Manegehouder redt paarden uit brandende stal

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Manegehouder redt paarden uit brandende stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:56

Geweldig optreden van die man, echt top! Daar kan hij met trots op terug kijken. Wel erg dat de brand de schuur zo verwoest heeft..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:06

beatje schreef:
Zag net op facebook vragen om gratis paardespullen voorbij komen,ze wilde zelfs geen verzendkosten betalen???Zou zo'n pensionstal geen verzekering hebben? Ik ben een kleine stal en heb die wel.

Aaaah ja hoor gelukt, toch iets gevonden om over te miepen.
Wat boeit het, die man heeft die paarden gered uit een brand en vragen staat vrij.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:24

Ik persoonlijk vind datgeen geldendaad hoor. Dat is wat je doet. Dat zegt hij zelf ook. Je gaat er niet op blijven staan kijken.

Wel verbaast het mij dat er gelijk vragen voor gratis spullen rondgaan. Niet afkomstig van deze man trouwens, die mij verder een.prima stalhouder lijkt waardoor ik vermoed dat hij ook gewoon verzekerd is.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:29

Ehm nou nee Beatje, Lang niet iedereen is zo dapper om een brandend gebouw in te rennen, Dus dit is wel degelijk een heldendaad.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:34

beatje schreef:
Ik persoonlijk vind datgeen geldendaad hoor. Dat is wat je doet. Dat zegt hij zelf ook. Je gaat er niet op blijven staan kijken.

Jammer genoeg is dat bij de meeste branden exact het enige wat je kan doen: machteloos toekijken. Ik loop niet zomaar een brandend gebouw in. Mensen die dat wel doen zijn helden, meestal brandweermannen, dit keer een boer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:35

angrywolf schreef:
Ehm nou nee Beatje, Lang niet iedereen is zo dapper om een brandend gebouw in te rennen, Dus dit is wel degelijk een heldendaad.

En niet iedereen heeft het verstand om plan b te bedenken als plan a niet meer lukt. Dat lijkt allemaal leuk van de zijlijn, maar ga d'r zelf maar eens aanstaan.

beatje schreef:
Zag net op facebook vragen om gratis paardespullen voorbij komen,ze wilde zelfs geen verzendkosten betalen???Zou zo'n pensionstal geen verzekering hebben? Ik ben een kleine stal en heb die wel.

Het is toch niet geregeld vanuit die stal zelf? Dan heb je toch helemaal geen recht van spreken? Ja, ze zullen vast in ieder geval een brandverzekering hebben, maar geloof me, je komt er nooit beter uit en je zult altijd met een aantal kosten blijven zitten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:34

Gini schreef:
beatje schreef:

Jammer genoeg is dat bij de meeste branden exact het enige wat je kan doen: machteloos toekijken. Ik loop niet zomaar een brandend gebouw in. Mensen die dat wel doen zijn helden, meestal brandweermannen, dit keer een boer.

Of dode helden.. gebeurt ook vaak helaas dat men het niet red door na binnen te rennen

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:21

Super die man.

Ik zou het ook gedaan hebben. BHV en ehbo helpen om je hoofd er bij te houden.
Je veiligheid gaat voor, maar werkelijk fantastisch gehandeld

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 01:48

Mijn paard heeft aan dezelfde straat gestaan (andere stal) en geloof me, ik zou deze man op mijn blote knieën danken als hij m’n paard levend uit een brandende stal heeft gekregen.
Heldendaad? Misschien niet, totdat het jou paard was die er in stond.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 07:29

Tjonge hoe kan dit nu niet een heldendaad zijn?! Echt hulde aan die man. Ik doe t m absoluut niet na.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 18:47

Goed nagedacht en gehandeld.

de oproep voor spullen begrijp ik wel, de verzekering zal niet de dag erna al uitkeren terwijl je wel al spullen nodig hebt.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:01

Super dat ze alle paarden konden redden!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:45

beatje schreef:

Even een reactie om dit even recht te zetten ;)
Dat bericht komt in ieder geval niet bij ons als paardeneigenaren vandaan.
Ik heb nog weinig gelezen op Facebook wat betreft oproepen enz, maar weet wel dat mensen vóór (niet namens) ons oproepen hebben gedaan.

Voor ons als eigenaren komen de paarden en hun welzijn eerst, daarnaast inventariseren van werkelijkwaar alles wat verloren is gegaan en plan van aanpak komt later.

Overigens moet ik wel zeggen dat er een hoop ongelooflijk lieve mensen en fantastische stallen zijn die sinds gisteravond op de stoep staan om spullen te brengen! Heel bijzonder!

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:53

Wat een vent!
Dat je zo adhock kunt nadenken en kunt schakelen, om nog maar niet spreken over het handelen. Dat je zulke keuzes kunt maken in het belang van de dieren van een ander, chapeau, wat een held! _/-\o_

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:50

Toevallig sprak ik de man vanmorgen nog op Facebook, het verhaal zoals hier overgenomen is klopt niet helemaal aangezien het maar om 4 paarden gaat en niet 7.

Gelukkig zijn het details en moet hij er zelf ook wel om lachen.

Enkel het paard met brandwonden staat nog op de kliniek maar lijkt het goed te doen.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:35

Het verhaal klopt in eigenlijk alle berichten niet volledig, maar goed, de strekking blijft hetzelfde.

Er staan nog 2 van de 5 paarden op de kliniek, maar ook die maken het naar omstandigheden goed. De paarden die thuis konden blijven na rookinhalatie worden dagelijks gecheckt door onze eigen dierenarts. Maar het lijkt allemaal goed te komen, als alle paarden het weekend ook goed doorkomen, is het gevaar geweken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:56

Ik duim dat al jullie paarden er goed bovenop komen!!! Dit had veel slechter af kunnen lopen als de stalhouder niet zo adequaat, snel en goed gehandeld had!

Ik sta ik de buurt en werd helemaal naar van het bericht. Toen ik het hoorde was er nog niets bekend over de paarden en of ze er uit waren. Goddank en wat een opluchting dat dat zo bleek te zijn!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:14

keshia schreef:
Heel knap! In de rush van de adrenaline is je eerste instinct vaak om toch naar binnen te gaan. Of de boel als verloren te zien. Maar deze man kon gewoon nog helder denken en kwam met dit plan. Erg knap! Ik zou hem ook eeuwig dankbaar zijn als mijn paard daar stond!

Helemaal mee eens. Geweldig als mensen in een dergelijke stressvolle situatie toch 'out of the box' kunnen denken.

Noemer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:29

nienke1208 schreef:
Het verhaal klopt in eigenlijk alle berichten niet volledig, maar goed, de strekking blijft hetzelfde.

Er staan nog 2 van de 5 paarden op de kliniek, maar ook die maken het naar omstandigheden goed. De paarden die thuis konden blijven na rookinhalatie worden dagelijks gecheckt door onze eigen dierenarts. Maar het lijkt allemaal goed te komen, als alle paarden het weekend ook goed doorkomen, is het gevaar geweken.

Ik heb nog met Wilbert op school gezeten . Mijn held was hij altijd al. Vraag hem maar eens naar de excursie naar een Duits k.i. bedrijf waarbij hij reed.
Iets met een metalen buis op onze weghelft.

Fijn dat hij nu ook weer tot een goede actie kwam!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:38

Wat een held!

En dat vreemde mensen vragen om paardenspullen, om de staleigenaar en de paarden eigenaren te helpen is ook geweldig +:)+

Enorm knap dat deze man zo zijn leven riskeerde (want als mede-bhv-er weet ik hoe snel het kan gaan, en hoe gevaarlijk het is). Wat een held!

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:27

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:11

nienke1208 schreef:
beatje schreef:

Even een reactie om dit even recht te zetten ;)
Dat bericht komt in ieder geval niet bij ons als paardeneigenaren vandaan.
Ik heb nog weinig gelezen op Facebook wat betreft oproepen enz, maar weet wel dat mensen vóór (niet namens) ons oproepen hebben gedaan.

Voor ons als eigenaren komen de paarden en hun welzijn eerst, daarnaast inventariseren van werkelijkwaar alles wat verloren is gegaan en plan van aanpak komt later.

Overigens moet ik wel zeggen dat er een hoop ongelooflijk lieve mensen en fantastische stallen zijn die sinds gisteravond op de stoep staan om spullen te brengen! Heel bijzonder!

Hee Nienke, is met jouw paard alles goed?
Op onze stal hebben we ook spullen ingezameld en gebracht, hopelijk helpt dat een beetje.
Het lijkt me een drama om brand mee te maken, goed om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat met de paarden.