Flint09 schreef:herinner me nog de enorme malaria pillen....
Gelukkig niet (meer) nodig voor Rio of Sao Paulo! Maar hebben wel muggen die dengue verspreiden.
Babootje schreef:Een ruitersportzaak in Rio beginnen.... Is dat wat?
Ik ben voor.
Het probleem is alleen de enorm hoge importbelasting van alle leuke spullen uit Nederland en de hoge huurpijzen voor de winkel. Dan kom je snel op hetzelfde bedrag uit.
Was laatst trouwens in een ruitersportzaak in de buurt, en had keus uit maar liefst 4 verschillende halsters.
Boffen weer...
MariekeS_ schreef:In Macaé, RJ. Niet zo bruisend maar het uitzicht op zee vanuit m’n keukenraam gaat me niet snel vervelen denk ik
Heb het opgezocht, en dan zit je "vlakbij" Buzios! Daar ben ik 1x geweest. Echt geweldig, gezellig, etc. En in de avond zelfs best bruisend.
Uitzicht zou ik graag ruilen. Ik kijk uit op andere torenflats en aanvliegende/vertrekkende vliegtuigen.
Roquen schreef:Er bestaat bestaat er ook zoiets als Australisch Brood, wat ook helemaal niet uit Australië komt.
Wat?!!? Dat is geen echt Australisch recept? Haha! Wist ik niet. Eet het ook wel eens, is heel donkerbruin en best zoet.
Roquen schreef:En mijn vriend vertelde ook dat er Duitse taart bestaat, maar volgens mij is dat ook niet heel typisch Duits...
Het ziet er van de buitenkant exact hetzelfde uit als de Nederlandse taart. Dacht dat het verschil is dat bij de Duitse er ook koekjes door het beslag zit en bij de Nederlandse niet. Maar van de buitenkant zie ik geen verschil.
Oja, nog even een etenswaardigheidje: 'De Avocado' wordt in zoete gerechten verwerkt, zoals toetjes. Gemixed met vanille ijs als een mousse, of in een ijsje met chocolade. Als ik zeg dat ik het in een salade doe met tomaten, olijven, komkommer en ei, dan kijken ze me heeeeeel vies aan.
Indestal schreef:Wat leuk! Hier gaan we een leuk topic van maken, geniet altijd zo van jouw verhalen.
Dank je wel!
Duke schreef:En die spinnen zien er eng uit, maar eigenlijk vind ik het een supergoed idee. Ze zijn dus niet agressief, blijven op hun plek en maken grote webben. Dit is nog eens een puur natuurlijke manier van ongediertebestrijding.
Hij probeert het zo ecologisch mogelijk te doen. Ook water uit de rivier voor de WC's en groen besproeiing ipv schoon water uit de kraan, automatische schakelaars op alle lichten, er is een moestuin voor de werknemers (houden ze zelf bij), en de koeien mogen (moeten) gemolken worden, en daar maken ze dan ook weer producten voor eigen gebruik van (ook voor de werknemers). Binnenkort komen er ook kippen (voor eieren, vlees, en "lopende"-insecten bestrijding zoals mieren). De katten (allemaal asiel of 'aanlopers'), zijn er voor de wat grotere bestrijding, zoals muizen, ratten, etc.
Weet niet wat de regels zijn voor het plaatsen van fotos in [VN], maar hier ter illustratie:
1 van de werk-katten:

En werk-kat-in-opleiding:

(Heb nooit gezegd dat ze lelijk waren...
De siamezen zijn de aanlopers. Uit het asiel hebben ze zwarten en lapjes.)