Op hol geslagen kudde paarden zorgt voor opschudding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:10

neile schreef:
Dit wil je écht niet meemaken.

Zonder het over deze stal te hebben, want geen idee hoe ze zijn kunnen ontsnappen, maar ik sta er soms ook wel van te zien hoe mensen goed vertrouwen hebben in echte barakke omheiningkjes... Geen of amper stroom, niet hoog, geen stevige palen,... Niet te begrijpen vind ik dat. Stel je toch eens voor dat DIT bij jou gebeurd?!

Ik heb vanaf mijn 10e tot mijn 30e op deze stal gestaan, echt een fijne stal met dubbele afsluitingen. Dit is gewoon stomme pech geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:14

Die hadden stuk voor stuk een beschermengeltje op hun rug !

Wat een geluk dat daar geen doden / gewonden gevallen zijn.

Blazy

Re: Op hol geslagen kudde paarden zorgt voor opschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:22

Ik moet er niet aan denken
Gelukkig is het goed afgelopen

Wel ben ik geïnteresseerd in hoe dit heeft kunnen gebeuren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:25

ElviraKelan schreef:
Ik moet er niet aan denken
Gelukkig is het goed afgelopen

Wel ben ik geïnteresseerd in hoe dit heeft kunnen gebeuren

Het wordt nu onderzocht en daarna horen de pensionklanten het. Ik denk niet dat ze het op bokt zullen zetten.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:53

MarcoBorsato schreef:
neile schreef:
Dit wil je écht niet meemaken.

Zonder het over deze stal te hebben, want geen idee hoe ze zijn kunnen ontsnappen, maar ik sta er soms ook wel van te zien hoe mensen goed vertrouwen hebben in echte barakke omheiningkjes... Geen of amper stroom, niet hoog, geen stevige palen,... Niet te begrijpen vind ik dat. Stel je toch eens voor dat DIT bij jou gebeurd?!

Ik heb vanaf mijn 10e tot mijn 30e op deze stal gestaan, echt een fijne stal met dubbele afsluitingen. Dit is gewoon stomme pech geweest.

Geloof ik best. Pech kan je altijd hebben. Wat een geluk dat het hier maar bij gebleven is, het had nog veel dramatischer kunnen aflopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:53

In het geval wat ik heb meegemaakt kwam het doordat de eigenaar zelf op concours was gegaan en de zorg voor de paarden aan een stel kinderen ,die daar wel eens reden, had overgelaten. en die gingen dus op eigen houtje proberen de kudde in een andere wei te zetten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:55

anjali schreef:
In het geval wat ik heb meegemaakt kwam het doordat de eigenaar zelf op concours was gegaan en de zorg voor de paarden aan een stel kinderen ,die daar wel eens reden, had overgelaten. en die gingen dus op eigen houtje proberen de kudde in een andere wei te zetten.

Dat is niet van toepassing hier.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:10

Ik ben daar vanmorgen toevallig op stal geweest omdat ik er les zou geven. Was er nog nooit geweest, maar echt diep onder de indruk van de manier waarop alles opgepakt werd, alle paarden werden nogmaals nagekeken door dierenarts en hoefsmid. Veel eigenaren waren op stal, het is een mooie stal, geen houtje touwtje hekken, gewoon domme pech.

Maar wat een fijne stal, lieve staleigenaren en een goede club mensen die elkaar steunden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:22

Caira schreef:
Ik ben daar vanmorgen toevallig op stal geweest omdat ik er les zou geven. Was er nog nooit geweest, maar echt diep onder de indruk van de manier waarop alles opgepakt werd, alle paarden werden nogmaals nagekeken door dierenarts en hoefsmid. Veel eigenaren waren op stal, het is een mooie stal, geen houtje touwtje hekken, gewoon domme pech.

Maar wat een fijne stal, lieve staleigenaren en een goede club mensen die elkaar steunden.

<3

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:14

Caira schreef:

Wat fijn om te horen zeg. Dat scheelt een hoop als je zo met elkaar omgaat.

Horizonnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:34

Hoi allemaal. Het paard in de kliniek is gelukkig vandaag de hele dag al stabiel. Het komt goed met hem! Het andere paard was enkel mee als reismaatje. Vanmorgen is alles gecontroleerd door de dierenartsen, hoefsmid, en is er bij alle paarden bloed afgenomen.
Vrijwel alle paarden zijn naar omstandigheden in orde. Eentje heeft zulke afgesleten hoeven, die heeft op zijn stralen gegaloppeerd. Je kan je voorstellen hoeveel pijn dat heeft gedaan. Het gaat lang duren maar als het goed is komen ze er (in ieder geval lichamelijk) weer bovenop.
Het is een hele fijne stal met lieve mensen en iedereen is er voor elkaar.
En ja, alle paarden hebben een beschermengel bij zich gehad. Godzijdank.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:05

Oh mooi dat het naar omstandigheden goed gaat.
Idd echt een wonder.
Gelukkig maar!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:22

Wat ik me dan afvraag wie dan alle DA kosten gaat betalen. Degene die het hek heeft open laten staan of de stal. Ik als eigenaar zou zeker kijken voor aansprakelijk stellen via verzekering.

Maar wat een geluk dat er geen paard op een auto is geklapt of iets. Ontzettend veel mazzel met hoe het is afgelopen.

Horizonnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:55

ElineS schreef:
Wat ik me dan afvraag wie dan alle DA kosten gaat betalen. Degene die het hek heeft open laten staan of de stal. Ik als eigenaar zou zeker kijken voor aansprakelijk stellen via verzekering.

Tja dat weet ik niet maar daar komt iedereen wel uit denk ik. Het belangrijkste is dat alle paarden nog leven.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:38

Inmiddels iets bekend hoe het met de dieren gaat? ze zullen vandaag wel verschrikkelijk stijf zijn ben ik bang, hopelijk blijft het daarbij. En het paard in de kliniek?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:42

Is hierboven allemaal beschreven..

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 00:24

Otti1977 schreef:
Is hierboven allemaal beschreven..

He wat stom helemaal gemist!

Fijn te horen dat het goed gaat komen met paard in de kliniek en de anderen ook, wat een schrik allemaal, ik duim dat ze er snel weer allemaal helemaal bovenop zijn!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 01:36

Horizonnig schreef:
Hoi allemaal. Het paard in de kliniek is gelukkig vandaag de hele dag al stabiel. Het komt goed met hem! Het andere paard was enkel mee als reismaatje. Vanmorgen is alles gecontroleerd door de dierenartsen, hoefsmid, en is er bij alle paarden bloed afgenomen.
Vrijwel alle paarden zijn naar omstandigheden in orde. Eentje heeft zulke afgesleten hoeven, die heeft op zijn stralen gegaloppeerd. Je kan je voorstellen hoeveel pijn dat heeft gedaan. Het gaat lang duren maar als het goed is komen ze er (in ieder geval lichamelijk) weer bovenop.
Het is een hele fijne stal met lieve mensen en iedereen is er voor elkaar.
En ja, alle paarden hebben een beschermengel bij zich gehad. Godzijdank.

Wat schrikken allemaal. Gelukkig lijkt het allemaal goed af te lopen. Afgesleten hoeven groeien wel weer bij. Dat het paard op zijn stralen gelopen heeft is niet erg, maar juist prima! De straal functioneert als schokdemper. Dus zie het ergens maar als een geluk dat hij op zijn stralen gelopen heeft.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 01:53

ElineS schreef:

Maar wat een geluk dat er geen paard op een auto is geklapt of iets. Ontzettend veel mazzel met hoe het is afgelopen.

Als je weet wat die mensen allemaal voor hun klanten doen en hoe de band is tussen klanten en staleigenaren dan zou je zuks niet zeggen.

Ik hoop dat de paarden en pony's er snel weer bovenop zijn en de staleigenaar zelf zal ook geschrokken zijn.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 03:31

Reactie van de staleigenaren:

Afbeelding

Daynight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 04:05

Zag het op tv in het nieuws zag zwart paard voorbij komen.en zijkes nat.
Nu weet ik waar dat van komt 30 km denderden ze over de wegen das niet niks zeg.
Wens voor de eigenaren en de paarden sterkte en beterschap toe. Hopelijk knappen ze snel weer op.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 05:37

Ja, mijn vriend vertelde het, die werkt bij de politie en heeft geholpen met vangen en laden van de paarden weer op de trailer.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 05:59

ElineS schreef:

Zou ik ook doen, en dan meteen een letselschade advocaat voor alle emotionele schrik enzo...
Gelukkig zijn er ook nog mensen die gewoon blij zijn dat het goed afgelopen is en dat ongelukjes nu eenmaal gebeuren in het leven.

Daynight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 06:07

Of vd trein wat gelukkig niet gebeurt is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 06:09

ElineS schreef:

Jij als eigenaar zou blij moeten zijn dat de staleigenaren zo adequaat hebben gehandeld. Er achteraan gereden, een hulpteam bij elkaar gesprokkeld. Die mensen zitten nog met het hart in de keel.

Verzekeringstechnisch wordt dat vast allemaal geregeld, maar het is nog niet eens duidelijk, althans niet voor buitenstaanders, hoe het gebeurd is. En ik denk dat dat prima is. Dat men dat onderling moet regelen en dat dat niet op bokt hoeft.