Paard slaat op hol en gaat publiek in tijdens trekwedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:12

Zo te zien krijgt hij het zweng op zijn achterbenen terwijl hij galoppeert. Dus dan krijgt zo'n dier elke keer een tik tegen zijn koten. Dan wil je wel gaan als paard -O-
Nee daar valt niets aan te houden. Echt wonderbaarlijk dat dat, zeker met zo'n loshangend zweng, goed is afgelopen :oo

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:50

Cer schreef:
Oh die meneer die het paard na moet kijken vanaf de grond... wat er dan door je hoofd schiet, als je zo'n tank ziet gaan.. :oo

Gelukkig idd niemand gewond..
Dit geeft wel te denken... wat als het misgaat.. wie is er aansprakelijk.. Moet dit nog wel kunnen.. Evenementen met in potentie gevaarlijke situaties door losgebroken dieren..

-O-

Ademen is potentieel dodelijk. :+
Net als de straat oversteken, op een trap gaan staan enz.
De veiligste manier om jezelf te beschermen is binnen gaan zitten, de deur op slot, en je boodschappen laten bezorgen.
( je post was een geintje toch zeker? :D )

Gelukkig is alles goed afgelopen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:59

Nee dat was op zich geen geintje nee... :)
het risico is gewoon hoger bij bepaalde evenementen.
Voor een autorace moeten er ook veiligheidsmaatregelen getroffen worden, zodat er geen auto t publiek in gaat..

En je houdt een beetje paard met een hekje niet tegen, zo simpel is dat :j

Wacht maar tot de eerste schadeclaim.. :+

NB: je zal daar staan met je kleuter en er komt zo'n apparaat door t hek heen denderen..

mvdbijl

Re: Paard slaat op hol en gaat publiek in tijdens trekwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:14

Als evenement of keuring/ stamboek heb je een verzekering maar vraag me af of dat bij dit soort kleine dingen ook is?

Uiteindelijk kan dit ook op straat gebeuren, een span wat op hol slaat. Dan is ook de eigenaar verantwoordelijk.

Mijn ervaring van de fjorden is dat als ze gaan ze gewoon blind zijn en standje tankt aanzetten.
Die trek je dan niet even om of tot stil stand laat staan zo kolos als dit.
Eigenlijk zou je mensen op een afstandje op een tribune moeten zetten en niet zo langs de hekken, dan ben je toch wel kwetsbaar. Ouders staan er met kinderwagens, laten kinderen altijd op de hekken klimmen/hangen, dan ben je niet 1,2,3 weg.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:26

Cer schreef:
Nee dat was op zich geen geintje nee... :)
het risico is gewoon hoger bij bepaalde evenementen.
Voor een autorace moeten er ook veiligheidsmaatregelen getroffen worden, zodat er geen auto t publiek in gaat..

En je houdt een beetje paard met een hekje niet tegen, zo simpel is dat :j

Wacht maar tot de eerste schadeclaim.. :+

NB: je zal daar staan met je kleuter en er komt zo'n apparaat door t hek heen denderen..

Oh ja, dat is waar. Alles draait tegenwoordig om schuld en schadeclaims.
Ongelukken bestaan niet meer. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 13:34

Sunnda schreef:

Wat doe je nou snugger met die " :+ " ?

En nee, een ongeluk wat je kunt voorkomen is gewoon dom :j

Als je social media een beetje in de gaten houdt, en het nieuws en dat soort zaken dan lijkt mij duidelijk dat we niet meer in de tijd leven dat alles per ongeluk kon.. Het is allemaal inherent aan elkaar.
Paarden voor evenementen zijn al een dingetje, laat staan als daar dan ook nog ongelukken mee gebeuren. Dan speel je direct in de hand van de anti's.

maar net doen alsof het niet bestaat is natuurlijk ook een optie :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:06

Een ongeluk wat je heel bewust kunt voorkomen is geen ongeluk..

Dat is zoiets als zeggen dat iedereen die op een paard stapt en ervan af valt er zelf om gevraagd heeft omdat het risico van rijden is dat je er een keer naast valt. Je weet dat het risico er is, maar dat maakt niet dat het geen ongeluk is als je ernaast valt.

Ik kan gewoonniet begrijpen dat mensen als jij zo denken. Alle risico's maar lijken te willen uitbannen en als er dan toch iets gebeurt de wereld weer een stukje beter willen maken met een schadeclaim.

Ik houd van het leven en leef liever een goed leven met de risico's van dien dan dat ik bij alles moet denken:Stel dat..

En ik moest stiekem wel lachen hoor om je eerste zin en je laatste
( :+ )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:16

Ja maar dan ga je ervan uit dat ik vanuit mezelf schrijf, en dat is niet zo
Dat je alleen al suggereert dat ik een schadeclaim zou indienen, geeft aan dat je niet goed leest :)

Maar ik lees wel nieuws, en ik werk bij een claimsbehandelaar, en ik heb social media.

En er zit een HEEL groot verschil tussen het risico wat je zelf neemt door op een paard te stappen, of dat je gaat kijken bij een evenement waar je openbaar naar toe kan en waar mensen komen die niet weten wat er kan gebeuren. Zie je zelf ook een beetje waar je vergelijking mank gaat?
(hoe is het afgelopen met die auto die het publiek in reed trouwens.. :+ )

het simpelweg houden van zo'n evenement in een afgesloten bak met publiek achter een houten schot bijvoorbeeld.. volgens mij hebben we in nederland wel van deze locaties :j

overigens, stalen hekken zoals deze EN paarden is altijd een slechte combinatie.. maar das meer omdat ik zuinig zou zijn op mn paarden :j
Sowieso zie je ook de schrik van de handler als ie beseft dat ie t paard moet laten gaan.. Dan heeft ie denk ook liever dat het paard in een afgesloten ruimte loopt als wanneer het de A43 op kan rennen... :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:36

Cer schreef:
Oh die meneer die het paard na moet kijken vanaf de grond... wat er dan door je hoofd schiet, als je zo'n tank ziet gaan.. :oo

Gelukkig idd niemand gewond..
Dit geeft wel te denken... wat als het misgaat.. wie is er aansprakelijk.. Moet dit nog wel kunnen.. Evenementen met in potentie gevaarlijke situaties door losgebroken dieren..

-O-

Ik reageerde eigenlijk om je laatste zin in deze quote. Ik zie daarin geen enkele aanleiding waarom je niet namens jezelf schrijft.

Je benoemt wel alle problemen in een zin: (social) media en onze overgang naar de (amerikaanse) claimcultuur.
Ik wordt er niet blij van, maar dat zullen dan persoonlijke verschillen zijn tussen mensen. :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 15:44

Cer schreef:
Sunnda schreef:

Wat doe je nou snugger met die " :+ " ?

En nee, een ongeluk wat je kunt voorkomen is gewoon dom :j

Als je social media een beetje in de gaten houdt, en het nieuws en dat soort zaken dan lijkt mij duidelijk dat we niet meer in de tijd leven dat alles per ongeluk kon.. Het is allemaal inherent aan elkaar.
Paarden voor evenementen zijn al een dingetje, laat staan als daar dan ook nog ongelukken mee gebeuren. Dan speel je direct in de hand van de anti's.

maar net doen alsof het niet bestaat is natuurlijk ook een optie :+

Dan kunnen we elke men/dressuur/springwedstrijd ook wel stoppen, want daar kunnen ze ook over/door het hek(je) heen komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:43

Cer schreef:

De anti alles mensen, ja die grijpen zoiets uiteraard weer aan. Daar zijn ze zo goed in.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:16

Wooow die man blijft er echt lang aanhangen! Hulde voor die man! Dat is een bonk kilo’s wat daar wegdendert zef, op de laatste fotos vlak voor hij dat hek induikte zie je gewoon de handen vd bezoekers nog relaxed op dat hek leunen := ik was allang opzij gesprongen!