Ras van de maand: de Engels Volbloed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Ras van de maand: de Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:24

Oh dat is wel een hele typische volbloed!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:07

Had een fantastische volbloed. Geen gemakkelijk karakter maar o zo veel van geleerd. :j Helaas wegens gezondheidsproblemen moeten laten inslapen. Y;(
Hij was kleinzoon van Northern Dancer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:51

Kimmb schreef:
wortel115, Australie is toch zowiezo anders? Daar hebben ze zwarte zwanen ipv witte! :+ Van de kleur is meer een persoonlijke waarneming (mn waar ik woon, zuid engeland). Schimmels zie ik echt bijna nooit als EV.
In mijn beleving zijn de meeste hier (eveneens Zuid Engeland) ook gewoon bruin, gevolgd door vos, schimmel en zwart. Laatstgenoemde zie ik dan weer nauwelijks.

Ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe je op een jachtstal terecht bent gekomen... ik zoek eigenlijk nog iets anders dan racing voor in m'n vrije tijd, maar wil het iets serieuzer aanpakken dan een keer in de week een rondje op een riding school.

Door drukte helaas vergeten foto's bij te voegen in het vorige topic, maar bij dezen nog enkele foto's van de gallops in Lambourn.
Achter de witte rail is de top van The Short, 1km vlakke helling en wordt vaak gebruikt als warming up. Links in beeld zie je een van de trotting rings. De rail op de achtergrond is van The Long, 1800m voor fast work.
Afbeelding

Fisher's Hill, 1km met een steile stijging de eerste 400m.
Afbeelding

Afbeelding

The Bowl, voor National Hunt paarden.
Afbeelding

En tot slot, de trail onderweg naar huis, met rechts in beeld wederom Fisher's.
Afbeelding

Suzanne F.

Re: Ras van de maand: de Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:59

Waarom is er zo’n paadje tussen rails?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:30

Voornamelijk om alles te stroomlijnen en ervoor te zorgen dat iedereen (ruiters en trainers) rijdt waar ze horen te rijden en geen gekke shortcuts neemt. Ze lopen ook niet overal, of overal aan twee kanten. Even verderop is er bijvoorbeeld alleen een tussen de weg en de trail, maar zit er rechts niets, en vanaf de top van Fisher's heb je slechts een zandstrip direct aan de weg (waarbij de helft van de ruiters dus gewoon op de weg rijdt :') ).

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:31

Voor mij is er maar 1 ras, en dat is de Engels volbloed <3

Ik heb een 12 jarige EV ruin, afstamming: https://www.pedigreequery.com/shadow+bay4

Ontzettend lief, betrouwbaar en hardwerkend karakter. Hij moet in bescherming genomen worden tegen zichzelf want hij zou zichzelf nog dood lopen. Een hart van goud.
Ik zie hier vooral bruinen en vossen, maar schimmels komen ook op grote schaal voor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn paard in zijn kinderjaren:
Afbeelding

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:43

De manege waar ik heb leren rijden had veel volbloeds die waren omgeschoold. Zij deden zelf in het verleden ook het een en ander in dat wereldje. Vond het toen al fantastische paarden. Mijn eerste eigen paard had kwpn papier maar veel xx (en een scheutje ox) bloed maar qua karakter en bouw echt heel veel typische ev karakteristieken en een fantastisch paard. Qua karakter is dat toch echt het type paard voor mij.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:43