Paarden gedood door botsing met auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:07

Ik woon er ook vlakbij en het is echt verschrikkelijk, kon het bijna niet geloven. Op de moeder van Mistral > Ferrel heb ik nog op leren rijden. Ik las dat er ook nog een pony zwaargewond was, ik hoop dat die het redt en wens de betrokkenen heel veel sterkte toe.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 16:09

Jeetje wat afschuwelijk! Verdrietig
Ik moet er niet aan denken dat me zoiets gebeurd!
Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte!

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:00

als je paarden hebt moet je zorgen dat je wei goed is afgezet.
het is erg voor de paarden maar ook voor de automobilisten want die hebben een auto in de prak en zelf verwondingen
als niemand het heeft opengemaakt vind ik het de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de paarden

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:47

Dag allemaal, Ik zie dat hier veel mensen uit de omgeving reageren op het ongeluk met de pony’s. Nicole vroeg of ik even een berichtje wilde maken, ze zal hier zelf waarschijnlijk ook even komen lezen.
Iedereen is natuurlijk ontzettend geschrokken en verschrikkelijk verdrietig. Het was echt een ongeluk en niemand kon er ook maar iets aan doen. Toen ze ‘s morgens gingen voeren bleek dat een van de hekken open gegaan is en de pony’s los op het erf te lopen. Er werd even bix gehaald om ze te lokken maar bij terugkomst liepen de pony’s niet meer in de tuin. Omdat ze een heel lang pad hebben en aan een doodlopende weg wonen met veel land er omheen werd aangenomen dat de pony’s wel het grasland van de buurman op gegaan waren dus werden de meiden geroepen om te helpen met vangen. Maar was dat niet het geval. Waarschijnlijk zijn ze geschrokken en toen in galop het pad en de weg af gegaan. Bij het oversteken van de Hartweg zijn Mistral (shetl) en Rico (nf) dodelijk getroffen. Bonny en Gossip (beide welsh-k) zijn een heel stuk weggerend maar kwamen gelukkig terug toen ze geroepen werden. Bonny is ook ernstig gewond. De dierenarts is erg lang met haar bezig geweest. Een spier was door en de huid helemaal open. Vandaag is de dierenarts weer langs geweest. We hopen dat ze weer geneest. Met Gossip is alles gelukkig in orde. Rico en Mistral waren echte gezellige ondernemende knulletjes. We zullen ze allemaal erg missen... Angelique

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:16

Ik heb het gelezen in de krant
Afgrijzelijk Verdrietig

Heel veel sterkte!

rainbowcash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:43

Ohh wat verschrikkelijk zeg!

Heel veel sterkte!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:02

ik dacht het ook al , weer een paard ontsnapt????? bij ons pasgeleden ook al, dat paard is door de vooruit van de auto heengegaan en was op slag dood....
ik stond er ook nog eens achter met de auto...

veel sterkte Ach gut

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:19

Bedankt Angelique dat je hier alles even duidelijk wilt vertellen. Er gaan anders zoveel verschillende verhalen de ronde doen.

Het lijkt me de grootste nachtmerrie die je als paardenliefhebber kunt hebben. Het gebeurt vrijwel iedereen wel een keer dat een paard ontsnapt, hetzij uit de wei of als je er met een buitenrit af valt. Maar meestal gaat het net goed, helaas nu totaal niet.

Ik hoop dat de meiden toch door zullen blijven gaan met hun beestjes al zal het wel erg moeilijk zijn om er weer zin in te krijgen.
Veel sterkte meiden (en Jan) en veel beterschap en knuffels voor Bonnie en Gossip.

Marianne Govers

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 08:56

Ik kreeg echt de kriebels toen ik het in de krant las. Heel veel sterkte.

Liefs, Ciska

Sirena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:16

Ik denk dat jullie het artikel nog een keer moeten lezen het begint inderdaad in Heemskerk en de paarden zijn eerst overleden, en daarna staan ze ongedeerd weer in de wei. Ik heb de beelden toevallig op tv gezien, Het was inderdaad in Winkel en de beesties zijn inderdaad overleden. Dus kunnen ze nooit weer ongedeerd in de wei staan. Ik denk dat er twee berichten door elkaar zijn gehaald. Maar daar en tegen het blijft vreselijk dat je op die manier je paardjes moet verliezen, en de beelden op tv waren echt niet leuk. Lieten duidelijk één van de paarden zien die aangreden was, heel erg om te zien. Loopt er een rilling over je rug.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:02

Sirena schreef:
Ik denk dat jullie het artikel nog een keer moeten lezen het begint inderdaad in Heemskerk en de paarden zijn eerst overleden, en daarna staan ze ongedeerd weer in de wei. Ik heb de beelden toevallig op tv gezien, Het was inderdaad in Winkel en de beesties zijn inderdaad overleden. Dus kunnen ze nooit weer ongedeerd in de wei staan. Ik denk dat er twee berichten door elkaar zijn gehaald. Maar daar en tegen het blijft vreselijk dat je op die manier je paardjes moet verliezen, en de beelden op tv waren echt niet leuk. Lieten duidelijk één van de paarden zien die aangreden was, heel erg om te zien. Loopt er een rilling over je rug.

Ik denk dat jij niet goed gelezen hebt, er staat dat de pony's met zijn 4en waren en dat de 2 overige pony's (die leven dus nog) terug in de wei staan, niet dat de overleden pony's terug in de wei staan.
Ik vind het heel erg dat zoiets is gebeurd, voor de eigenaren en voor de automobilisten.
Ik wens iedereen heel veel sterkte en beterschap toe en hoop dat Bonny en de 2 bestuurders van de auto's er weer helemaal bovenop komen.

tukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:45

Jeetje wat verschrikkelijk voor die eigenaren. Het zou je maar gebeuren. Sam is ook een keer ontsnapt en de provenciale weg overgestoken dat gevoel wat je dan hyebt vergeet je nooi meer dan ook echt nooit meer. Sam heeft aan dit avontuur gelukkig niks overgehouden. Het is verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren. Heel veel sterkte voor de betrokkenen.
Liefs Syl.

Sirena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:53

Je hebt gelijk het ging om 4 paarden. Maar het blijft heel erg triest. Leef met de gedupeerden mee.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:50

Ernstig! Ik ben ook altijd bang dat mijn paarden door het draad gaan (let's face it, schrikdraad is in principe een eenvoudig te overwinnen hindernis), zeker als ik de weide-indeling heb veranderd. Gelukkig zijn mijn beesten nog niet op een dergelijk idee voor een uistapje gekomen.

uschike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:51

hey ik ben uschi en heb zelf 2 paarden ik vind het zelf heel erg als er een paard dood gaat en men paarden lope soms ook wel is weg ma ik kan ze altyd trug vange en laatst was mijn paard na een xei gelope en daar naast lag een grote weg en ik had schrik da ze daar na toe ging lope ma gelukkig deed ze da niet zo zie je maar bij paarden he groetjes uschi

Rota

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:01

denk je dat je paardje vilig in de wei staat.... Huilen

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:42

het zal ej maar egbueren.. zowel als eigenaar als paard en als automobilist!!

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:40

Ik vind het heel erg wat er is gebeurd en wens de baasjes heel veel sterkte toe.

maretakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:37

Marije_jiplover schreef:
www.nu.nl/news.jsp?n=270838&c=12
www.nu.nl

HEEMSKERK - Een aanrijding op de Hartweg in Heemskerk heeft dinsdagochtend het leven gekost aan twee paarden. De dieren waren samen met twee soortgenoten uit een weiland ontsnapt.

Een automobilist zag de paarden te laat en reed er twee aan. Een achteropkomende automobilist kon zijn voorligger ontwijken, maar reed vervolgens wel over een van de twee verongelukte dieren heen.

Beide bestuurders zijn met lichte verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De twee paarden die ongedeerd bleven, zijn inmiddels terug in de wei.

Bron: ANP

Ik vind het super zielig voor die paarden Huilen en iedereen die er betrokken bij is veel beterschap

maretakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:38

Hallo allemaal
Wat Vreselijk dat dit moet gebeuren!
Veel beterschap voor degene die er betrokken bij is.