Griekenland: Zware toeristen mogen niet meer op ezels rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 14:30

Mastrootje schreef:
Dat zeggen ze ook toch. 20 procent van het eigen gewicht mogen ze dragen, niet meer dan dat.

Nieuwsredactie schreef:
[...] Niet meer dan 100 kilo
Het Griekse ministerie van Plattelandsontwikkeling en Voedsel heeft nieuwe voorschriften gepubliceerd. Ezels die gebruikt worden voor toeristenritjes, mogen niet meer dan 100 kilo tillen, of meer dan 20 procent van hun eigen gewicht. [...]

R_oo_s

Re: Griekenland: Zware toeristen mogen niet meer op ezels rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:08

Meeste mensen denken echt niet na hoor voor ze op zo'n ezeltje gaan zitten ...ze zijn er toch op gebouwd word vaak gedacht 8)7

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:27

Ninx schreef:
Popstra schreef:
Vraag me af hoe het met de bovwnkamers van die dikkerds gesteld is dat ze uberhoupt met hun gewicht op een ezeltje gaan zitten.
Dan ben je toch gewoon gestoord!!

Toch zie je hier ook mensen met 100 kilo op een paard kruipen..... paarden zijn veelal nog veel ongunstiger gebouwd om veel gewicht te kunnen dragen.

Toch zegt men dan hier: 'vrije keus van de bezitter' of 'dikke mensen zitten beter mee in de beweging dan dunne mensen die niet kunnen rijden'...

Wat moet je daar nou toch van zeggen?

Vind mensen die met overgewicht gaan paardrijden ook schandalig en die mogen zich ook echt wel gaan schamen hoor.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:24

Goh wat goed dat het gelukt is met de petitie.

Het nieuwsbericht wat ik destijds met het mediastuk doorstuurde naar de nieuwsredactie was toen kennelijk de moeite niet waard te plaatsen. Kennelijk wordt er alleen aandacht aan geschonken als er resultaten zijn. >;)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:13

Riel schreef:
Nieuwsredactie schreef:
[...] Niet meer dan 100 kilo
Het Griekse ministerie van Plattelandsontwikkeling en Voedsel heeft nieuwe voorschriften gepubliceerd. Ezels die gebruikt worden voor toeristenritjes, mogen niet meer dan 100 kilo tillen, of meer dan 20 procent van hun eigen gewicht. [...]

Ja. Niet meer dan 100 kilo + niet meer dan 20% van hun eigen gewicht.
Ik wil niet lopend of met de fiets :P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:50

En al die ezeltjes zelf zijn al zo klein, daar zou ik zelf met mm 1.65 en 55kg al niet op gaan zitten met die steile hellingen die ze naar boven en beneden moeten.

Was laatst toevallig in Griekenland en zag ook een helling waar ezels toeristen naar boven aan het sjouwen waren, had natuurlijk gelijk mijn mening al klaar over hoe zielig zr zijn en dat ze daar vast 8u per daf liepen te sjouwen. Gelukkig zat ik daar compleet naast want beneden stonden nog zo'n 25 a 30 ezels in een grote schaduwplek, allemaal goed op gewicht, gezond voor het oog, nergens plekken en voldoende water. Die wisselde om de zoveel tijd de ezels zodat ze niet overwerkt werden. Moet zeggen dat ik mij daar alles over verbaasd heb, die dieren stonden er echt goed verzorgd en actief bij.

Maar goed, (dikke) toeristen die te beroerd zijn zelf te lopen naar boven en beneden sjouwen blijft geen job voor deze dieren, goed verzorgd of niet.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 06:59

De eerste stap is gezet, maar die gewichtsgrens mag nog vele malen verstrengt worden.
Ik zat een snapchat story te kijken van een oud klasgenoot die dus op die ezeltjes zat, beetje selfies te maken. Heb haar gelijk verwijderd. Ze weegt nog geen 100 kilo maar ze is zeker veels te zwaar voor zo’n ezeltje.
Ik zou er met mn 65 kilo nog niet op gaan zitten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:12

En hoe willen ze dat controleren en wie controleert dat? ik geloof niet dat zo'n man een zwaar persoon gaat weigeren, elke euro is er een voor die man.Het is zijn inkomen,daar komt hij echt niet aan.
Ik vind het wel een goed idee,een ezel is ook helemaal geen rijdier.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:51

gelukkig dat er nu al IETS gedaan wordt en er in ieder geval wel gehoor aan is gegeven. Ik moet dan altijd gelijk denken aan die aflevering met bassie en adriaan, die met ik weet niet hoeveel kilo's op die arme beestjes gingen zitten zingen...…. -O- Hopelijk wordt dit allemaal snel helemaal afgeschaft.

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:06

Vorige week terug gekomen uit Rhodos , het stadje lindos is ook volbeladen met ezeltjes zwaar bepakt onder het mom van ziet er leuk uit , en dan inderdaad spekgladde betegelde steile bergjes op.. Jeetje wat heb ik me daar aan geërgerd... -:(-
Op de terug weg een paar " hokjes"( lees: geen water , voer en in hun mest staan en amper hun billen kunnen keren) gezien..

Zo een toeristische plek zou toch wel beter op het welzijn van de dieren moeten letten..

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:42

20 %? Wij hebben een ezeltje maar die weegt niet meer dan 150 kilo hoor en dat is niet eens een hele kleine....ik kan me verstellen dat ze op den duur best 50 kilo bepakking of een klein kind kan dragen maar 100 kilo? Dat is echt veel!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:01

En waar is de "dit is het zoveelste fat shaming" club ?

Echt, je weet echt wel dat je te dik bent om op een ezel te gaan zitten, ook als je 100 kilo bent.
Dan mag nog steeds bijna iedereen erop.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:40

De fatshaming/bodypositivity club mag van mij wegblijven hoor.
Iedereen mag zijn hoe hij is maar er een ezeltje mee belasten is niet okee.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:22

Betalen per kilo gewicht.

Is de beste opvoeding.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 15:32

dromertje2 schreef:
Vind dat er geen enkel persoon op zo n ezeltje moet zitten.

Dit dus. Als je naar Santorini gaat, loop lekker zelf de trappen op, of ga anders gewoon lekker niet!

Jij wilt zo nodig iets bekijken, waarom dan deze dieren inzetten om een persoon de berg op te dragen.