Paard steigert en verliest evenwicht: meisje (7) overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:00

Wat een vreselijk nachtmerrie voor de ouders zeg ! Heel veel sterkte voor de nabestanden. Y;(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:32

Wat een afschuwelijk drama zeg.

Wbt de discussie, ik denk niet dat zoiets voorkomen had kunnen worden..net zoals idd auto of andere ongelukken. Meestal zijn dit soort dingen een naar verloop van omstandigheden. |(

ElCamino

Re: Paard steigert en verliest evenwicht: meisje (7) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 08:59

Wij trainden de paarden op applaus en lawaai.
Mijn paard werd western geschoold en ging ook uit zijn dak van het geschreeuw en gejoel tijdens de run en met de prijsuitreiking. We hebben hem daarna erop getrained.

Een wedstrijd nabootsen in de bak bv, met jurystoeltjes ( in de rijbaan) en verder mensen langs de rijbaan die steeds joelen, met de voeten stampen en klappen..... uiteindelijk wennen ze er gewoon aan.

Ik denk dat het wel bij een stukje training hoort van een paard / pony wanneer je te paard een uitreiking en/of ereronde rijdt. Of in elk geval even testen hoe een dier erop reageert,

Verder is het een geval domme pech met helaas slechte afloop.....
heel veel sterkte voor alle mensen die betrokken zijn.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:08

Wat vreselijk. Heel veel sterkte aan de nabestaanden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:36

Wat een vreselijk ongeluk :\ Dan ga je binnen een seconde van blijdschap (want in de prijzen gevallen) tot ontzetting/verdriet.

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:39

Bah, wat een naar bericht..

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden :(:).

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:17

BloemBloem schreef:
Jildau schreef:

Want dit kan alleen tijdens prijsuitreikingen gebeuren ofzo?

.... wat een onnozele reactie zeg, vooral je ofzo, die maakt de toon :roll: Zó niet nodig in een topic als deze! Mocht je behoefte hebben om terug te reageren, dan kan je mij een PB sturen!

Mag je vinden. Ik vind het onnozel om alles waar je een ongeluk mee kan krijgen direct maar af te schaffen. Dan kunnen we niks meer. Het is een heel triest ongeluk.. Maar had ook in de bak of op buitenrit kunnen gebeuren.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:29

Wat verschrikkelijk, het gebeurt zomaar. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:57

ElCamino schreef:
Wij trainden de paarden op applaus en lawaai.
Mijn paard werd western geschoold en ging ook uit zijn dak van het geschreeuw en gejoel tijdens de run en met de prijsuitreiking. We hebben hem daarna erop getrained.

Een wedstrijd nabootsen in de bak bv, met jurystoeltjes ( in de rijbaan) en verder mensen langs de rijbaan die steeds joelen, met de voeten stampen en klappen..... uiteindelijk wennen ze er gewoon aan.

Ik denk dat het wel bij een stukje training hoort van een paard / pony wanneer je te paard een uitreiking en/of ereronde rijdt. Of in elk geval even testen hoe een dier erop reageert,

Verder is het een geval domme pech met helaas slechte afloop.....
heel veel sterkte voor alle mensen die betrokken zijn.

Ja maar wie zegt dat zij dat niet gedaan hebben? paarden blijven nu eenmaal vluchtdieren..

(overigens wel goed uiteraard om ze daar op te trainen voor zover je het na kunt bootsen)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:06

wij rijden ook wedstrijden in Duitsland en na elke proef is er prijsuitreiking te paard. Ook voor de kleintjes. Juist omdat het daar normaal is, zijn de paarden het gewend en gaat het er altijd rustig aan toe. Mijn kleintjes van 5 en 7 vinden dit het leukste moment van de hele wedstrijd ( ook zij rijden führzügel ,dus vast aan n touw). Mocht er n pony te opgewonden zijn,pluk je uiteraard je kind er af. Wat ik van ooggetuigen las, was dat het echt hele domme pech was . Geen gekke pony ofzo. Dit kan helaas iedereen gebeuren, net zoals een paard kan struikelen of een hartaanval oid kan krijgen,terwijl je er op zit. Het is natuurlijk verschrikkelijk,iets erger als dit kun je niet meemaken ;(

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:03

Jeetje wat naar zeg.
En ook nog zo jong.

Je ziet vaker hele jonge kinderen op paarden. Altijd hopen dat het goed gaat.

spatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:26

Vreselijk triest....sterkte voor de nabestaanden
Niet normaal hoeveel geluk mijn vriendin 2 jaar geleden heeft gehad, haar overkwam het zelfde..
Haar paard klapte ook achterover bovenop haar.
Ze zal altijd minder valide blijven. Maar vertelde me vanmorgen. Ook al is mn leven totaal veranderd. Ik ben er nog!

Overigens gebeurde haar ongeval niet bij een prijsuitreiking maar bij een "relaxte" buitenrit, een ongeval zit in een klein hoekje!!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:25

Je ergste nachtmerrie ,je kind verliezen!!

Maar dit is nu écht de rienste onzin!
Wat heeft er dat nu mee te maken,mss had hij wel last van zijn tandjes of trok iemand aan de teugels zie nergens een filmpje oid…. Ken nl ook een verhaal met een jongen die verongelukte op zijn pony,ook omdat hij omhoog ging en achterover klapte op de jongen ,die pony moest naar de slacht!
Wat bleek super erge last van zijn tanden Geluk voor de pony dat die niet is afgemaakt...

BloemBloem schreef:
Vreselijk..... Grootste nachtmerrie, ergste wat je als ouder kan overkomen.

Laten ze de prijsuitreikingen te paard cq pony maar snel afschaffen!

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:39

Wat vreselijk treurig :'(

LorenaJerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:23

Sterkte voor de nabestaanden :(