Citaat:
Bij aanvang van de strafzaak vroegen de rechters aan alle partijen of ze voelden voor mediation in de kwestie. Daarbij zouden de stalhouder en de vrouwen onder professionele begeleiding met elkaar in gesprek gaan over wat er gebeurd is, omdat de sfeer tussen hen 'verhard' was.
Doordat de betrokkenen én hun omgevingen in Sliedrecht nog vaak met elkaar te maken hebben, zou dat gesprek volgens de rechters mogelijk handig zijn met het oog op de toekomst. ,,Ik denk dat het helpt om naar elkaar te kijken'', verklaarde de voorzitter van de meervoudige kamer het uitzonderlijke voorstel in zo'n zware strafzaak.
Dit vind ik schokkend en bizar. Hoe krijgt de rechter het verzonnen. Ik zou me totaal niet serieus genomen voelen.
Wat betreft de opmerkingen "hoe vrouwen dit kunnen laten gebeuren" het volgende. Het betreft hier een oudere man tegenover jonge vrouwen. Dit soort mensen zijn zo manipulerend en dit wordt heel langzaam opgebouwd en er wordt misbruik gemaakt van machtspositie. Heel sneu voor deze vrouwen. Sterkte voor ze, ze zijn slachtoffer en verdienen alle steun.