Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:In Aken zou wel fijn zijn, maar dan zijn steeds dezelfde landen gebonden aan hele hoge kosten en lange reistijden, terwijl andere landen er ieder jaar makkelijker vanaf komen.
Ik denk dat dit ook een reden is waarom ze het steeds op een andere locatie doen.
Molfre schreef:alice0cullen schreef:Het was ook een briljant idee om zo'n evenement tijden een orkaan seizoen te organiseren. Dan moet je nu niet gaan doen alsof deze problemen ineens uit de lucht komen vallen
Letterlijk gezien is dat natuurlijk wel zo![]()
Maar dit is echt een aanfluiting. Beschamend gewoon... Ik vraag me af in hoeverre er een compensatie komt voor de teams. Er is veel geld in de reis en de inschrijving gaan zitten en nog voor er sprake was van die orkaan is er al eea in het water gevallen...
aadburg schreef:Molfre schreef:
Letterlijk gezien is dat natuurlijk wel zo![]()
Maar dit is echt een aanfluiting. Beschamend gewoon... Ik vraag me af in hoeverre er een compensatie komt voor de teams. Er is veel geld in de reis en de inschrijving gaan zitten en nog voor er sprake was van die orkaan is er al eea in het water gevallen...
De teams betalen deze kosten niet, die worden door de KNHS betaald. Alleen de vierspanrijders zouden een deel van de kosten moeten betalen i.v.m. De hoge transportkosten. De totale kosten voor de KNHS bedragen ongeveer 1 miljoen euro. Een deel hiervan word door NOC/ NSF bijgedragen maar de grootste helft word in feite door de KNHS leden opgebracht.
Cayenne schreef:Het gaat voor een groot gedeelte om overmacht.
Dit is trouwens een orkaan, geen tornado. Als het om een evenement in Tornado Alley had gegaan, dan was het idd geen verstandig besluit geweest, maar dit heeft niemand kunnen voorzien.
SusanH schreef:Hier in NL kan het ook goed spoken. Kan me herinneren dat wij in een auto zaten als hinderniscontroleur. Auto werd heen en weer geslingerd door de wind. Zicht was 0.0 door de regen. Takken vielen naar beneden hele bomen gingen om. Let wel dit was tijdens de middagpauze. In de ochtend wel wat regen. Maar rond het middaguur ging het helemaal fout. Wedstrijdprogramma voor de middag afgelast crossen was niet te doen. De tenten waar de paarden in gestald stonden werden met shovels en traktoren met man en macht op de plek gehouden maar het was kiele kiele. Verwacht je niet in juli in NL. Zelfs Schiphol lag plat toen code rood. Volgende dag is de cross vertreden. Strak blauwe lucht en korte broeken weer. Je hebt gewoon geen controle over het weer al regel je alles nog zo goed. Begreep ook dat er normaal geen orkanen specifiek die kant op gaan. Vandaar misschien onderschat?
Janine1990 schreef:SusanH schreef:Hier in NL kan het ook goed spoken. Kan me herinneren dat wij in een auto zaten als hinderniscontroleur. Auto werd heen en weer geslingerd door de wind. Zicht was 0.0 door de regen. Takken vielen naar beneden hele bomen gingen om. Let wel dit was tijdens de middagpauze. In de ochtend wel wat regen. Maar rond het middaguur ging het helemaal fout. Wedstrijdprogramma voor de middag afgelast crossen was niet te doen. De tenten waar de paarden in gestald stonden werden met shovels en traktoren met man en macht op de plek gehouden maar het was kiele kiele. Verwacht je niet in juli in NL. Zelfs Schiphol lag plat toen code rood. Volgende dag is de cross vertreden. Strak blauwe lucht en korte broeken weer. Je hebt gewoon geen controle over het weer al regel je alles nog zo goed. Begreep ook dat er normaal geen orkanen specifiek die kant op gaan. Vandaar misschien onderschat?
https://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_ ... ason#2010s
Think again![]()
Ik zie maar weinig seizoenen waarbij de east coast niet wordt aangedaan...
Risxx schreef:Qua Nederlandse prestaties? Wat betreft reining is er een goede prestatie neergezet, de dressuurscores waren niet torenhoog maar toch zeker niet slecht en de eventingruiters hebben allemaal een mooie cross gereden. Mis ik iets?
Risxx schreef:Qua Nederlandse prestaties? Wat betreft reining is er een goede prestatie neergezet, de dressuurscores waren niet torenhoog maar toch zeker niet slecht en de eventingruiters hebben allemaal een mooie cross gereden. Mis ik iets?
Janine1990 schreef:Risxx schreef:Qua Nederlandse prestaties? Wat betreft reining is er een goede prestatie neergezet, de dressuurscores waren niet torenhoog maar toch zeker niet slecht en de eventingruiters hebben allemaal een mooie cross gereden. Mis ik iets?
Ik denk dat Suzanne doelt op de tendens van de Nederlandse dressuur de afgelopen jaren.
Als de chef d'equipe dan bij hoog en laag blijft beweren dat het fantastisch is en dat het podium wel weer in zicht komt, met de nodige mitsen en maren...
Ja dan snap ik de opmerking van Suzanne wel. Het is wat het is, en dat is realistisch bekeken niet bepaald om over naar huis te schrijven.