Dressuurlegende Totilas komt naar KWPN Stallion Show

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:22

CharmingS schreef:
hoop mensen die kritiek gaan hebben.

Ik denk dat er sowieso weer een bult gezeik over gaat komen......

Flevolander

Re: Dressuurlegende Totilas komt naar KWPN Stallion Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:36

ik zet er op in dat hij ook een titel komt ophalen.. wellicht nog een beetje vroeg voor hem, maar kan het zijn dat hij bijvoorbeeld al Preferent wordt verklaard?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:38

Flevolander schreef:
ik zet er op in dat hij ook een titel komt ophalen.. wellicht nog een beetje vroeg voor hem, maar kan het zijn dat hij bijvoorbeeld al Preferent wordt verklaard?

Ja of keur.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:44

Is hij alweer zo oud?! Wat gaat de tijd snel zeg.. Poeh he!
Ik vind hem gaaf! Leuk dat hij nog eens langs komt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:48

Mooi toch! Hij hoort er bij <3 *\o/*

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:49

Suzanne F. schreef:
Flevolander schreef:

Ja of keur.

Zal wel keur worden denk ik dan zo, hij heeft volgens mij nog geen keur predicaat

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:11

Is toch alleen maar leuk? Vond het al een "jonge nakomelingen van Totilas in eigendom van Glock "show. Want Governor had er ook prima bij gepast ( misschien hebben ze die wel gevraagd en wilde amazone of eigenaar niet,dat weet ik natuurlijk niet) .
Met als kers op de taart Totilas zelf! Hadden ze beter geheim kunnen houden, trouwens. Of zijn er nog zoveel kaarten te koop :Y) ?

Ik zat toevallig op de eerste rij met mijn neus zowat in de bak toen bij de show rondom Gribaldi. En wie kwam daar? Totilas *\o/* . Wow. Was altijd wat sceptisch over zijn beweging....maar wat een genot om te zien. En dan vanuit die spectaculaire beweging in no time naar een relaxte stap. Mooi om een keer live gezien te hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:20

Ze mogen hem wel goed in de gaten houden na de show. Zowel Ferro als Gribaldi zijn na de show op de KWPN hengstenkeuring na het verkrijgen van een predikaat overleden. Zal wel toeval zijn maar wel macaber toeval.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:02

Kan Totilas niet beter tegen de druk? Suzanne F.?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:24

Suzanne F. schreef:
Flevolander schreef:

Ja of keur.

Totilas is door het KWPN erkend op grond van zijn prestaties in de sport. Maar hij is niet goedgekeurd voor de dekdienst.

En bij mijn weten kan een erkende hengst geen predikaten krijgen.

Maar wel gaaf dat hij weer eens aan het publiek getoond wordt. Heb helaas geen tijd om er heen te gaan.

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:33

Roodvos schreef:
Totilas is door het KWPN erkend op grond van zijn prestaties in de sport. Maar hij is niet goedgekeurd voor de dekdienst.

En bij mijn weten kan een erkende hengst geen predikaten krijgen.

Gok zomaar dat ze die regeltjes ff die avond vergeten toe te passen :D

Jids43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:57

Gaaf dat hij weer een keertje hier heen komt. Ik heb het geluk gehad om hem 4 jaar geleden te mogen zien in stallen bij Matthias Rath.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:18

Ik vind het een mooi eerbetoon aan hem en op deze manier krijgt hij toch een soort waardig "afscheid". Denk wel dat de kaarten nu allemaal snel uitverkocht zullen zijn...

Ben zelf ook erg benieuwd naar de show.

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:39

Hier ook kaarten voor vrijdag...Ik ben erg benieuwd en stiekem een beetje bang voor een fiasco. Ik snap niet zo goed waarom het boek Totilas weer open moet.

Begrijp me niet verkeerd het paard is fantastisch geweest met Edward. Het was een aantal jaren geleden erg pijnlijk voor hem om alleen al beelden te zien. En dan nu samen in 1 ring, om “feest” te vieren. Lijkt me geen prettig gevoel voor hem (zal overlegd zijn hoor). Is een ander verhaal als er mooie successen voort gekomen waren na de verkoop, dan hadden ze zich echt trots kunnen presenteren en terug kunnen kijken. Ondanks het verdriet van de verkoop. Maar alles is 1 grote des-illusie.

Daarbij herinner ik me van Krack C, die we aan de hand hebben gezien voor een show, 1 grote spanningsbron/stress partij voor het paard -in de ring-. Heeft alleen maar rondjes gedraaid tijdens de huldiging en bij het voorbrengen was er ook niet veel plezier voor het paard.

Nee van mij had het niet gehoeven. Laat het boek maar dicht. Het kan nooit zo mooi meer worden als “toen met Edward”.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:54

Welke dag komt totilas? Weet iemand dat?

Edit
Gevonden. Vrijdag

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:39

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:41

Vind het echt bizar dat Totilas al 19 is. Het voelt helemaal niet als zo lang geleden dat hij echt hot topic was in Nederland en daarbuiten. Waar gaat de tijd heen?! :oo

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:15

hoogendroog schreef:
Zijn verschijning heeft vast helemaal niets te maken met de start van het dekseizoen :o

Commercieel gedoe ja.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:05

Flevolander schreef:

Precies die gaat gewoon keur verklaard worden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:08

Voor mij is de glans eraf.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:30

Jongens... is het serieus alweer 10! Jaar geleden dat hij dat geweldige wereldrecord van ruim 92% neerzette? :oo jeetje..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:34

Nies_ schreef:
hoogendroog schreef:
Zijn verschijning heeft vast helemaal niets te maken met de start van het dekseizoen :o

Commercieel gedoe ja.

Dat is toch elke HK? Van elk stamboek? Natuurlijk binnen de grenzen van wat financieel haalbaar is, maar het is altijd commercieel.

Lijkt me ook geen probleem, money make the world go round :)

Het is alleen wat typisch dat inderdaad een paard als Governor geen opwachting maakt in de show (twee jaar achter elkaar zilver op het wk jonge dressuurpaarden, in 2015 met zijn eerste jaargang topleverancier NVK, topleverancier HK 2017, in de finale van de HC boven Toto geëindigd)... Die toch wat meer heeft laten zien dan Glock's Totilassen... Waarvan Total US nog het meeste heeft laten zien, maar dan onder Dinja van Liere...

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:28

Janine1990 schreef:
Het is alleen wat typisch dat inderdaad een paard als Governor geen opwachting maakt in de show (twee jaar achter elkaar zilver op het wk jonge dressuurpaarden, in 2015 met zijn eerste jaargang topleverancier NVK, topleverancier HK 2017, in de finale van de HC boven Toto geëindigd)... Die toch wat meer heeft laten zien dan Glock's Totilassen... Waarvan Total US nog het meeste heeft laten zien, maar dan onder Dinja van Liere...

Ik suggereer nu: Zou mij niet verbazen dat Governor thuis gehouden wordt omdat hij NK loopt en Adelinde geen trek ( terecht) heeft in rondjes voor de fokker.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:42

Malle1970 schreef:
Janine1990 schreef:

Ik suggereer nu: Zou mij niet verbazen dat Governor thuis gehouden wordt omdat hij NK loopt en Adelinde geen trek ( terecht) heeft in rondjes voor de fokker.

Governor loopt vanavond in de Prix st George en morgen? de kur op Jumping Amsterdam.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:44

Malle1970 schreef:
Janine1990 schreef:

Zou ook heel erg goed kunnen!

Dat is dan toch weer het heeeele grote verschil tussen de Friezen en de bloedpaarden denk ik :') Ik sta daar niet eens meer echt bij stil. :o