je nog niet eens 16 als je begint aan het SOMA, en ben je met krap 17/18 gewoon lekker aan het werk hoor.
Mijn vader is zelf machinist in de GWW en heeft vaak stagiaires mee, die echt aan de basis beginnen in dit werk.
Persoonlijk denk ik zelfs dat deze jongens een stuk verantwoordelijker in het verkeer zijn dan de meeste jongens van een jaar of 18 die hun autorijbewijs net hebben. Juist omdat ze al een stuk meer ervaring hebben met meer machines dan de meesten in dit topic.
Ik heb mijn T-rijbewijs ook, wat inhoudt dat ik met dergelijk enorm materieel mag rijden op de openbare weg. Dat is dus niet alleen een trekker, dat is ook gerust bijbehorende kipper of wat je er ook achter wilt hangen. Ik heb het rijbewijs niet gehaald volgens de weg die je nu moet gaan. Is het dan vertrouwd?
Blussem schreef:Ben hier in helemaal eens. Officieel mogen helemaal niet harder dan 30. Ja echt is echt meteen met twee maten. Ik hoop dat ze bestuurde van de trekker gevonden hebben. Echt bizar dat die zich zelf ook niet bij de politie heeft gemeld.
Dat soort mensen die geen verantwoordelijkheid nemen moeten ze echt harder aanpakken en in dit geval zal een vebod om in trekker te mogen rijden heel gepast zijn.
Even verdiepen voor je wat gaat roepen, het gaat om maximaal 25 km/h (zoals al door meerdere mensen genoemd), want het is een MMBS, tenzij met kenteken dan mogen ze 40km/h en een constructiesnelheid boven de 40km/h krijgt ook een APK plicht.
https://www.boerderij.nl/Home/Nieuws/20 ... 0-415844E/

.