Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skippy01 schreef:beatje schreef:Ik zal wel weer de enige zijn die er geen hout van snapt dat een pony die altijd zo hard voor je gewerkt heeft zomaar weer verkocht word.Soit... Vind je haflinger in ieder geval geweldig.
Dat blijft natuurlijk een discussiepunt. Ik zou het zelf ook niet kunnen denk ik, mijn huidige meisje verkopen als dat niet dringend noodzakelijk was omdat ik de zorg niet meer zou kunnen dragen - maar ik heb twee jaar geleden wél mijn paard verkocht waar ik na twee jaar nóg geen 'team' mee vormde. Dat vindt ook niet iedereen netjes. Iedere ruiter moet vooral zichzelf aan kunnen kijken bij verkoop denk ik.
Ze verkoopt in ieder geval op een leeftijd waarop het paard nog anderen blij kan maken. Ik heb véél meer moeite met verkoop op een (bijna)pensioengerechtigde leeftijd en / of met flinke kwaaltjes.
Mirranda schreef:Leuk stukje Astrid, maar die credits heb je zelf toch verdiend hoor!
Zonder jou zou Calysa er ook niet gekomen zijn he. Gaat om de combi![]()
Hopelijk met Whats App ook een mooie sportcarrière en op naar het volgende EK
beatje schreef:Ik zal wel weer de enige zijn die er geen hout van snapt dat een pony die altijd zo hard voor je gewerkt heeft zomaar weer verkocht word.Soit... Vind je haflinger in ieder geval geweldig.
MamAppelsap schreef:beatje schreef:Ik zal wel weer de enige zijn die er geen hout van snapt dat een pony die altijd zo hard voor je gewerkt heeft zomaar weer verkocht word.Soit... Vind je haflinger in ieder geval geweldig.
Waarom zou je dat per se voor jezelf willen houden? Alsof je de enige bent die zulke hoogtepunten met zo'n topper kan beleven.
beatje schreef:Bij mij is het hebben van een paard of wat voor dier dan ook meer als het beleven van een hoogtepunt.Mijn honden lopen met mij uiteraard ,heel leuk hoog in de hondesport Dus ik weet wat sucses hebben is .Maar ondanks dat mensen het wel doen,zou ik mijn maatjes niet verkopen.Je gaat toch een soort zielsverwantschap aan met een dier.
De gene die genoeg bied krijgt morgen mijn fiets mee, Maar 1 van mijn maatjes ,nooit. Terwijl ik echt wel weet dat iemand anders er ook best voor kan zorgen.
Nymeria schreef:Knap gedaan hoor met een haflinger. Moet ik met m'n fjord nog wel een weggetje voor afleggen, haha!
WhatsApp is onwijs leuk, ik vind z'n aftekening zo gaaf! Veel geluk met hem.
astridastrid schreef:Amandavd schreef:Wel mee eens, ik krijg daar altijd het gevoel bij dat het dier een gebruiksvoorwerp was en je er geen band mee had. Waarom zou je ze anders inruilen voor een ander exemplaar voor je eigen plezier/gewin? Maar, ik heb nooit in die situatie gezeten dus ik kan en mag er eigenlijk ook niet over oordelen.
Misschien juist omwille van het paard? Die is nu hartstikke gelukkig.
En natuurlijk mag je daarover oordelen, niemand is hetzelfde. Gelukkig maar. Zou saai zijn, haha!
beatje schreef:MamAppelsap schreef:
Waarom zou je dat per se voor jezelf willen houden? Alsof je de enige bent die zulke hoogtepunten met zo'n topper kan beleven.
Bij mij is het hebben van een paard of wat voor dier dan ook meer als het beleven van een hoogtepunt.Mijn honden lopen met mij uiteraard ,heel leuk hoog in de hondesport Dus ik weet wat sucses hebben is .Maar ondanks dat mensen het wel doen,zou ik mijn maatjes niet verkopen.Je gaat toch een soort zielsverwantschap aan met een dier.
De gene die genoeg bied krijgt morgen mijn fiets mee, Maar 1 van mijn maatjes ,nooit. Terwijl ik echt wel weet dat iemand anders er ook best voor kan zorgen.
MamAppelsap schreef:Nou ja, jij had het over het harde werken, alsof het paard daarmee extra zielmaatjespunten had verdiend. Ik vind het gewoon een beetje overbodig om jouw standpunt zo afrekenend te projecteren op een ander door de denigrerende toevoeging 'zomaar weer verkocht wordt'. Het paard is er verder de dupe niet van, dus dan vind ik dat een beetje flauw.