Tryon 2018: Kür afgelast vanwege orkaan Florence

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Tryon 2018: Kür afgelast vanwege orkaan Florence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:06

In Aken zou wel fijn zijn, maar dan zijn steeds dezelfde landen gebonden aan hele hoge kosten en lange reistijden, terwijl andere landen er ieder jaar makkelijker vanaf komen.
Ik denk dat dit ook een reden is waarom ze het steeds op een andere locatie doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:08

Volgens mij had ik begrepen dat Aken er helemaal niet op zit te wachten weer een WEG te organiseren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:14

Cayenne schreef:
In Aken zou wel fijn zijn, maar dan zijn steeds dezelfde landen gebonden aan hele hoge kosten en lange reistijden, terwijl andere landen er ieder jaar makkelijker vanaf komen.
Ik denk dat dit ook een reden is waarom ze het steeds op een andere locatie doen.

Ja dat is waar.

Al komen diezelfde teams wel bijna ieder jaar naar Aken.(dressuur, springen en mennen iig)

Als Aken er al niet op zit te wachten ben ik bang dat de WEG een stille dood sterft.
Het is duur en zal te weinig opleveren en is blijkbaar een logistieke ramp.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:19

Ja of de onderdelen opsplitsen, dacht daar ook iets over gelezen te hebben ooit.
Maar dan is wel een groot deel van de charme weg denk ik, om over de onhandigheden voor de bondscoach, veterinair etc. maar niet te spreken.

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:27

Molfre schreef:
alice0cullen schreef:
Het was ook een briljant idee om zo'n evenement tijden een orkaan seizoen te organiseren. Dan moet je nu niet gaan doen alsof deze problemen ineens uit de lucht komen vallen :=

Letterlijk gezien is dat natuurlijk wel zo :+

Maar dit is echt een aanfluiting. Beschamend gewoon... Ik vraag me af in hoeverre er een compensatie komt voor de teams. Er is veel geld in de reis en de inschrijving gaan zitten en nog voor er sprake was van die orkaan is er al eea in het water gevallen...

De teams betalen deze kosten niet, die worden door de KNHS betaald. Alleen de vierspanrijders zouden een deel van de kosten moeten betalen i.v.m. De hoge transportkosten. De totale kosten voor de KNHS bedragen ongeveer 1 miljoen euro. Een deel hiervan word door NOC/ NSF bijgedragen maar de grootste helft word in feite door de KNHS leden opgebracht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:38

En de KNHS staat al ruimschoots in de rode cijfers. Daar gaan de kosten weer...
Ze hadden de WEG gewoon niet aan Tryon moeten geven. Klein k-dorp dat in 1,5 jaar een hele infrastructuur uit de grond moest stampen. Dat konden ze vooraf op hun 10 vingers uittellen en dan hadden ze nog 8 vingers over. Zelfs zonder hurricane-season.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:39

aadburg schreef:
Molfre schreef:

Letterlijk gezien is dat natuurlijk wel zo :+

Maar dit is echt een aanfluiting. Beschamend gewoon... Ik vraag me af in hoeverre er een compensatie komt voor de teams. Er is veel geld in de reis en de inschrijving gaan zitten en nog voor er sprake was van die orkaan is er al eea in het water gevallen...

De teams betalen deze kosten niet, die worden door de KNHS betaald. Alleen de vierspanrijders zouden een deel van de kosten moeten betalen i.v.m. De hoge transportkosten. De totale kosten voor de KNHS bedragen ongeveer 1 miljoen euro. Een deel hiervan word door NOC/ NSF bijgedragen maar de grootste helft word in feite door de KNHS leden opgebracht.

Er zijn meer teams buiten team NL ;)

FEI gaf bij de endurance persconferentie al aan om te bekijken of er nog wel animo zou zijn voor de WEG in de toekomst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:42

Joh OS is toch ook altijd ellende op sommige onderdelen en dan zit je daarna met sportcomplexen waar nooit meer wat mee wordt gedaan. Ik denk dat je het of altijd op dezelfde plek moet doen. Of gewoon niet meer moet organiseren. In Aken heb je idd alles. Maar ook in NL zou het prima kunnen denk aan een locatie als Kronenberg bijvoorbeeld. En zou zijn er nog wel meer hippische centra waar andere onderdelen georganiseerd zouden kunnen worden. Maar het kost een klein vermogen. Je hebt veel mankracht nodig. En het levert niks op.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:45

Ben benieuwt hoe het voor de springruiters wordt. Die vliegen vandaag pas naar Tryon.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 10:11

Door ons allemaal dus.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 10:12

Rizette schreef:
Door ons allemaal dus.

Ik bedoel de kosten worden dus door alle leden van de KNHS betaald.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 10:15

die Amerikanen zullen zich er ook wel ingeblikt hebben dat het allemaal goed komt in anderhalf jaar en de fei is daar ingetrapt. Europa is als vaste locatie voor de ruiterspeleb helemaal niet zo'n gek idee. de meeste hebben toch al een vaste basis hier.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 10:23

Cayenne schreef:
Het gaat voor een groot gedeelte om overmacht.
Dit is trouwens een orkaan, geen tornado. Als het om een evenement in Tornado Alley had gegaan, dan was het idd geen verstandig besluit geweest, maar dit heeft niemand kunnen voorzien.

https://www.horses.nl/algemeen/levensbe ... ganisatie/

Overmacht? Man, op donderdag wimpelden ze de orkaan nog af als 'valt wel mee'.

Op het moment dat je er zo makkelijk over denkt als organisatie, terwijl er al miljoenen zijn hun huis hebben verlaten. Dan ben je als organisatie gewoon flink verkeerd bezig.

Het is geen windkracht 8 in Nederland... :roll:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 10:34

Tja, het is outdoor, he.

En ivm klimaatverandering is het begin van het orkaanseizoen vroeger dan 'vroegah'.
(Momenteel is het hier in nl hartstikke warm vanwege een tropische orkaan.)

Oma weet nog dat er halverwege de Olympische spelen in Mexico een tropische wolkbreuk optrad tijdens de cross van de military.
Het was gevaarlijk en oneerlijk en beter had me de wedstrijd opgeschort: wat bedoeld was als een beekje werd een watervlakte van 4 meter etc etc.

En balen van die strakke vluchtschema's!

Maar ik ben blij: "de organisatie had besloten om de kapitale paarden niet in een tent onder te brengen maar ik een stenen gebouw dat windkracht 13 aan kan, 145 km per uur."
Leuk, als er een categorie 4 orgaan aankomt, windsnelheden van 200 km p/h.

(Je mag er niet aan denken: de hele wereldtop in ingestorte stallen |( )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:18

Hier in NL kan het ook goed spoken. Kan me herinneren dat wij in een auto zaten als hinderniscontroleur. Auto werd heen en weer geslingerd door de wind. Zicht was 0.0 door de regen. Takken vielen naar beneden hele bomen gingen om. Let wel dit was tijdens de middagpauze. In de ochtend wel wat regen. Maar rond het middaguur ging het helemaal fout. Wedstrijdprogramma voor de middag afgelast crossen was niet te doen. De tenten waar de paarden in gestald stonden werden met shovels en traktoren met man en macht op de plek gehouden maar het was kiele kiele. Verwacht je niet in juli in NL. Zelfs Schiphol lag plat toen code rood. Volgende dag is de cross vertreden. Strak blauwe lucht en korte broeken weer. Je hebt gewoon geen controle over het weer al regel je alles nog zo goed. Begreep ook dat er normaal geen orkanen specifiek die kant op gaan. Vandaar misschien onderschat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:33

SusanH schreef:
Hier in NL kan het ook goed spoken. Kan me herinneren dat wij in een auto zaten als hinderniscontroleur. Auto werd heen en weer geslingerd door de wind. Zicht was 0.0 door de regen. Takken vielen naar beneden hele bomen gingen om. Let wel dit was tijdens de middagpauze. In de ochtend wel wat regen. Maar rond het middaguur ging het helemaal fout. Wedstrijdprogramma voor de middag afgelast crossen was niet te doen. De tenten waar de paarden in gestald stonden werden met shovels en traktoren met man en macht op de plek gehouden maar het was kiele kiele. Verwacht je niet in juli in NL. Zelfs Schiphol lag plat toen code rood. Volgende dag is de cross vertreden. Strak blauwe lucht en korte broeken weer. Je hebt gewoon geen controle over het weer al regel je alles nog zo goed. Begreep ook dat er normaal geen orkanen specifiek die kant op gaan. Vandaar misschien onderschat?

https://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_ ... ason#2010s

Think again ;)

Ik zie maar weinig seizoenen waarbij de east coast niet wordt aangedaan...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:35

Janine1990 schreef:
SusanH schreef:

https://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_ ... ason#2010s

Think again ;)

Ik zie maar weinig seizoenen waarbij de east coast niet wordt aangedaan...

Stond anders in een officieel persbericht ik heb het niet zelf verzonnen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:55

Janine1990 schreef:
Gênant... dit WK...

Nou inderdaad. 1 grote wanvertoning. Qua organisatie en qua Nederlandse prestaties. We hadden beter niet kunnen gaan en een Rientje kunnen doen. Maar ik geef hem geen ongelijk, hier wil je geen deel van uitmaken toch?

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:00

Qua Nederlandse prestaties? Wat betreft reining is er een goede prestatie neergezet, de dressuurscores waren niet torenhoog maar toch zeker niet slecht en de eventingruiters hebben allemaal een mooie cross gereden. Mis ik iets?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:04

Zitten er nu ook bokkers in Tryon? Ik hoop dat er een refund komt voor de kaarten?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:27

Risxx schreef:
Qua Nederlandse prestaties? Wat betreft reining is er een goede prestatie neergezet, de dressuurscores waren niet torenhoog maar toch zeker niet slecht en de eventingruiters hebben allemaal een mooie cross gereden. Mis ik iets?

Reining een goede prestatie???? :')
Dat NL team was 10e van de 12 teams geworden!! En geen 1 door naar de individuele finale......Dat is nog geeneens de beste van de slechtste!
Die hadden lekker thuis moeten blijven als er toch geen geschikte paarden voor waren.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:30

Wat een flop dit :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:48

Risxx schreef:

Ik denk dat Suzanne doelt op de tendens van de Nederlandse dressuur de afgelopen jaren.

Als de chef d'equipe dan bij hoog en laag blijft beweren dat het fantastisch is en dat het podium wel weer in zicht komt, met de nodige mitsen en maren...

Ja dan snap ik de opmerking van Suzanne wel. Het is wat het is, en dat is realistisch bekeken niet bepaald om over naar huis te schrijven. :Y)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:31

Er kan nu wel alle schuld naar de organisatie geschoven worden en de plek waar het gehouden wordt maar heel eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk ook niet heel handig om een vlucht met paarden direct de dag erna te plannen. Als dat bv dinsdag was geweest was er al wat meer speling geweest.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:59

Janine1990 schreef:
Risxx schreef:

Ik denk dat Suzanne doelt op de tendens van de Nederlandse dressuur de afgelopen jaren.

Als de chef d'equipe dan bij hoog en laag blijft beweren dat het fantastisch is en dat het podium wel weer in zicht komt, met de nodige mitsen en maren...

Ja dan snap ik de opmerking van Suzanne wel. Het is wat het is, en dat is realistisch bekeken niet bepaald om over naar huis te schrijven. :Y)

Dan nog, is het niet netjes om dan alles maar af te schuiven op "slechte nl prestaties" als je het alleen over de dressuur hebt. Er bestaan nog meer disciplines :j