Lepeltje schreef:Het gaat echt alleen om het geld. Het verbaast me helemaal niks.
Het is al tijden bekend dat er door de emiraten op grote schaal fraude wordt gepleegd en dat er laks om wordt gegaan met de gezondheid van de paarden. Het enige juiste dat de FEI kan doen is afstand nemen hiervan en de landen niet meer mee laten doen(en zelf niet meer mee doen daar). Blijkbaar is het geld belangrijker dan het naleven van regels dus ik zie het nog niet zo snel gebeuren. De arabieren gaan zich echt niet beteren met een paar nieuwe regeltjes, de hele mentaliteit is gewoon verkeerd en dat zie ik niet snel veranderen.
Een grote corrupte bende, echt teleurstellend dit. Je zou toch verwachten dat zo'n organisatie de gezondheid van dieren belangrijker vindt dan geld van rijke oliestaten.
Probleem zit natuurlijk niet alleen bij de FEI. Vergeet niet dat er een hele industrie om heen zit, jaarlijks gaan er honderden endurancepaarden voor goed geld die kant. De UAE is voor bepaalde enduranceruiters, ook een aantal Nederlandse (kaderleden), nog steeds een walhalla.
Keer op keer past de FEI regels aan omdat er vanuit de groep 7 weer iets bedacht is. Natuurlijk altijd achteraf want een normaal denkend mens bedenkt niet wat hun doen om te winnen. Fake wedstrijden,paardenwissels, doping, ruiterwissel, gesjoemel met gewichten, gesjoemel met kwalificaties etc etc..