Wereldruiterspelen afgeschaft

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Wereldruiterspelen afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:06

Ik hoorde dat die volgend jaar in NL in Gelderland kwam. Maar er tegen partijen waren dus niet door ging. Best jammer want ik woon in Gelderland dus dan kon ik er gewoon heen

Abbb
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:09

ValkWhitney schreef:
Ik hoorde dat die volgend jaar in NL in Gelderland kwam. Maar er tegen partijen waren dus niet door ging. Best jammer want ik woon in Gelderland dus dan kon ik er gewoon heen


Ik denk dat je het over een andere wedstrijd hebt :D Want de wereldruiterspelen zouden pas over 2 jaar plaatsvinden en Gelderland is niet de plek waar er over gesproken is om het te houden.

imaudy
Berichten: 5117
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:27

Ayasha schreef:
Na de laatste WEG zat dit er wel aan te komen. Dat ze stopte met de ruiterwissel bij de jumping vond en vind ik spijtiger dan dit eigenlijk.


Die ruiterwissel vond ik echt super!
Vond het ook jammer dat je een abbo feitv moest hebben om sowieso wat te zien. Had wel weg-abbo maar toen de weg afgelopen was kon je de volgende dag zelfs niks meer terug kijken!

Avalanche

Berichten: 16299
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:43

Nou, dat zal ook meespelen, denk ik? Als je een speciaal abonnement moet hebben om het te zien, kijkt er niemand, en dan krijg je de financiën ook niet voor elkaar.

Ik persoonlijk vind het heel jammer. Ik ben het ermee eens dat het zonde is van het geld, en ik word nu ook niet bepaald blij van die verlaten terreinen, waar nooit meer wat mee gedaan wordt (overigens is dat hetzelfde met een WK voetbal of Olympische Spelen) of de prijs die de lokale (arme) bevolking ervoor moet betalen. Wat er gebeurde met de sloppenwijken in Rio is schandalig, het massale afmaken van zwerfdieren is ook neit goed te praten.

Dat gezegd hebbende: als het een gebied vooruit zou helpen, met name de arme bevolking, zou ik minder moeite hebben met de organisatie van zoiets.

Daarmee blijf ik het jammer vinden van zo'n evenement, als het zonder die belachelijke geldwolverij georganiseerd zou worden, was het super. Toen in Aachen was het echt geweldig.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wereldruiterspelen afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:53

Normandië is gehouden in al bestaande locaties (springen en dressuur in een voetbalstadion) was erg gaaf om te zijn.
Jammer dat de WEG ophoudt te bestaan.

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wereldruiterspelen afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:33

Volgens mij draaien de Wereldruiterspelen al jaren met verlies. Dat was in Den Haag al zo in 1994. Ik vind het niet vreemd dat ze er dan niemand voor kunnen vinden.
Ik vraag me wel af of WK’s nu vaker gehouden zullen worden dan eens in de 4 jaar.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wereldruiterspelen afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:22

We waren er bij in Tryon en er haperde wel één en ander aan de organisatie, ja.
Waarschijnlijk wil niemand er zijn nek nog voor uitsteken.
Toch jammer...

Gaby
Berichten: 3409
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 01:51

Andewi schreef:
Aachen is de enige die een wedstijd van dit soort omvang altijd voor elkaar krijgt! Ik zeg al Jaren dat ze het gewoon daar moeten doen. De terreinnen zijn er de stadium zijn er de mensen de organsatie. Prima te doen daar!

Lijkt me een fantastisch idee - mits de deelnemende landen geld geven aan Aachen om het te organiseren. Mankracht inhuren en de zaak organiseren is ook zwaar.

Anders krijg je een soort kerstdiner-from-hell-constructie: Iemand wordt geacht/verplicht elke keer zijn/haar huis beschikbaar te stellen voor een gezelschap van 20 man, daar een verrukkelijk zes-gangen-diner voor te koken en vervolgens zelf af te wassen, zonder dat iemand uberhaupt ooit helpt en waarbij men het vervolgens gek vind dat de organiserende persoon minder happig wordt op het gebeuren.
De WEG organiseren kost krankzinnig veel geld, en levert niet zoveel op.

Ik snap waarom niemand meer de WEG wil organiseren.