Twee paarden gewond bij ongeluk op N244 in Middenbeemster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Twee paarden gewond bij ongeluk op N244 in Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:34

Dat zie je zo vaak tegenwoordig, het is echt triest.. :n

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:35

Ja zo gaat dat tegenwoordig bij ongevallen. In januari zelf meegemaakt. Behoorlijk heftig ongeval waarbij iemand door rood mij aangereden heeft met 90 km per uur m'n auto in vanaf de zijkant. Iedereen is doorgereden. Letterlijk er omheen gestuurd en gas gegeven. Ik was compleet in paniek. En heb me nog tijden vreselijk gevoeld dat ik aan m'n lot overgelaten werd. Zelfs de veroorzaakster kwam niet kijken. Die ging in de berm 112 staan bellen. Dit is schijnbaar de mentaliteit van tegenwoordig voor veel mensen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:41

Zirano schreef:
Lief van jullie als ik meer weet geef ik een update. Om nog even terug te komen op de sociaal media. Op het moment dat het ongeluk gebeurt was. Is er een fotograaf gestopt heeft niets gevraagd foto;s gemaakt en is weggegaan. Dit gebeurde voordat de politie of wie dan ook was gearriveerd. Hoe asociaal om niet even te vragen zit er nog iemand in de auto die te water is. Kan i helpen what ever Helemaal NIETS

Niet normaal. Je zou die camera door zn strot duwen :r echt bizar gewoon.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 06:47

MyChoice schreef:
Ja zo gaat dat tegenwoordig bij ongevallen. In januari zelf meegemaakt. Behoorlijk heftig ongeval waarbij iemand door rood mij aangereden heeft met 90 km per uur m'n auto in vanaf de zijkant. Iedereen is doorgereden. Letterlijk er omheen gestuurd en gas gegeven. Ik was compleet in paniek. En heb me nog tijden vreselijk gevoeld dat ik aan m'n lot overgelaten werd. Zelfs de veroorzaakster kwam niet kijken. Die ging in de berm 112 staan bellen. Dit is schijnbaar de mentaliteit van tegenwoordig voor veel mensen.

Wat erg!
Onbegrijpelijk ook..een tijdje geleden was hier s'nachts een auto over de kop geslagen, we hoorden de klap toen we in bed lagen, toen waren we gelijk uit bed gesprongen en naar buiten gegaan en eerste hulp verleend, ik vind het zo normaal dat je dat doet, ik kan echt niet begrijpen dat je gewoon niks doet.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:48

Ja dat zou ook mijn reactie zijn. Maar het is tegenwoordig ook heel normaal een oude man niet te helpen als z'n boodschappentas valt en de sinaasappels alle kanten op rollen. Wat is de moeite denk ik dan....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:08

Onbegrijpelijk, Nederland is zo'n dichtbevolkt land.
Zeker in en rond de steden is het onmogelijk om buiten zicht en gehoorsafstand van andere mensen te zijn en dan toch zo langs elkaar heen leven.

Ik denk dan altijd, jeetje hoe zou je het zelf vinden als je boodschappen over de straat rollen of nog erger, je hebt net een ongeluk gehad en niemand helpt je.

Ik zie het zelfs op m'n werk, in een productie omgeving.
Een nieuwe medewerkster liet een bak met componenten vallen en die rolden over de vloer terwijl de baas net een rondleiding geeft aan een klant.
Weet je hoe ongemakkelijk je je dan voelt, dan ga je toch helpen?
En terwijl ik en een andere collega aan het helpen waren, zaten verderop een paar collega's alleen maar hoofdschuddend te kijken van 'tsss moet je die nu zien stuntelen daar'.

Een ander helpen is niet alleen eerste hulp verlenen als in reanimeren en aders dicht drukken, het is ongemak verlichten in alle vormen.

Ik denk altijd, op een dag zijn het mijn sinaasappelen die over straat rollen, of mijn auto die helemaal in elkaar gereden op een druk kruispunt staat en wat zou ik dan blij zijn als ik er niet helemaal alleen voor sta.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, misschien zelfs in dit topic.
Dat iemand eerste hulp aan het verlenen was bij een best serieus voorval en dat iemand kans had gezien om zijn mobieltje te stelen.
Dat iemand zo afschuwelijk onfatsoenlijk en onmenselijk is om van andermans leed te profiteren.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:24

Marjan dat is schrikken, gelukkig is je dochter (+vriendin) ongedeerd. De paarden zijn bij jou in goede handen.
Sterkte!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 13:51

ja de schrik was best hoog Nu een revalidatietraject betreft de paarden.
Laatst bijgewerkt door Polly op 28-04-19 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar doneer actie verwijderd

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:06

Zo wat een heftig ongeluk.. En wat een geluk dat de inzittenden het gelukkig goed maken! Veel beterschap gewenst voor de paarden.

Ik vraag me ook waarom de verzekering niks uitkeerd? Ik heb er eigenlijk ook geen verstand van, maar een lekke band.. Daar kan toch niemand wat aan doen?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:20

Cioccolato schreef:
Zo wat een heftig ongeluk.. En wat een geluk dat de inzittenden het gelukkig goed maken! Veel beterschap gewenst voor de paarden.

Ik vraag me ook waarom de verzekering niks uitkeerd? Ik heb er eigenlijk ook geen verstand van, maar een lekke band.. Daar kan toch niemand wat aan doen?

Ik gok niet all-risk verzekerd. Als je je auto 'gewoon' verzekerd, dan ben je alleen verzekerd voor schade aan anderen.. Niet voor schade die je aan jezelf toebrengt.

wel echt balen!!

Hoop dat de paarden er gauw weer bovenop komen

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:28

Wa plus verzekerd en dus niets uitbetaald alleen bij all risk. |En helaas nee een lekke band kan niemand wat aan doen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:38

Dennis schreef:
janderegelaa schreef:
Gelukkig valt het mee voor mens en dier.

Vraag ik me wel af hoe een trailer kan kantelen op een rechte weg én hoe het kan dat hij los komt. Dat kan alleen als hij er niet goed op zat of een versleten koppeling had.

Ik heb het mee gemaakt met een 2 maanden oude trailer op de snelweg op een hobbeltje, alleen los schieten, niet kantelen gelukkig (ik had er 1 shet in). Niet versleten en goed aangekoppeld (door 2 mensen gecontroleerd voor vertrek en was al ruim 20km onderweg, had al een aantal rotondes, hellingen en verkeersdrempels gehad).
Goed afgelopen door een goede oplooprem, pony heeft er niets van gehad, stond lekker hooi te snoepen en wandelde zo de andere trailer weer in.

Dus ja, het kan....

Geen auto met een versleten trekhaak? Het zou echt niet mogen gebeuren. Indien bij mij gebeurd dan zou ik direct de koppeling en trekhaak vervangen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:57

Blussem schreef:
Dennis schreef:

Ik heb het mee gemaakt met een 2 maanden oude trailer op de snelweg op een hobbeltje, alleen los schieten, niet kantelen gelukkig (ik had er 1 shet in). Niet versleten en goed aangekoppeld (door 2 mensen gecontroleerd voor vertrek en was al ruim 20km onderweg, had al een aantal rotondes, hellingen en verkeersdrempels gehad).
Goed afgelopen door een goede oplooprem, pony heeft er niets van gehad, stond lekker hooi te snoepen en wandelde zo de andere trailer weer in.

Dus ja, het kan....

Geen auto met een versleten trekhaak? Het zou echt niet mogen gebeuren. Indien bij mij gebeurd dan zou ik direct de koppeling en trekhaak vervangen.

Trekhaak en koppeling (kon niets mee zijn volgens de verkoper omdat de trailer nieuw was) zijn natuurlijk meteen vervangen. Trekhaak was nog prima volgens de garage, maar had er geen vertrouwen meer in. Ik ben zuinig op mijn beestjes en spullen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:13

nope geen versleten trekhaak. Na vele info ben ik er dus nu een stuk wijzer van geworden. Bij een grote kracht op de trekhaak breken de pennen in de koppeling los waardoor de trailer los komt. veiligheid voor de auto inzittenden