Bowo schreef:xyzutu2 schreef:Ik word nu ook wel heel erg benieuwd naar een filmpje, en naar de punten van nummer 3. Is er iets unieks gebeurd of is er ook uniek gepunt?
Tegelijkertijd: erg stoer dat juryleden de zesjes en zeventjes durven te ontstijgen.
https://www.equnews.nl/dressuur/mira-de ... beuningen/
Ik vind het ook zeker prettig dat er jury's zijn die wèl punten durven te geven, niet alleen laag, maar ook hoog. In de breedtesport houden de meesten jury's een schaal van 4 tot 7,5 aan, of 1 tot 7,5 wat misschien wel nog krommer is. Maar weinig houden 1 tot 9, laat staan 1 tot 10.
Of er zijn maar weinig, die meer dan een 7,5 rijden.
En maar weinig, die het echt zo slecht doen, dat je onder de 4 moet gaan zitten.
Heel veel mensen gooien het vaak op een 6jes jury, maar momenteel zien wij gewoon ook heel veel 6jes proeven.
Ik durf een 1, maar ook een 10 te geven. Dat wil ik zelfs heel graag, maar ik ga ze niet geven om het geven. Je moet ze ook verdienen.[/quote]
Dat zeker! Maar ik heb hier bijvoorbeeld een proef liggen met alleen maar 7s, 1x 5 en 1x 8 (voor verzorging) en nergens commentaar behalve bij de 5. (was nog in de tijd dat er geen halve punten waren) Nu was ik met dat paard inderdaad een stabiele combinatie, maar ik kan me niet voorstellen dat ik mijn hele proef precies even goed heb gereden.