Gini schreef:Wegen zijn er in de eerste plaats voor automobilisten. Daar kan je laag of hoog bij springen en heel hard gaan roepen dat jij ook rechten hebt, klopt allemaal. Maar de automobilisten zijn de heersers van het wegennetwerk en aan die rechten die je hebt, heb je ook niet meer veel als je zwaargewond tegen het wegdek plakt. Het wordt tijd dat ruiters dat ook eens beseffen. Natuurlijk zou ik ook een wereld willen waarin iedereen met iedereen rekening houdt, maar zo lang naar school fietsende kinderen zelfs van hun fietsje gereden worden, heb ik daar weinig hoop in. Het enige wat je dan kan doen als zwakke weggebruiker is zelfs de slimste zijn. Geen armgezwaai om iemand anders aan te manen trager te gaan, maar twee handen aan de teugels en zelf goed de controle te behouden (evt. zelf extreem uitwijken in de berm).
De stal waar ik sta is ook echt een weg aan waar automobilisten hun gaspedaal eens goed uittesten. Als wij dus willen gaan wandelen met de paarden moeten we altijd de trailer pakken. Zelfs als we een ommetje van amper een halfuurtje willen maken, moeten we de trailer aanhaken. Heel jammer, want hierdoor gaan we veel minder weg dan we zouden willen. Maar no way dat ik die weg op ga. Want dan is het echt gewoon wachten totdat ik ook een dergelijk facebookbericht kan plaatsen.
Dus ik snap de berichten van Caily weg. Tuurlijk is de automobilist de grote schuldige en tuurlijk mag de amazone daar zijn, maar zoals ik al zei: aan dat recht heb je zo weinig als je in het ziekenhuis (of erger) ligt. Zelf gewoon de slimste zijn en kiezen voor zo weinig mogelijk risico.
Dat inderdaad is ook ongeveer wel wat ik bedoelde
Dank je