Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Zag net op facebook vragen om gratis paardespullen voorbij komen,ze wilde zelfs geen verzendkosten betalen???Zou zo'n pensionstal geen verzekering hebben? Ik ben een kleine stal en heb die wel.
beatje schreef:Ik persoonlijk vind datgeen geldendaad hoor. Dat is wat je doet. Dat zegt hij zelf ook. Je gaat er niet op blijven staan kijken.
angrywolf schreef:Ehm nou nee Beatje, Lang niet iedereen is zo dapper om een brandend gebouw in te rennen, Dus dit is wel degelijk een heldendaad.
beatje schreef:Zag net op facebook vragen om gratis paardespullen voorbij komen,ze wilde zelfs geen verzendkosten betalen???Zou zo'n pensionstal geen verzekering hebben? Ik ben een kleine stal en heb die wel.
Gini schreef:beatje schreef:Ik persoonlijk vind datgeen geldendaad hoor. Dat is wat je doet. Dat zegt hij zelf ook. Je gaat er niet op blijven staan kijken.
Jammer genoeg is dat bij de meeste branden exact het enige wat je kan doen: machteloos toekijken. Ik loop niet zomaar een brandend gebouw in. Mensen die dat wel doen zijn helden, meestal brandweermannen, dit keer een boer.
keshia schreef:Heel knap! In de rush van de adrenaline is je eerste instinct vaak om toch naar binnen te gaan. Of de boel als verloren te zien. Maar deze man kon gewoon nog helder denken en kwam met dit plan. Erg knap! Ik zou hem ook eeuwig dankbaar zijn als mijn paard daar stond!
nienke1208 schreef:Het verhaal klopt in eigenlijk alle berichten niet volledig, maar goed, de strekking blijft hetzelfde.
Er staan nog 2 van de 5 paarden op de kliniek, maar ook die maken het naar omstandigheden goed. De paarden die thuis konden blijven na rookinhalatie worden dagelijks gecheckt door onze eigen dierenarts. Maar het lijkt allemaal goed te komen, als alle paarden het weekend ook goed doorkomen, is het gevaar geweken.
nienke1208 schreef:beatje schreef:Zag net op facebook vragen om gratis paardespullen voorbij komen,ze wilde zelfs geen verzendkosten betalen???Zou zo'n pensionstal geen verzekering hebben? Ik ben een kleine stal en heb die wel.
Even een reactie om dit even recht te zetten
Dat bericht komt in ieder geval niet bij ons als paardeneigenaren vandaan.
Ik heb nog weinig gelezen op Facebook wat betreft oproepen enz, maar weet wel dat mensen vóór (niet namens) ons oproepen hebben gedaan.
Voor ons als eigenaren komen de paarden en hun welzijn eerst, daarnaast inventariseren van werkelijkwaar alles wat verloren is gegaan en plan van aanpak komt later.
Overigens moet ik wel zeggen dat er een hoop ongelooflijk lieve mensen en fantastische stallen zijn die sinds gisteravond op de stoep staan om spullen te brengen! Heel bijzonder!