Bokkers vertellen: astridastrid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:39

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:42

Skippy01 schreef:
beatje schreef:
Ik zal wel weer de enige zijn die er geen hout van snapt dat een pony die altijd zo hard voor je gewerkt heeft zomaar weer verkocht word.Soit... Vind je haflinger in ieder geval geweldig.

Dat blijft natuurlijk een discussiepunt. Ik zou het zelf ook niet kunnen denk ik, mijn huidige meisje verkopen als dat niet dringend noodzakelijk was omdat ik de zorg niet meer zou kunnen dragen - maar ik heb twee jaar geleden wél mijn paard verkocht waar ik na twee jaar nóg geen 'team' mee vormde. Dat vindt ook niet iedereen netjes. Iedere ruiter moet vooral zichzelf aan kunnen kijken bij verkoop denk ik.
Ze verkoopt in ieder geval op een leeftijd waarop het paard nog anderen blij kan maken. Ik heb véél meer moeite met verkoop op een (bijna)pensioengerechtigde leeftijd en / of met flinke kwaaltjes.

Ik heb juist graag een oudje.Want ik wil ze voor de gezelligheid. Een jong paard met veel energie gaat zich bij mij snel vervelen.

Skippy01

Re: Bokkers vertellen: astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:59

@anjali dat is super toch! Er zijn gelukkig meer mensen zoals jij, die gewoon lekker willen genieten, misschien een bosritje, misschien wat recreatief dressuur rijden of springen... en dat kan een paard van 17, 20 of misschien zelfs 25 prima! Ik heb ze graag vanaf jong - zodat ik ze zelf kan opleiden, maar ik hoop wel dat mijn dame gewoon heeeeeel oud bij mij mag worden. Ik ben ambitieus, maar niet voor een jury, dat scheelt misschien weer t.o.v. mensen die wedstrijdsport beoefenen. Zo heeft ieder zijn voorkeuren. Zolang je daarbij je paard en diens (fysieke en mentale) gezondheid voor ogen houdt: go for it! :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:34

Je verhaal inspireert me helemaal! Wat heb je het ontzettend positief verwoord en wat ben je altijd eerlijk naar je paard en ook naar jezelf toe.
Ik heb weer helemaal zin om de dressuur weer wat meer op te pakken, aangezien ik zelf ook echt geen handige ruiter ben heb ik dat altijd een beetje de schuld gegeven, maar jij laat zien dat het geen probleem hoeft te zijn en dat je jezelf ontzettend kan verbeteren +:)+
Laatst bijgewerkt door Goldie op 01-03-19 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Elodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:38

Mooi geschreven! Ik vind het juist waardig tegenover je paard om op dit punt te stoppen, fijn dat ze op een fijne plek met iemand anders weer mooie tijden tegemoet gaat. Wat heeft zij hard voor en met jou gewerkt <3 heel knap!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:24

Het is ook naïef om te denken dat jij de enige bent die goed voor het paard kan zorgen. Als een paard eten, drinken, aandacht en wat liefde krijgt is het blij. Van wie dan ook.

Ik vind het veel erger dat mensen hun oude of kreupele dier willen verkopen. Neem dan je verantwoordelijkheid.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:04

Leuk stukje Astrid, maar die credits heb je zelf toch verdiend hoor!
Zonder jou zou Calysa er ook niet gekomen zijn he. Gaat om de combi _/-\o_

Hopelijk met Whats App ook een mooie sportcarrière en op naar het volgende EK :*

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:11

Mirranda schreef:
Leuk stukje Astrid, maar die credits heb je zelf toch verdiend hoor!
Zonder jou zou Calysa er ook niet gekomen zijn he. Gaat om de combi _/-\o_

Hopelijk met Whats App ook een mooie sportcarrière en op naar het volgende EK :*

Haha we deden het wel leuk toch, als combi :) .

HELE mooie herinneringen aan over gehouden, mede dankzij jou. Calysa, die de hele weg naar Oostenrijk heeft gevreten HAHAAAHA terwijl Mara nog een half hooinet over had _O- . En natuurlijk dat ik ging uitmesten op hoge hakken _O- daarbij nog bijna mijn enkel verstuikte hahahaha.

Ik ga mijn best weer doen om er met Whats App ook wat moois van te maken. Goed naar Maris kijken, hoe ze toch van die mooie stille benen heeft!

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:27

beatje schreef:
Ik zal wel weer de enige zijn die er geen hout van snapt dat een pony die altijd zo hard voor je gewerkt heeft zomaar weer verkocht word.Soit... Vind je haflinger in ieder geval geweldig.

Waarom zou je dat per se voor jezelf willen houden? Alsof je de enige bent die zulke hoogtepunten met zo'n topper kan beleven.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:12

MamAppelsap schreef:
beatje schreef:

Waarom zou je dat per se voor jezelf willen houden? Alsof je de enige bent die zulke hoogtepunten met zo'n topper kan beleven.

Bij mij is het hebben van een paard of wat voor dier dan ook meer als het beleven van een hoogtepunt.Mijn honden lopen met mij uiteraard ,heel leuk hoog in de hondesport Dus ik weet wat sucses hebben is .Maar ondanks dat mensen het wel doen,zou ik mijn maatjes niet verkopen.Je gaat toch een soort zielsverwantschap aan met een dier.
De gene die genoeg bied krijgt morgen mijn fiets mee, Maar 1 van mijn maatjes ,nooit. Terwijl ik echt wel weet dat iemand anders er ook best voor kan zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:41

beatje schreef:
Bij mij is het hebben van een paard of wat voor dier dan ook meer als het beleven van een hoogtepunt.Mijn honden lopen met mij uiteraard ,heel leuk hoog in de hondesport Dus ik weet wat sucses hebben is .Maar ondanks dat mensen het wel doen,zou ik mijn maatjes niet verkopen.Je gaat toch een soort zielsverwantschap aan met een dier.
De gene die genoeg bied krijgt morgen mijn fiets mee, Maar 1 van mijn maatjes ,nooit. Terwijl ik echt wel weet dat iemand anders er ook best voor kan zorgen.

Ik ben het met je eens, maar aan de andere kant vind ik het ook juist sterk dat als je beseft dat je meer van de sport houdt dan van je paard, dat je je paard dan tegen jouw ambities beschermt en hem/haar verkoopt voordat je ze voor jouw lol gaat dwingen om dingen te doen die ze helemaal niet kunnen. Dat is in mijn ogen beter dan toch proberen met hangen en wurgen je pony de Grand Prix in te slepen terwijl hij dat gewoon niet kan.
Natuurlijk is verkopen altijd een risico, je weet nooit waar je paard uiteindelijk terecht komt, dus het veiligste is om zelf dat leuke plekje voor hem te zoeken waar hij gewoon in een uitloop staat, paard kan zijn en samen met jou voor hem leuke dingen kan beleven, maar als je dat je paard allemaal niet kunt of wilt bieden, dan is verkopen aan iemand die dat wel kan en hopelijk wél het laatste baasje wil zijn misschien wel het beste.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:52

Knap gedaan hoor met een haflinger. Moet ik met m'n fjord nog wel een weggetje voor afleggen, haha!

WhatsApp is onwijs leuk, ik vind z'n aftekening zo gaaf! Veel geluk met hem.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:56

Nymeria schreef:
Knap gedaan hoor met een haflinger. Moet ik met m'n fjord nog wel een weggetje voor afleggen, haha!

WhatsApp is onwijs leuk, ik vind z'n aftekening zo gaaf! Veel geluk met hem.

Je bent er bijna! Je bent al Z!
Dragan is ZO leuk he, volgens mij stond hij te koop toen ik voor een paard ging kijken (zeg maar voor Calys), maar toen was ik net te laat. Blijf een zwak houden voor Fjorden <3 en helemaal zulke leuke. Dankjewel.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:14

astridastrid schreef:
Amandavd schreef:
Wel mee eens, ik krijg daar altijd het gevoel bij dat het dier een gebruiksvoorwerp was en je er geen band mee had. Waarom zou je ze anders inruilen voor een ander exemplaar voor je eigen plezier/gewin? Maar, ik heb nooit in die situatie gezeten dus ik kan en mag er eigenlijk ook niet over oordelen.

Misschien juist omwille van het paard? Die is nu hartstikke gelukkig :-).

En natuurlijk mag je daarover oordelen, niemand is hetzelfde. Gelukkig maar <3. Zou saai zijn, haha!

Ontzettend leuk verhaal en je kan goed met de opmerkingen omgaan! Als er geen klik of plezier is snap ik de verkoop, dit is voor mij ook lastiger te bevatten maar ik ga er geen mening over hebben. We zijn niet allemaal hetzelfde. Heel veel succes met je nieuwe paard.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:15

beatje schreef:
MamAppelsap schreef:

Nou ja, jij had het over het harde werken, alsof het paard daarmee extra zielmaatjespunten had verdiend. Ik vind het gewoon een beetje overbodig om jouw standpunt zo afrekenend te projecteren op een ander door de denigrerende toevoeging 'zomaar weer verkocht wordt'. Het paard is er verder de dupe niet van, dus dan vind ik dat een beetje flauw.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:29

*\o/* Maflingerpower *\o/* Jullie waren samen een prachtige combinatie.

Heel benieuwd hoe jij en Whatsapp het samen gaan beleven. {:}

Al was ik stiekem wel een beetje verbaasd, dat je toch weer voor een Haflinger was gevallen :o :D :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:02

MamAppelsap schreef:
Nou ja, jij had het over het harde werken, alsof het paard daarmee extra zielmaatjespunten had verdiend. Ik vind het gewoon een beetje overbodig om jouw standpunt zo afrekenend te projecteren op een ander door de denigrerende toevoeging 'zomaar weer verkocht wordt'. Het paard is er verder de dupe niet van, dus dan vind ik dat een beetje flauw.

Mama appelsap het gaat niet over winst en verlies.Maar als je in je profiel zet dat het de liefde van je leven is,mag mijn mening toch zijn dat die liefde dus niet verder gaat als een gewonnen beker of lint?Mag iedereen verder zelf weten.Ik zeg ook nergens niet dat het paard het slecht heeft of krijgt.Alleen dat ik niet begrijp dat als je zoveel respect voor je paard hebt en er zogezegd zoveel van houd ,het ook zo makkelijk weer verkoopt.
Ik ga met dieren om juist om dat daar meer bij komt kijken als enkel materiaal,namelijk liefde en respect voor elkaar en daar hoort verkoop niet bij.Bij mij is een liefde van mijn leven werkelijk voor hun leven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:14

Ik wil niet oordelen over de verkoop, ieder is daar anders in en ik denk dat in dit geval er ook erg in het belang van het paard is gedacht. (en dat is het belangrijkste)

Ik vind het wel een super leuk en positief verhaal en het bewijst dat goede instructie en een paard met een goed karakter +een ruiter die het goed oppakt het allerbelangrijkste zijn om te presteren.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:01

Wat een ontzettend leuk geschreven stuk!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:24

Nou, na al deze zure reacties staan er vast nog veel bokkers te springen om als volgende mee te doen aan deze rubriek -O-

Iedereen is anders, maar ik neem aan dat iedereen in het belang van zijn/haar paard denkt en handelt.

Persoonlijk vind ik het eerlijk om het paard een andere plek te gunnen als je ambities hebt die je niet samen met dit paard kunt waarmaken, in plaats van het paard over zijn grenzen te jagen of jezelf er maar bij neer te leggen dat je niet meer verder zult komen en vervolgens je plezier kwijt te raken.

Leuk stukje Astrid, ik gun je het beste met je nieuwe aanwinst! Hij is in ieder geval erg knap <3

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:50

Wat een ontzettend leuk stuk. Ik kan je helemaal snappen. Wat inspirerend, jouw weg met Calysa en nu met WhatsApp. Ik heb helemaal niks met dressuur in de zin van dressuurwedstrijden (ik ben overtuigd westernruiter :D ) maar jouw verhaal is gewoon mooi.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:54

Wat een ontzettend leuk stuk is dit geworden. Bewijst maar weer eens dat Haflingers juist door hun karakter tot veel in staat zijn!
Zelf ook actief in de dressuursport met Haflingers en ze zijn zo fijn stabiel. Het gaat niet vanzelf, maar wat je schrijft, met de juiste instructie kom je heel ver en met Schotman had jij een schot in de roos.
Veel succes met Whats App <3

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:48

Wat een leuk stukje is het geworden Astrid. Zo zie je maar weer dat je met doorzettingsvermogen en wilskracht en juiste instructie ver kan komen. Vond jullie altijd een leuke combi. Echt een barbiepaardje <3 Veel plezier met je nieuwe topper. :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 10:51

astrid: voor mij ben je een inspiratie. Met stanley ga ik de Z niet meer halen. Maar gelukkig heb ik een jonky staan maar die moet nog even paar jaar wachten tot die beleerd mag worden. En dan moet ik het nog leuk vinden om op wedstrijden te gaan haha