Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:26

Citaat:
. waarom zou je de naam van degene in een PB willen hebben?

Omdat het vlak bij mij is, ik er zelf dus niet zou willen staan en ik een jong grietje wat een eigen paard krijgt en mij vraagt naar stallen in de buurt niet naar deze stal zou sturen.

Heeft niets met sensatie te maken. Dat zou het zijn als ik het openbaar zou maken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:28

xsensibel schreef:
Ik moest gelijk aan iemand denken. Maar die runt inmiddels geen stal meer...

Heel erg dat zoiets kan gebeuren.

ik heb de naam uit het bericht verwijderd, het gaat niet om de desbetreffende persoon

Hoe weet de mod om wie het gaat???

Die persoon zou het wel kunnen zijn maar die noemt zichzelf niet amicaal

tita

Re: Paardenstalhouder Sliedrecht verdacht van aanranding huurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:32

Maar goed..... even wat anders....waarom zou je daar blijven staan met je paard???

Ik snap die vrouwen ook niet..... daar blijven staan als je sexueel,geïntimideerd wordt.....waar zitten je hersens.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:37

Als je zoiets nooit hebt meegemaakt snap je dit niet...
Ik snap dit wel...

Ik ben zelf ooit ergens waar ik werkte aangeraakt tegen mijn wil in... En toch bleef ik...het ging van kwaad naar erger, maar Het heeft even geduurd voor ik daar weggegaan ben.

Angst was de reden....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:39

tita schreef:
Maar goed..... even wat anders....waarom zou je daar blijven staan met je paard???

Ik snap die vrouwen ook niet..... daar blijven staan als je sexueel,geïntimideerd wordt.....waar zitten je hersens.

Vergis je niet hoe berekenend misbruikers vaak te werk gaan. Iets te dicht bij je staan , paard vasthouden en ‘zetje’ geven op een aparte plek!! Ze springen er niet meteen bovenop maar werken er op slinkse wijze naar toe. Kom je daar op jonge leeftijd mee in aanraking en pakt hij je op je achttiende met meteen het dreigement erbij dat je kunt oprotten met je paard wanneer je iets zegt dan snap ik sommige meisjes/vrouwen dat ze niet direct iets zeggen. Hoeveel dochters houden niet hun mond tegen mama omdat papa anders weg moet!!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:49

Mediation ;(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:01

Citaat:
Bij aanvang van de strafzaak vroegen de rechters aan alle partijen of ze voelden voor mediation in de kwestie. Daarbij zouden de stalhouder en de vrouwen onder professionele begeleiding met elkaar in gesprek gaan over wat er gebeurd is, omdat de sfeer tussen hen 'verhard' was.

Doordat de betrokkenen én hun omgevingen in Sliedrecht nog vaak met elkaar te maken hebben, zou dat gesprek volgens de rechters mogelijk handig zijn met het oog op de toekomst. ,,Ik denk dat het helpt om naar elkaar te kijken'', verklaarde de voorzitter van de meervoudige kamer het uitzonderlijke voorstel in zo'n zware strafzaak.

Dit vind ik schokkend en bizar. Hoe krijgt de rechter het verzonnen. Ik zou me totaal niet serieus genomen voelen.
Wat betreft de opmerkingen "hoe vrouwen dit kunnen laten gebeuren" het volgende. Het betreft hier een oudere man tegenover jonge vrouwen. Dit soort mensen zijn zo manipulerend en dit wordt heel langzaam opgebouwd en er wordt misbruik gemaakt van machtspositie. Heel sneu voor deze vrouwen. Sterkte voor ze, ze zijn slachtoffer en verdienen alle steun.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:01

pien_2010 schreef:
Citaat:
Bij aanvang van de strafzaak vroegen de rechters aan alle partijen of ze voelden voor mediation in de kwestie. Daarbij zouden de stalhouder en de vrouwen onder professionele begeleiding met elkaar in gesprek gaan over wat er gebeurd is, omdat de sfeer tussen hen 'verhard' was.

Doordat de betrokkenen én hun omgevingen in Sliedrecht nog vaak met elkaar te maken hebben, zou dat gesprek volgens de rechters mogelijk handig zijn met het oog op de toekomst. ,,Ik denk dat het helpt om naar elkaar te kijken'', verklaarde de voorzitter van de meervoudige kamer het uitzonderlijke voorstel in zo'n zware strafzaak.

Dit vind ik schokkend en bizar. Hoe krijgt de rechter het verzonnen. Ik zou me totaal niet serieus genomen voelen.
Wat betreft de opmerkingen "hoe vrouwen dit kunnen laten gebeuren" het volgende. Het betreft hier een oudere man tegenover jonge vrouwen. Dit soort mensen zijn zo manipulerend en dit wordt heel langzaam opgebouwd en er wordt misbruik gemaakt van machtspositie. Heel sneu voor deze vrouwen. Sterkte voor ze, ze zijn slachtoffer en verdienen alle steun.

Ik begreep dat alle drie de dames ook zakelijke belangen bij de manege hebben.
Dat zou kunnen betekenen dat het zakelijk gebeuren de reden is om mediation voor te stellen.

Een andere reden zou kunnen zijn dat de Dames ondanks dit grensoverschrijdende gedrag het niet nodig vonden om weg te gaan op de stalling. Dat houd in dat in de toekomst confrontaties onvermijdelijk zijn.

Het is en blijft gissen, de man is op dit moment nog niet veroordeeld en ook niet als pedofiel aangeklaagd, zoals een aantal er ff bovenop doen. Ik vind die reacties niet netjes en stemmingmakerij.

Ik kan mij goed voorstellen dat de slachtoffers niet op mediation zitten te wachten, je doet aangifte om iets af te sluiten.
Wel lijkt mediation voor een aantal posters hier verstandig, een heksenjacht is al heel lang verboden, dat verlaagd je naar een zelfde soort nivo als een dader. (wat van de beklaagde niet vaststaat op dit moment).

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:11

Je verwijt iemand die benieuwd is naar een naam (wat misschien niet mag maar als je daar woont en bijvoorbeeld kinderen hebt best logisch is) dat dat van hetzelfde niveau is als iemand aanranden? Vind ik een hele rare vergelijking. Ik zou ook heel graag willen weten welke stal het was als ik in de buurt zou wonen.

Voor mensen die zeggen hoe kunnen ze daar blijven staan hebben terwijl aangerand werden, ik denk niet dat dit vanuit logica te verklaren is. Maar je kan niet weten hoe het is, als het je nog nooit (gelukkig maar) is overkomen. Je denkt misschien dat zou ik nooit doen, maar dat dachten deze dames misschien van zichzelf ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:19

[quote="xSogno"]Je verwijt iemand die benieuwd is naar een naam (wat misschien niet mag maar als je daar woont en bijvoorbeeld kinderen hebt best logisch is)

Waarom is dat logisch? Iemand die zich vergrijpt aan volwassen vrouwen hoeft niet gelijk ook een pedofiel te zijn.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:22

Orchidee14 schreef:
xSogno schreef:
Je verwijt iemand die benieuwd is naar een naam (wat misschien niet mag maar als je daar woont en bijvoorbeeld kinderen hebt best logisch is)

Waarom is dat logisch? Iemand die zich vergrijpt aan volwassen vrouwen hoeft niet gelijk ook een pedofiel te zijn.

Maar je kinderen groeien wel op en komen dan vanzelf in de buurt van wat zo'n engerd wel leuk vindt.

Onvoorstelbaar dat een rechter het over mediation heeft.... Wat een respectloze rechter. Er moet juist een heel duidelijk signaal gegeven worden met dit soort zaken.

Knap dat de vrouwen uiteindelijk aangifte gedaan hebben.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:26

Orchidee14 schreef:
xSogno schreef:
Je verwijt iemand die benieuwd is naar een naam (wat misschien niet mag maar als je daar woont en bijvoorbeeld kinderen hebt best logisch is)

Waarom zou ik m'n kinderen bij een potentiële aanrander in de buurt willen? Heeft niks met pedofiel zijn te maken, bij zo'n persoon zou ik mijn kinderen gewoon niet willen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:01

xSogno schreef:
Je verwijt iemand die benieuwd is naar een naam (wat misschien niet mag maar als je daar woont en bijvoorbeeld kinderen hebt best logisch is) dat dat van hetzelfde niveau is als iemand aanranden? Vind ik een hele rare vergelijking. Ik zou ook heel graag willen weten welke stal het was als ik in de buurt zou wonen.

Voor mensen die zeggen hoe kunnen ze daar blijven staan hebben terwijl aangerand werden, ik denk niet dat dit vanuit logica te verklaren is. Maar je kan niet weten hoe het is, als het je nog nooit (gelukkig maar) is overkomen. Je denkt misschien dat zou ik nooit doen, maar dat dachten deze dames misschien van zichzelf ook wel.

Het zijn op dit moment beide beschuldigingen! niet veel meer en niets minder. De vraag naar een naam en die in haar kennissenkring verspreiden is laster en ook een misdaad. Zolang de man niet veroordeeld is, zie ik weinig verschil.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:21

Orchidee14 schreef:
xSogno schreef:

Hoeft niet, maar hij heeft het ook al bij een minderjarig meisje geprobeerd. Dus in dit geval is het wel zo.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:21

[/quote][/quote]
Waarom zou ik m'n kinderen bij een potentiële aanrander in de buurt willen? Heeft niks met pedofiel zijn te maken, bij zo'n persoon zou ik mijn kinderen gewoon niet willen.[/quote]

en sommige kinderen zijn 13 a 14 en zien er uit als 18...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:37

BMHP schreef:
xSogno schreef:

Het zijn op dit moment beide beschuldigingen! niet veel meer en niets minder. De vraag naar een naam en die in haar kennissenkring verspreiden is laster en ook een misdaad. Zolang de man niet veroordeeld is, zie ik weinig verschil.

Nou in dit geval, 3 beschuldigingen en een bekentenis, snap ik best dat je daar als moeder (!) je kinderen niet in de buurt wilt. Als maatschappij mogen we hem niet veroordelen maar als moeder pas je echt wel even twee keer op, en gelukkig maar!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:23

Dacht ook gelijk aan iemand, maar die heeft inderdaad geen stal meer. Aangezien ik daar zelf ook ooit iets gebeurt is dat ik mij toch wel bedreigd gevoelde. Helaas voor hun had ik een riek vast. :')

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:49

Citaat:
De vraag naar een naam en die in haar kennissenkring verspreiden is laster en ook een misdaad.

Wat een fijne aannames allemaal :Y) .
Ik ben nog niet gaan lopen flyeren en heb het ook niet van de daken geschreeuwd.

Het is toch wel fijn om een vriendin een andere stal aan te kunnen raden mocht ze mij om advies vragen.
Ik hoop toch ook dat jij hetzelfde zou doen voor jouw vrienden.

Verder vind ik dat ik er genoeg over gezegd heb. Het is toch weer de omgekeerde wereld dit...

Fijne avond allemaal :wave:

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:02

Volgens mij kun je rechtszaken opzoeken en staan daar initialen bij. Daarmee zou je als bekende in het dorp en omgeving wel een idee moeten krijgen. Verder is het paardenwereldje klein. Zoiets gaat snel rond. Of is wellicht allang rond gegaan want dit heeft jaren gespeeld.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:35

joyce B schreef:
Volgens mij kun je rechtszaken opzoeken en staan daar initialen bij. Daarmee zou je als bekende in het dorp en omgeving wel een idee moeten krijgen. Verder is het paardenwereldje klein. Zoiets gaat snel rond. Of is wellicht allang rond gegaan want dit heeft jaren gespeeld.

niet elke rechtszaak wordt gepubliceerd.
Ik weet niet wat de criteria zijn, maar zolang er bv beroep mogelijk is vind je die zaken niet terug op rechtspraak.nl. De meeste info komt van journalisten.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:44

Omenstabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:15

,,Ik voel mij geen verkrachter en aanrander’’

Bah. Ik hoop dat ie wat meer werkuren krijgt en nog wat meer kosten mag betalen. Weet ie hoe bizar duur therapie is?
Dat iets voor hem niet grensoverschrijdend is geweest, betekent allesbehalve dat het voor een ander niet grensoverschrijdend is. Bah. Echt.
Als hij al eerder heeft toegegeven aan vrouwen te hebben gezeten hoop ik dat hij nu een strengere rechter voor zich heeft die juist zijn straf verhoogd ipv verkort. Zal 'm goed doen. Hij draagt die straf voor een periode met zich mee, die vrouwen zijn hun hele leven gemoeid met de gevolgen van zijn losse handjes.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:24

Ja inderdaad.
Laat hem nou maar eens een flinke straf krijgen!
Bizar dat hij het durft uit te spreken dat hij vind dat hij geen aanrander en verkrachter is!
Ik hoop voor de slachtoffers dat het recht zal zegevieren want deze man moet echt gestopt worden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:52

Pfff bizar... En nog om de hoek ook he.
Ik hoop echt dat hij nog wat meer straf krijgt.

Idioot...

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:24