Ik vond persoonlijk deze wel toepasselijk...
Ben zelf geen held om de hindernissen tijdens een race te doen, maar wij springen onze renpaarden wel vaker over steeples voor de afwisseling
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Waikiki schreef:[ [url=m/HKI8z3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben zelf geen held om de hindernissen tijdens een race te doen, maar wij springen onze renpaarden wel vaker over steeples voor de afwisseling
xxCYNNxx schreef:petraaken schreef:Moesten ze het deelnemers veld halveren zouden er in mijn ogen al heel wat minder kans zijn op vallen aan de hindernissen. Nu hinderen ze elkaar te veel.
Dit idd. Up for Review kwam ten val omdat die gehinderd werd door enkele andere paarden. Het veld is gewoonweg veel te groot en zorgt daardoor dat er onnodig veel valpartijen zijn.
Maar ongelukken zitten altijd in een klein hoekje. Hoeveel recreatiepaarden sterven er wel niet ieder daar door een stamp in de wei, door zich vast te rollen of andere 'kleine' dingen?
Er zullen ALTIJD voor en tegenstanders zijn van de GN, maar de GN zal er ook altijd zijn, die word van z'n leven niet gestopt. Beste manier is om de organisatie attent te maken op wat verbeterd kan worden, en hen die laten toepassen.
Nu ben ik sowieso geen fan van de steeple chase...vlakkebaanrennen vind ik dan wel weer geweldig, maar steeple chase vind ik een stuk minder. De heggen zijn ook erg hoog en breed en dan ook nog eens zo'n groot deelnemersveld.
Is bij de Grand National er ooit eens een editie geweest waar er niet een paard stierf of ernstig geblesseerd raakte? Want is volgens mij bij iedere editie weer raak.
Heggen lager en kleiner deelnemersveld zou al heel veel oplossen.
Maar zoals de Grand National nu is, mag die van mij opgedoekt worden.
Shaggy09 schreef:Waikiki schreef:[ [url=m/HKI8z3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is ook echt goed onderbouwd, die tweet..
Quebelle schreef:Buiten dit jaar is 2012 de laatste keer dat er een paard stierf in de Grand National. Dat is 7 jaar geen sterfgevallen juist dóór maatregelen die getroffen worden.
Zo zijn hellingen vlak gemaakt, is de race korter gemaakt, zijn er hindernissen verlaagd, is er een veel grotere dierenartsen post die onmiddelijk beschikbaar zijn, zijn grachten minder diep gemaakt, zijn de hindernissen 'breekbaarder' gemaakt zoals in eventing en zijn de kwalificaties voor deelnemers strenger geworden.
Deze veranderingen komen dan wel met de kritiek vanuit jockeys en trainers zelf dat deze verlagingen van de hindernissen etc ervoor zorgen dat er sneller word gereden, wat ook voor ongelukken zorgt.