Paarden op Texel met vuurwerk belaagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:35

Shadow0 schreef:
dems75 schreef:
I.p.v. altijd met het vingertje naar de politie te wijzen, is het misschien handiger om uit te zoeken wat de politie mág doen. Net als straffen,...daar gaat de p9litie niet over maar de officier van justitie.

Waarschuwing, in beslagname vuurwerk, boete, handhaven op het creeren van gevaarlijke situatie, handhaven op dierenmishandeling etc.

Waarom denken we dat de politie niets kan?

Ze kunnen een heleboel. Ze doen het alleen niet.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:40

Het zou leuk zijn als het Noord-Hollands Dagblad de feiten zou checken voordat ze iets plaatsen..

Het verhaal van het paard met een gebroken been klopt van geen kant. En ik kan het weten, aangezien ik uren met het paard bezig ben geweest om hem weer in de benen te krijgen, samen met de DA en nog wat aanwezige mensen, helaas ging dit echt niet, en bleek het paard uiteindelijk waarschijnlijk meer te mankeren dan in eerste instantie te zien was, en heeft de eigenaresse (mijn collega) toen ze uiteindelijk gearriveerd was (was niet op het eiland) de beslissing moeten maken om hem in te slapen.

Het paard is NIET geschrokken van vuurwerk, waarvan wel is onbekend, maar dat het geen vuurwerk is geweest is een feit. De buren waren de hele dag thuis en hebben niets gehoord. Ook degene die toevallig langs fietste op het moment dat het gebeurt is, heeft ook niets gehoord en gezien. Ook had hij zijn been niet gebroken en was het geen hengst, het verhaal klopt dus echt van geen kant. Helaas klopt het trieste einde wel..

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:45

Witchcraft schreef:
Als er een dodelijk ongeluk met een stint gebeurt, wordt het ding (begrijpelijk) gelijk verboden. Maar jaar in - jaar uit, mag er vuurwerk afgestoken blijven worden, maakt niet uit hoeveel doden of gewonden er bij vallen, het mag gebruikt blijven worden. Dit is te triest voor woorden!

Ik geloof mijn ogen even niet.... Hoe durf je het ongeluk met de stint hierbij te betrekken?!!
Ik zeg maar even helemaal niets meer want dat gaat niet goed uitpakken....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:08

Sunnda schreef:
Weet je hoeveel dodelijke ongevallen , zware ongevallen en schade er veroorzaakt wordt door paarden.

Nee, geen idee eigenlijk. Best wel interessant. Heb je cijfers?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:58

Mijn man zei vanmiddag nog: Er gaat te veel geld om in het vuurwerk, de winsten zijn te hoog, daarom alleen al zullen de verkopers zwaar in protest gaan. Prima die winst, laat ze het maar eens apart gaan zetten zodat daarmee de schade kan betaald worden die door vuurwerk is ontstaan (opblazen van putten in een woonwijk, verkeersborden, bushokjes, reclamezuilen ga zo maar door, eens kijken hoeveel er dan aan het einde van de rit over blijft aan het strijkstokje... Plus diegene die door stunten met vuurwerk maar eens hun eigen rekening gaan betalen van het ziekenhuis ipv de zorgverzekering, dan zullen ze het jaar daarna wel anders gaan nadenken..
Wat ons betreft afschaffen, maar of dat ooit gaat gebeuren? Ik zal er voor mee vechten!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:59

vraagteken schreef:
Witchcraft schreef:
Als er een dodelijk ongeluk met een stint gebeurt, wordt het ding (begrijpelijk) gelijk verboden. Maar jaar in - jaar uit, mag er vuurwerk afgestoken blijven worden, maakt niet uit hoeveel doden of gewonden er bij vallen, het mag gebruikt blijven worden. Dit is te triest voor woorden!

Ik geloof mijn ogen even niet.... Hoe durf je het ongeluk met de stint hierbij te betrekken?!!
Ik zeg maar even helemaal niets meer want dat gaat niet goed uitpakken....

Denk dat Witchcraft het puur ter vergelijking wil benoemen, daar gaat het 1x fout mee en met vuurwerk al jaren en wordt steeds erger en daar wordt niet zo op gehandhaafd, of de keuze om het daar mee te vergelijken handig is is een 2e.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:02

Shadow0 schreef:
dems75 schreef:
I.p.v. altijd met het vingertje naar de politie te wijzen, is het misschien handiger om uit te zoeken wat de politie mág doen. Net als straffen,...daar gaat de p9litie niet over maar de officier van justitie.

Waarschuwing, in beslagname vuurwerk, boete, handhaven op het creeren van gevaarlijke situatie, handhaven op dierenmishandeling etc.

Waar ik dit jaar zelf tegen aan ben gelopen is dat de wetgeving soms heel anders kan zijn dan wat er in de apv van de gemeente staat. Dat is al een heel verschil waardoor je op een verkeerd been kan worden gezet. Handhavers volgen dus de apv en niet de wet, tenminste in onze gemeente wel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:07

Ik snap dat het ongeluk met de stint een heel gevoelig en emotioneel onderwerp is, maar ik begrijp oprecht niet waarom deze vergelijking schokkend is.
Kun je uitleggen, Vraagteken, waarom je deze opmerking van Witchcraft zo ongepast vindt? Dan kunnen we er misschien rekening mee houden, want ik denk dat deze opmerking van Witchcraft totaal niet kwetsend of grof is bedoeld en wordt in elk geval door mij dus ook niet zo opgevat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:10

simongek schreef:
Shadow0 schreef:

Ze kunnen een heleboel. Ze doen het alleen niet.

Hoe kom je daarbij Simongek?

Ineke2

Re: Paarden op Texel met vuurwerk belaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:35

Ik ben het eens met Simongek.
Van de week ( een paar dagen vóór 31 dec zelfs) ging er dus een complete bom af en er is een ruit bij mij in huis gebroken daardoor.
Ik belde de politie en het voelde voor mij als of ze hun schouders op haalde. Pas toen ik zelf ontplofte ( >;) ) kwamen ze langs met een wagen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:10

Ja het voelde voor jou zo, niet fijn, maar weet jij waar zij ondertussen mee bezig waren? Heb jij zicht op hun werkzaamheden?
Waarom denk jij dat zij de hele dag met hun armen over elkaar zitten en nergens om geven? Vindt je dat echt een realistische gedachte, op basis van één gevoel dat jij hebt gehad door één telefoon gesprek?
Overschat je jezelf niet een beetje?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 08:01

Nikass nee ik denk niet dat ze niks zitten te doen, waar schrijf ik dat, dat is jou aanname!

Ik voel mij niet veilig als er zulke bommen afgaan en zeker niet als er letterlijk een ruit stuk is gegaan bij mij thuis.
Dan vind ik het niet fijn als er zo laconiek word gereageerd aan de andere kant van de lijn. Daar hoort een andere reactie bij, ik voelde mij absoluut niet serieus genomen terwijl ik enorm geschrokken was.
De politie is er voor de veiligheid van de burgers nou daar merk ik zeker in deze tijd mbt het vuurwerk erg weinig van.
Het is nergens zo heftig “ oorlog met vuurwerk” als in Nederland.
Ben dus enorm groot voorstander op een verbod van consumentenvuurwerk. Dán is handhaven ook wat makkelijker.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:10

Ik snap niet waarom je zoiets doet {:)-:(

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:49

Nikass schreef:
Ik snap dat het ongeluk met de stint een heel gevoelig en emotioneel onderwerp is, maar ik begrijp oprecht niet waarom deze vergelijking schokkend is.
Kun je uitleggen, Vraagteken, waarom je deze opmerking van Witchcraft zo ongepast vindt? Dan kunnen we er misschien rekening mee houden, want ik denk dat deze opmerking van Witchcraft totaal niet kwetsend of grof is bedoeld en wordt in elk geval door mij dus ook niet zo opgevat.

Ten eerste: Het hele bericht over deze gebeurtenis op Texel is onjuist. Er was geen sprake van vuurwerk, het was geen hengst en er was geen gebroken been, maar dat terzijde.
Ten tweede wil iemand een totaal onverwacht machteloos ongeluk waarbij meerdere kleine kindjes om het leven zijn gekomen, anderen zijn getraumatiseerd, vergelijken met schorriemorrie dat wellicht eventueel mogelijk vuurwerk zouden hebben kunnen gegooid in de richting van paarden.....

Meer zeg ik er niet over..... Iedereen mag ervan vinden wat hij wil.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:47

Al_Zawraa schreef:
Het zou leuk zijn als het Noord-Hollands Dagblad de feiten zou checken voordat ze iets plaatsen..

Het verhaal van het paard met een gebroken been klopt van geen kant. En ik kan het weten, aangezien ik uren met het paard bezig ben geweest om hem weer in de benen te krijgen, samen met de DA en nog wat aanwezige mensen, helaas ging dit echt niet, en bleek het paard uiteindelijk waarschijnlijk meer te mankeren dan in eerste instantie te zien was, en heeft de eigenaresse (mijn collega) toen ze uiteindelijk gearriveerd was (was niet op het eiland) de beslissing moeten maken om hem in te slapen.

Het paard is NIET geschrokken van vuurwerk, waarvan wel is onbekend, maar dat het geen vuurwerk is geweest is een feit. De buren waren de hele dag thuis en hebben niets gehoord. Ook degene die toevallig langs fietste op het moment dat het gebeurt is, heeft ook niets gehoord en gezien. Ook had hij zijn been niet gebroken en was het geen hengst, het verhaal klopt dus echt van geen kant. Helaas klopt het trieste einde wel..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:07

vraagteken schreef:
Nikass schreef:

Ten eerste: Het hele bericht over deze gebeurtenis op Texel is onjuist. Er was geen sprake van vuurwerk, het was geen hengst en er was geen gebroken been, maar dat terzijde.
Ten tweede wil iemand een totaal onverwacht machteloos ongeluk waarbij meerdere kleine kindjes om het leven zijn gekomen, anderen zijn getraumatiseerd, vergelijken met schorriemorrie dat wellicht eventueel mogelijk vuurwerk zouden hebben kunnen gegooid in de richting van paarden.....

Meer zeg ik er niet over..... Iedereen mag ervan vinden wat hij wil.

Ja die vergelijking is inderdaad heel vreemd, maar volgens mij wordt door Witchcraft helemaal niet de gebeurtenissen vergeleken, maar de gevaarsrisico's. Dat is imo iets anders. En daar zie ik wel overeenkomsten: stint is gevaarlijk en maakt slachtoffers. Vuurwerk ook.
Ik zie nergens staan dat het even erg is of het één erger dan het andere. Die emotionele waarde wordt er volgens mij niet aan gekend in het bericht.

Als op Texel niet gebeurd is wat wordt gezegd, tja waar hebben we het dan over. Dat kan alleen niemand raden, dus geven mensen een reactie op het bericht wat ze ontvangen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 02:44

Al_Zawraa schreef:

Ik bedoel dit echt niet vervelend, maar weet je zeker dat het om het paard gaat waar je bij geholpen hebt? Dit klinkt namelijk totaal anders inderdaad. Ik heb al eens meegemaakt dat ik in de krant las over een ongeval door een klapband; auto was tegen de vangrail geknald, man zwaargewond. Ik had de dag ervoor geholpen bij een ongeval op die weg, door klapband. Was echter een dame, lichtgewond, die haar auto godzijdank redelijk netjes op de vluchtstrook kreeg. Er waren echter 2 ongevallen geweest, dat met die dame heeft niet in de krant gestaan.

Ze geven gelukkig wel aan dat er mogelijk vuurwerk in het spel is, maar dat dit niet zeker is.

Wellicht is het een idee (voor de eigenaar van het paard) om contact met het dagblad op te nemen hierover?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 07:15

khirshanta schreef:
Al_Zawraa schreef:

Ik bedoel dit echt niet vervelend, maar weet je zeker dat het om het paard gaat waar je bij geholpen hebt? Dit klinkt namelijk totaal anders inderdaad. Ik heb al eens meegemaakt dat ik in de krant las over een ongeval door een klapband; auto was tegen de vangrail geknald, man zwaargewond. Ik had de dag ervoor geholpen bij een ongeval op die weg, door klapband. Was echter een dame, lichtgewond, die haar auto godzijdank redelijk netjes op de vluchtstrook kreeg. Er waren echter 2 ongevallen geweest, dat met die dame heeft niet in de krant gestaan.

Ze geven gelukkig wel aan dat er mogelijk vuurwerk in het spel is, maar dat dit niet zeker is.

Wellicht is het een idee (voor de eigenaar van het paard) om contact met het dagblad op te nemen hierover?

100% zeker, er zijn namelijk een paar feiten in het verhaal die wel kloppen.
Het Dagblad heeft gistermiddag (als het goed is) mijn collega ook eindelijk gebeld, dus ik hoop dat ze het verhaal nog gaan rectificeren.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:49

In de openingspost van dit artikel heb ik een opmerking geplaatst met de nieuwe informatie. Nogmaals dank voor het melden!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:18

Dank je, fijn voor zowel eigenaresse als voor degene die alles geprobeerd hebben om het paatd te redden