[UPDATE]Demi Vermeulen verliest kort geding

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:30

friendly schreef:
Daar lijkt het wel op maar alsnog. Je bent het dit keer niet geworden. Jammer maar helaas, succes voor degene die wel mag lijkt mij een nettere reactie.

Maar, als iedereen zo denkt dan komt de KNHS altijd met dit soort zaken weg en heb je nooit het sterkste team klaar staan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:31

Sanet schreef:
friendly schreef:
Daar lijkt het wel op maar alsnog. Je bent het dit keer niet geworden. Jammer maar helaas, succes voor degene die wel mag lijkt mij een nettere reactie.

Nou ja, het is wel topsport. Je volledige training en wedstrijdschema en eigenlijk praktisch je leven in teken van je selecteren voor die topwedstrijd.
Ik snap wel dat je dan niet je schouders ophaalt als dit zo ogenschijnlijk oneerlijk gaat..

Ja maar dan weet je ook dat een land x aantal mensen mag sturen om hun vertegenwoordigen en dat de kans er is dat jij dat niet bent.

M_D_H

Re: Demi Vermeulen wil via de rechter naar Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:32

Maar dan weet je niet dat je benadeeld gaat worden omdat je rivaal dikkere vriendjes is met de mensen die er toe doen dan jij...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:32

mylittlejoy schreef:
@lieke: Je weet niet of Rixt niet gepresteerd heeft onder slecht weer, alleen dat Demi blijkbaar beter presteerde bij goed weer (op een wedstrijd waar Rixt niet meereed). Als iemand tijdens een storm 78% rijdt en een ander 79% bij een stralend zonnetje, kan ik wel begrijpen dat juist wordt geoordeeld dat diegene die in een storm heeft gereden constanter/beter is.

Edit: die quote hierboven schijnt wel een ander licht op de zaak. Als dat inderdaad zo is gegaan, lijkt me dat ze wel een punt heeft.

Zoals ik het lees reed Demi overall sowieso beter, werden haar wedstrijden geschrapt omdat er sprake zou zijn van slecht weer (wat ik al raar vind, want als je gewoon goede punten rijdt zou dat niet geschrapt hoeven worden lijkt mij) en kwam Rixt daardoor beter uit de bus. Vind ik onterecht :Y) volgens mij was het dus zo dat Rixt 78 reed bij en zonnetje en Demi 79 bij storm, om op je voorbeeld in te haken. Dan ben je toch op alle vlakken beter?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:34

Wat mij betreft heeft ze groot gelijk om naar de rechter te gaan. Dit is smerig.

friendly

M_D_H schreef:
Maar dan weet je niet dat je benadeeld gaat worden omdat je rivaal dikkere vriendjes is met de mensen die er toe doen dan jij...

Is dat wel zo? Het lijkt wel zo maar wie weet zijn er omstandigheden bij die beslissing die niet genoemd worden waar wij niet van weten.

Gero_Justine

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom er überhaupt naar de weersomstandigheden wordt gekeken...

Is niet dat iemand dit in de hand heeft. Dus de ene heeft misschien met hoosbuien moeten rijden waar het bij de ander 35 graden was...

Nu zijn beide dames pararuiters dus het zou ook nog eens zo kunnen zijn dat eventuele weersomstandigheden invloed hebben op hun lichamelijke kwaliteiten/mogelijkheden.

Dus had de KNHS in mijn ogen hoe dan ook vast moeten houden aan de uitslagen van de selectiewedstrijden en geen nevenzaken er bij moeten gaan zoeken.

Maar ja KNHS hé...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:36

friendly schreef:
M_D_H schreef:

Is dat wel zo? Het lijkt wel zo maar wie weet zijn er omstandigheden bij die beslissing die niet genoemd worden waar wij niet van weten.

Nee, we weten het niet. Daarom kan jij ook niet oordelen of het netter zou zijn om het er bij te laten zitten of dat het verstandig is van Demi om juist een rechtszaak aan te spannen.

Vooralsnog lijkt het er op dat Demi gewoon benadeeld is ten gunste van een ander en in dat geval heeft Demi groot gelijk om naar de rechter te stappen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:40

toch lijkt het erop alsof de KNHS er een vreemde manier van selecteren op nahoudt.
Hier met Demi Vermeulen, van de week las ik iets over het endurence team dat een van de beste ruiters thuis houdt, als beslissing van de KNHS. Een bondscoach die ineens de benen neemt na de bekendmaking van het team, met Cennin ipv Aquido.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:47

NenaC schreef:
toch lijkt het erop alsof de KNHS er een vreemde manier van selecteren op nahoudt.
Hier met Demi Vermeulen, van de week las ik iets over het endurence team dat een van de beste ruiters thuis houdt, als beslissing van de KNHS. Een bondscoach die ineens de benen neemt na de bekendmaking van het team, met Cennin ipv Aquido.

Je weet wat ze zeggen toch:
Integriteit is net als zuurstof.
Hoe hoger je komt, hoe minder ervan is. ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:55

Wat ik dan weer vreemd vind is dat Demi het niet direct na het NK heeft aangevochten. Maar nu pas een paar weken voor het WEG. En een maand na het NK

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:56

Een zaak voorbereiden kost ook tijd he :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:24

Maar dan nog had ze toen haar onvrede wel kunnen laten merken.
Weet dat dit een aantal jaren geleden ook speelde. Toen met Sanne Voets. Die liet direct merken het hier niet mee eens zijn. En ook Rixt heeft een keer niet in het team gezeten bij een belangrijk evenement. Maar was toen als individuele deelnemer mee. Later door het uitvallen toch nog in het team gekomen. Maar die liet ook direct merken het er niet mee eens te zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:31

Ik snap wel dat ze het er niet mee eens is, want helemaal zuiver lijkt het niet. Het enige is wat er dan gebeurt als ze in het gelijk wordt gesteld. Hoe is dan de verhouding met de bondscoach en de sfeer op het WK?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:19

FriesWytske schreef:
Weet dat dit een aantal jaren geleden ook speelde. Toen met Sanne Voets. Die liet direct merken het hier niet mee eens zijn. En ook Rixt heeft een keer niet in het team gezeten bij een belangrijk evenement. Maar was toen als individuele deelnemer mee. Later door het uitvallen toch nog in het team gekomen. Maar die liet ook direct merken het er niet mee eens te zijn.

Wie weet heeft ze dit wel gedaan

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:38

purny schreef:
FriesWytske schreef:

Wie weet heeft ze dit wel gedaan

En is er door haar advocaat aangeraden om daarover op social media niets te plaatsen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:39

astridastrid schreef:
Dit vond ik als reactie op het FB bericht van HorsesNL:

Citaat:
Pieter Beljon Als de KNHS het sterkste team wil afvaardigen, wat iedere (ex) bondscoach zegt: Van de vijf proeven die beide deelneemsters in het observatietraject tegen elkaar reden onder vergelijkbare omstandigheden, won Vermeulen er vier ruimschoots. Vermeulen maakt al langere tijd deel uit van het A-kader en scoort stabiel, terwijl Van der Horst pas in de individuele proef op het NK de benodigde kaderscore haalde. Op reguliere wedstrijden waar beide combinaties reden scoorde Vermeulen beter. Haar paard Ciska II (v. Samba Hit) is door teamveterinairs altijd fit-to-compete bevonden. Vermeulen streefde Van der Horst de laatste maanden voorbij in alle FEI Rankings, terwijl ze minder internationaal uitkwam.

Van der Horst mocht als enig teamlid drie in plaats van twee observatiewedstrijden rijden, wat in strijd is met de deelnemingsovereenkomst. Door de KNHS zou het slechtste resultaat geschrapt worden voor Van der Horst, leerlinge van bondscoach Heuitink. Ondanks dit extra voordeel voor Van der Horst scoort Vermeulen gemiddeld nog steeds hoger op alle (observatie)wedstrijden.

Tsja.....
dan kan ik me wel voorstellen dat je van de KNHS toch wel graag een betere uitleg wil.....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:49

erg zonde, dat dit op deze manier alleen maar verliezers kent.

:( :( :( :( :(

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:55

Hier is maar 1 schuldige en dat is de KNHS.

Eerst maar eens zorgen voor een transparante selectie procedure, waarbij alle combinaties op dezelfde wedstrijden moeten uitkomen.el zou hebben.

Er komt nu blijkbaar een grote willekeur en vriendjes politiek bij kijken.......geen wonder dat ruiters in opstand komen.

Train je je de blubber...scoor je blijkbaar de beste resultaten...mag je nog niet mee. Nee onbegrijpelijk.

Kortom heldere selecties eisen vooraf opstellen en je daar als KNHS aan houden dan is het voor alle partijen duidelijk en krijg je veel minder gezeur en achterklap.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:18

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:33

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:33

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:38

Was te verwachten maar wel sneu voor haar

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:40

Ergens riekt t ook wel naar vriendjespolitiek wanneer een leerlinge van de bondscoach wel mee mag maar de beter scorende ander niet :=.

Mits de ander ook daadwerkelijk beter en stabieler scoort.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:43

Vind nou niet dat alle feiten duidelijk genoeg zijn om erover te oordelen.
Wat waren de scores van de wedstrijd die wegens slecht weer geschrapt werd?
En wiens scores werden geschrapt? Rixt of Demi? Er wordt nergen een naam genoemd.
En klopt het dat Rixt als enige 1 wedstrijd extra mocht rijden, waarbij het slechtste resultaat van de 3 geschrapt zou worden?
Wat zijn de scores van de dames van de selectiewedstrijden, ligt dat ver uit elkaar? (wat ik las is dat Demi 4 van de 5 observatie wedstrijden hoger scoorde dan Rixt)
Wat hiervan stond in de selectiecriteria van de KNHS? (Schrappen van 'slecht weer' wedstrijden?)

Voor mij nog teveel onduidelijkheden om mijn mening het WWW op te gooien.
De rechter kan prima tegen beslissen zoals ze gedaan hebben, maar als iets binnen de regels valt hoeft dat nog niet altijd het meest fair/correct te zijn. (zie met dierenleed, etc)