Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
_lautje_ schreef:Dus nu komt de natte droom van Maarten van heijden toch echt uit. Hij mag met zn snufferd nu overal vooraan staan en ook nog een reden daarvoor hebben
Lante schreef:Duidelijk denk ik. Jammer dat hij niet de kans heeft gekregen wat te veranderen in het A kader. Ik denk dat hij in zijn positie als bondscoach wel buitengewoon succesvol is geworden binnen de basissport. Er komen steeds meer mensen die correct willen rijden en bij hem gaan lessen, cursussen volgen etc.
Careri18 schreef:Lante schreef:Duidelijk denk ik. Jammer dat hij niet de kans heeft gekregen wat te veranderen in het A kader. Ik denk dat hij in zijn positie als bondscoach wel buitengewoon succesvol is geworden binnen de basissport. Er komen steeds meer mensen die correct willen rijden en bij hem gaan lessen, cursussen volgen etc.
Dat is wel het positieve aan dit gebeuren, door zijn bondscoach schap zijn er in de basis wel mensen gaan nadenken.
Jammer dat de topsport te arrogant voor woorden is om dit niet in te zien. En dat het qua publiek steeds minder wordt op dit soort wedstrijden doet ook niemand een bel rinkelen.
Ik zou als ik voor harmonie en klassieke rijkunst zou staan ook mijn ogen uit mn kop schamen als ik met dit team mee moest.
Careri18 schreef:Lante schreef:Duidelijk denk ik. Jammer dat hij niet de kans heeft gekregen wat te veranderen in het A kader. Ik denk dat hij in zijn positie als bondscoach wel buitengewoon succesvol is geworden binnen de basissport. Er komen steeds meer mensen die correct willen rijden en bij hem gaan lessen, cursussen volgen etc.
Dat is wel het positieve aan dit gebeuren, door zijn bondscoach schap zijn er in de basis wel mensen gaan nadenken.
Jammer dat de topsport te arrogant voor woorden is om dit niet in te zien. En dat het qua publiek steeds minder wordt op dit soort wedstrijden doet ook niemand een bel rinkelen.
Ik zou als ik voor harmonie en klassieke rijkunst zou staan ook mijn ogen uit mn kop schamen als ik met dit team mee moest.
Careri18 schreef:HorseTimeXL schreef:Pf wel een onhandige tijd ja.. en ook een beetje knullig voor Nederland. Ben wel heel erg benieuwd naar wie hem gaat opvolgen. Kan Anky niet als bondscoach aan de slag
Daar krijgen we de harmonie niet mee terug in het nederlandse rijdenSterker nog, dat groffe gerij in de topsport in haar erfenis.
Careri18 schreef:Ik denk ( hoop) dat het de goede kant op gaat. Hij heeft zijn punt gemaakt en nu is het aan de juryleden. Die moeten in Tryon gaan vertellen dat het Nederlandse team niet voldoet aan de harmonie.
Maar even eerlijk, hoeveel mensen waren er op het NK dit jaar? Kwpn kampioenschappen heeft zich afgevraagd waarom er geen publiek bij de pavocup was? Nou daar kan ik best antwoord op geven, naast duur enz enz is het ook gewoon dat het normale publiek dat getrek en getruuk niet meer wil zien. Maar blijkbaar is die ivoren toren te hoog om in te zien wat de normale mens wil zien. Misschien als wat sponsoren zich terugtrekken dat men wakker wordt daar.
Clasical schreef:*Please *kan jij geen bondscoach worden?
Careri18 schreef:Clasical schreef:*Please *kan jij geen bondscoach worden?
Nee ik ben politiek en diplomatiek heel slechtEn zou de Glockjes incl. Madeleine per direct naar huis sturen
Ik zou met dit team hetzelfde doen als Frankrijk.............niemand sturen. De begroting van de KNHS ziet er toch al niet bijstergoed uit ( Ok dit wordt ook deels bekostigd door de FEI), dan zou ik dat geld mooi in de zak houden om de structruren binnen de KNHS beter te krijgen. ( oh en een oprotpremie voor de technisch directeur)
Careri18 schreef:Ik denk ( hoop) dat het de goede kant op gaat. Hij heeft zijn punt gemaakt en nu is het aan de juryleden. Die moeten in Tryon gaan vertellen dat het Nederlandse team niet voldoet aan de harmonie.
Maar even eerlijk, hoeveel mensen waren er op het NK dit jaar? Kwpn kampioenschappen heeft zich afgevraagd waarom er geen publiek bij de pavocup was? Nou daar kan ik best antwoord op geven, naast duur enz enz is het ook gewoon dat het normale publiek dat getrek en getruuk niet meer wil zien. Maar blijkbaar is die ivoren toren te hoog om in te zien wat de normale mens wil zien. Misschien als wat sponsoren zich terugtrekken dat men wakker wordt daar.
Peetstap schreef:[
Met je tweede mening kan ik helaas niet meegaan, het gewone publiek vergaapt zich wekelijks aan trek, pluk en surfwerk zowel in de amateurklasse's en semi top, en de jury deelt maar punten uit.
Zie jij wel veel fijne paardjes rondlopen dan ?, het doet je zeer aan je ogen zo gedwongen het beweegt in een frame.
Echt ik zie bitter weinig harmonie of klassiek gerichte combinaties langs komen, waarvan je de positieve kriebels krijgt.
Maar men vindt het allemaal prachtig en heel normaal.
Kwa lesgevers is het al niet veel beter, het rammelt al in de basis aan alle kanten.
Rien heeft in die basis wel wat in gang gezet, en hopenlijk gaat hij hier zijn energie in steken.
Lalala12468 schreef:Een interview waar hij verklaart waarom hij stopt: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... -doet.html
Lalala12468 schreef:Een interview waar hij verklaart waarom hij stopt: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... -doet.html
Verstandige beslissing, maar onwijs jammer voor Nederland als dressuurland. Ze hadden met Rien de kans om, samen met de rest van de 'dressuurwereld', ook de goede kant op te gaan.
Die gaan zichzelf nog wel een paar keer tegenkomen op de kampioenschappen.