Recordscores B-dressuur in Beuningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:40

Bowo schreef:
xyzutu2 schreef:
Ik word nu ook wel heel erg benieuwd naar een filmpje, en naar de punten van nummer 3. Is er iets unieks gebeurd of is er ook uniek gepunt?
Tegelijkertijd: erg stoer dat juryleden de zesjes en zeventjes durven te ontstijgen.

https://www.equnews.nl/dressuur/mira-de ... beuningen/

Ik vind het ook zeker prettig dat er jury's zijn die wèl punten durven te geven, niet alleen laag, maar ook hoog. In de breedtesport houden de meesten jury's een schaal van 4 tot 7,5 aan, of 1 tot 7,5 wat misschien wel nog krommer is. Maar weinig houden 1 tot 9, laat staan 1 tot 10.

Of er zijn maar weinig, die meer dan een 7,5 rijden.
En maar weinig, die het echt zo slecht doen, dat je onder de 4 moet gaan zitten.
Heel veel mensen gooien het vaak op een 6jes jury, maar momenteel zien wij gewoon ook heel veel 6jes proeven.

Ik durf een 1, maar ook een 10 te geven. Dat wil ik zelfs heel graag, maar ik ga ze niet geven om het geven. Je moet ze ook verdienen.[/quote]
Dat zeker! Maar ik heb hier bijvoorbeeld een proef liggen met alleen maar 7s, 1x 5 en 1x 8 (voor verzorging) en nergens commentaar behalve bij de 5. (was nog in de tijd dat er geen halve punten waren) Nu was ik met dat paard inderdaad een stabiele combinatie, maar ik kan me niet voorstellen dat ik mijn hele proef precies even goed heb gereden.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:45

Twee weken geleden hoorde ik nog van een jurerend stalgenootje dat er verschillende stalruiters mee reden met jonge paarden van grote stallen oa anky in de B en L? Wellicht verkeerd gehoord hoor.

T is natuurlijk heel gaaf als je zo kan rijden! Zeker in de B.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:56

Leuk bericht dit!
Geeft toch ook weer wat hoop!

De B wordt toch erg vaak onderschat. Niet door deze ruiters en amazone's dus! :D

xsensibel schreef:
Twee weken geleden hoorde ik nog van een jurerend stalgenootje dat er verschillende stalruiters mee reden met jonge paarden van grote stallen oa anky in de B en L? Wellicht verkeerd gehoord hoor.

T is natuurlijk heel gaaf als je zo kan rijden! Zeker in de B.

Ze kunnen HC starten, of ze zijn nog nooit gestart en dan moeten ze gewoon in de B... Dezelfde regels gelden voor deze mensen als voor ieder ander hoor. :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:10

xsensibel schreef:
oa anky in de B en L? Wellicht verkeerd gehoord hoor.

2x Z1 en je moet minimaal L1 starten. Twee keer LT(?) en minimaal L2.

Janine1990 schreef:
of ze zijn nog nooit gestart en dan moeten ze gewoon in de B

Met twee paarden bepaalde categorie en je mag ook een jonge meteen daar uitbrengen. Staat allemaal in de KNHS tabel.

Meerdere mensen hebben hier een dijk van een proef neergezet, proficiat. Wel jammer voor die ruiter die net niet aan een winstpunt kwam, da's beetje sielug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:34

Rex_Rolfo schreef:
xsensibel schreef:
oa anky in de B en L? Wellicht verkeerd gehoord hoor.

2x Z1 en je moet minimaal L1 starten. Twee keer LT(?) en minimaal L2.

Janine1990 schreef:
of ze zijn nog nooit gestart en dan moeten ze gewoon in de B

Met twee paarden bepaalde categorie en je mag ook een jonge meteen daar uitbrengen. Staat allemaal in de KNHS tabel.

Meerdere mensen hebben hier een dijk van een proef neergezet, proficiat. Wel jammer voor die ruiter die net niet aan een winstpunt kwam, da's beetje sielug.

Die snap ik niet, hoezo mag je als je zelf nog nooit gestart bent, wel hoger starten?

Ik ken iemand die vanuit het buitenland in NL kwam rijden, die moest lager starten dan ze in haar eigen land deed. Na aanvraag bij KNHS. Zoiets kan ook voorvallen, genoeg buitenlanders op grote stallen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:49

Janine1990 schreef:
Die snap ik niet, hoezo mag je als je zelf nog nooit gestart bent, wel hoger starten?
Ik dacht dat je met "ze zijn nog nooit gestart" de combinatie bedoelde. Wat ruiter betreft heb je gelijk, een ruiter moet altijd in de B beginnen. Paard niet, die mag -als de ruiter genoeg ervaring heeft- desnoods zijn wedstrijd debuut maken in de grand prix.

Zie https://www.knhs.nl/media/11234/bijlage ... r-2018.pdf