Tinker zorgboerderij gestolen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:31

verootjoo schreef:
Tyke schreef:
Is inmiddels gevonden.

Is ook al de derde keer dat dit gemeld wordt in het topic :7

Ach ja even alles lezen is te veel werk kennelijk, dit gebeurd zo vaak, ergerlijk. Maar het beest zal wel uitgebroken zijn en in de sloot beland zijn. Maar dan is het nog vreemd dat hij dood is, nek gebroken?

tengeltje11

Re: Tinker zorgboerderij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:42

Zo vreemd is het niet.
Water in sloten is enorm koud nu,als hij in de sloot gevallen is,en er niet uitraakte en niemand die hem vond,kan ook een paard gewoon sterven aan onderkoeling hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:43

Maar hoe kwam dat paard in de sloot dan, als de omheining nog helemaal intact was? Een tinker springt toch niet zo over de omheining heen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 09:45

Een paard dat ‘s nachts op hol slaat en een sloot over het hoofd ziet kan natuurlijk heel naar terecht komen. Een gebroken nek lijkt me dan best logisch, en hopelijk een vrij snelle en pijnloze dood..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:01

verootjoo schreef:
Maar hoe kwam dat paard in de sloot dan, als de omheining nog helemaal intact was? Een tinker springt toch niet zo over de omheining heen?

Als ze gewoon achter een draadje staan en er staat even geen klap stroom op, klauteren ze er zo doorheen hoor. En paarden hoeven echt niet altijd over uitzonderlijke springtalenten te beschikken om over een hek te komen. Genoeg leuke youtubefilmpjes van te vinden. Maar bovenal: De zorgboerderij zegt dat er geen opzet in het spel was. Zij zullen dat beter in kunnen schatten dan wij, toch?

Sneu voor hun medewerkers en deelnemers dat dit gebeurd is.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:20

verootjoo schreef:

Vertel dat ook even tegen de mijne. Tegenwoordig valt het mee, maar zeker in zijn jongere jaren was er bijna geen omheining die hem binnen hield. Ook de paddock omheining van 1.50 hoog niet, dus de omheining van de wei was helemaal geen probleem. Sprong zelfs over een draad langs de sloot en de sloot erachter in 1 sprong. Die sprong heeft hij overigens ook weleens net niet gehaald waarna hij ook in de sloot lag. Gelukkig in de zomer, overdag, en kwam er weer relatief makkelijk uit.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:56

Echt super sip voor alle mensen daar...

Maar blijft een apart verhaal toch? Opzet bij zijn overlijden of niet, hij is wel door onbekenden uit de wei genomen volgens het eerste bericht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:15

corine1981 schreef:
Maar blijft een apart verhaal toch? Opzet bij zijn overlijden of niet, hij is wel door onbekenden uit de wei genomen volgend het eerste bericht?

En bij nader inzien blijkbaar toch niet volgens de eigenaar. Wat heeft t dan voor zin om daar hier verder over te gaan zitten fantaseren?

Ik heb regelmatig meegemaakt dat er een paard was uitgebroken zonder dat er ook maar iets stuk was aan het hekwerk. Geen mens aan te pas gekomen. En als je hem dan niet meteen terugvindt, kan ik me best indenken dat je in eerste instantie denkt dat hij door iemand uit de wei gehaald is. Dus zo raar lijkt me dat niet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:07

Uhm, maar dit was op beeld te zien... dus ik blijf het een raar verhaal vinden. Is mijn goed recht.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:12

corine1981 schreef:
Uhm, maar dit was op beeld te zien... dus ik blijf het een raar verhaal vinden. Is mijn goed recht.

Nee dat staat er niet. Goed lezen is ook een vak blijkbaar. :=
Er staat dat ze koplampen gezien hebben, niet dat ze hebben gezien dat die pony daadwerkelijk uit de wei werd gehaald. Een paard kan ook heel lullig onder een heining doorglijden, of er toch overheen hebben gesprongen. Ze gaan inmiddels zelf ook niet meer uit van opzet, maar van een ongeluk.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:13

corine1981 schreef:

Zoals ik het las waren er auto lampen te zien bij de wei, niet dat ze werkelijk iemand met het paard zagen weglopen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:16

zo had ik het eerste bericht ook gelezen, koplampen op het erf en dus paard gestolen. Jammer dat er direct zo'n bericht de wereld ingeslingerd wordt, zonder eerst eens te kijken of het dier niet uit zijn omheining is gekomen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:51

Citaat:
Uit bewakingscamerabeelden is op te maken dat het paard, een Tinker van 7 jaar oud met de naam Swiffer, door onbekenden uit de wei is meegenomen

Daar begrijp ik toch niets verkeerd aan? Ik interpreteer dat inderdaad alsof ze dus iemand gezien hebben.
Kennelijk dus toch niet, maar ik vind het vreemd om van slechts wat licht op je camerabeelden, diefstal aan te nemen.

En nu ga ik lekker koekjes bakken.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:58

corine1981 schreef:
Citaat:
Uit bewakingscamerabeelden is op te maken dat het paard, een Tinker van 7 jaar oud met de naam Swiffer, door onbekenden uit de wei is meegenomen

Daar begrijp ik toch niets verkeerd aan? Ik interpreteer dat inderdaad alsof ze dus iemand gezien hebben.
Kennelijk dus toch niet, maar ik vind het vreemd om van slechts wat licht op je camerabeelden, diefstal aan te nemen.

En nu ga ik lekker koekjes bakken.

Afbeelding
Op de Facebook van de hoefslag staat deze tekst, vandaar onze opmerking.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:20

Paard is dood in een sloot vlakbij gevonden staat nu op internet

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:55

Olga89 schreef:

Dat stond er gister ook al en is al besproken.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:56

Daphara schreef:
Olga89 schreef:

Dat stond er gister ook al en is al besproken.

Sorry