Politie maakt excuses aan eigenaresse 'uitgedroogde' paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:45

Popstra schreef:
Dat is het nadeel van social media, je word zo aan de schandpaal genageld en iedereen die maar wat durft te roepen vanachter het scherm.

Nou idd!! ik kan er over mee praten.Iemand die valse beschuldigingen uit in de media word meteen gelooft.Zo triest als je je zin niet krijgt en dan maar iemand gaat zwart maken en je kapot wil maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:48

Ik vraag me zo vaak af bij berichten van de politie op sociale media of het bericht wel verstandig is. Wat mij betreft laten ze het achterwege.

De bijstandsactie voor de shets vind ik niet verkeerd. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Na uitleg van de eigenaar was de zaak gewoon zonder probleem afgedaan geweest.

Waarom moet tegenwoordig alles op de sociale media, die vraag stel ik me minstens 5 x per dag.

gohya

Re: Politie maakt excuses aan eigenaresse 'uitgedroogde' paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:54

@Boras Waarom? Leedvermaak,dáár draait het om in de media.Hoe meer leed,hoe meer mensen je trekt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:07

Hoho, de achterliggende gedachte vd politie was hier zeker geen leedvermaak. De politie zet het bericht erop als lering: dat mensen niet hun dieren zonder water laten staan in dit hete weer en dat is imo alleen maar prijzenswaardig.

Ze hebben nu excuses aangeboden en volgende keer zal er echt wel gecheckt worden of er niet een sloot in de buurt is. Klaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:17

Het bericht zou beter zijn geweest als ze zoiets geschreven hadden;

Na een melding van pony's zonder water in een weiland zijn wij op onderzoek gegaan. Nadat wij de pony's met behulp van de buurt water hebben gegeven hebben we contact gezocht met de eigenaar. Alwaar ... blablabla

Dan laten ze zien dat ze de melding natrekken, er iets aan doen en vervolgens contact maken met de eigenaar.
Mooiste scenario zou zijn dat ze eerst contact maken met de eigenaar maar met deze temperaturen snap ik dat ze eerst voor de dieren zorgen.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:21

Nou lekker dan!!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:23

Dat je dieren niet zonder water hoort te laten staan kun je ook op een andere manier duidelijk maken.
Ik vind het goed dat de politie ingrijpt. Ze zijn ook wel eens bij mijn paarden geweest, stond een te herstellen van maagzweer en was dus idd mager. Politie heeft zich nieteens bij mij gemeld, omdat de omwonenden van de wei zwaar geirriteerd naar buiten kwamen en aangaven dat ik 2 keer per dag kwam om te voeren, en water te geven, en zij tussendoor vaak nog even bijvulden indien nodig (ik haalde het water ook bij hun uit de put). Ik heb vervolgens een brief opgehangen met verklaring waarom de ene zo mager was...kleine moeite en mensen gerustgesteld.

Wat ik niet goed vind is dat dit op deze manier, zonder uberhaupt maar wederhoor toe te passen op facebook wordt gezet. Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling, dat kennelijk ook al professionals zonder teveel nadenken zulke dingen op internet zetten. Het heeft geen toegevoegde waarde. Zelfs in het geval van daadwerkelijke mishandeling vind ik dat rekening gehouden moet worden met de privacy van de betrokkenen. Er gaat vaak ook veel mensenleed schuil bij dierenverwaarlozing. Deze toch al kwetsbare en vaak geisoleerde mensen nog eens extra aan de schandpaal nagelen brengt niks. Ik vind het erg onprofessioneel en ondoordacht en hoop dat ze hier lering uit trekken en het een volgende keer anders zullen doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:29

I agree to disagree ;)
Wijkagenten geven zo een kijkje in hun werkzaamheden. En soms gaat dat mis. We maken allemaal fouten, niet waar?
Imo wordt het allemaal erg opgeblazen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:38

oh ik dacht dat dit zou gaan over die paarden die volgens de politie in de winter elke 2 uur nieuw water moesten krijgen vanwege de vorst.

Dit vind ik nog wel een begrijpelijke fout en redelijk vlot excuses erbij..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:44

Laten we zeggen dat de intentie van de politie om bewustwording omtrent verzorging van dieren in dit weer te verhogen wel geslaagd was. Enkel de uitvoering ging niet goed.
Bijzonder vind ik het temeer dat in de titel al gesproken wordt van ‘uitgedroogde’ dieren. Het gebruik van dit soort bijvoeglijke naamwoorden lokt inderdaad reacties uit.
Dat de politie een rectificatie uitstuurt vind ik dan wel op zijn plaats. Schandelijker is het dat het gros van de mensen die zich negatief hebben uitgelaten richting de eigenaar van de beesten, niet hetzelfde doet. Deze mensen zouden zich kapot moeten schamen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:51

Fitzroy schreef:
Hoho, de achterliggende gedachte vd politie was hier zeker geen leedvermaak. De politie zet het bericht erop als lering: dat mensen niet hun dieren zonder water laten staan in dit hete weer en dat is imo alleen maar prijzenswaardig.

Ze hebben nu excuses aangeboden en volgende keer zal er echt wel gecheckt worden of er niet een sloot in de buurt is. Klaar.

Nee dat was ook niet de gedachte van de politie,maar de media maakt ervan: Uitgedroogde dieren. Want dat is leed,en dat is wat de media wil.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:06

Fitzroy schreef:
En ze hadden ook nog steeds geen schaduw of zag ik dat verkeerd?

Niet elk weiland heeft schaduw.. dat kan ik je zo wel vertellen.is gewoon niet overal mogelijk.

Hadden ze dat er ook bij gezet op dat bericht? En anders krijg je vaak ook meerdere op erkingen die mensen zien op een foto van zo'n soort bericht. Modder op de achtergrond of slechte omheining

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:10

Fitzroy schreef:
I agree to disagree ;)
Wijkagenten geven zo een kijkje in hun werkzaamheden. En soms gaat dat mis. We maken allemaal fouten, niet waar?
Imo wordt het allemaal erg opgeblazen.

ja, maar daarom zeg ik dat ik hoop dat ze het de volgende keer anders zullen doen.

Dat kijkje had bijv. ook kunnen zijn:
we zagen 2 pony's staan en vermoedden dat ze geen water hadden. Hierop hebben we een emmer geleend en de pony's water gegeven. We gaan navraag doen bij de eigenaar. Nog beter..wachtten tot ze de eigenaar hadden gesproken, en gelijk erachter voegen: bij navraag bleek dat de pony's een sloot hadden waar ze uit konden drinken. Gelukkig waren onze zorgen dit keer niet terecht!
Zoiets...

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 11:13

Fitzroy schreef:
En ze hadden ook nog steeds geen schaduw of zag ik dat verkeerd?

En @ shadow: social media is wel dégelijk een taak van een wijkagent tegenwoordig ;)

Ik vind paarden in een weiland zonder schaduw met temperaturen van 27-31 graden sowieso al belachelijk inderdaad. Dat zou ook verboden moeten worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:05

WesternWay schreef:
Ik vind paarden in een weiland zonder schaduw met temperaturen van 27-31 graden sowieso al belachelijk inderdaad. Dat zou ook verboden moeten worden.

Maar dat is toch allang verboden? een paard móet iets hebben waar hij in de schaduw kan staan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:20

Ik als hulpverlener zet ook geen zaken op sociaal media op een manier waarbij je personen kunt herkennen en al helemaal geen negatieve dingen. Politieagenten staan ten dienste van de burger en ik vind dat zij niet gerechtigd zijn om dit soort dingen zo te plaatsen. Immers; we zijn een rechtsstaat en iemand is in dit land onschuldig tot het tegendeel onomstotelijk bewezen is. En is schuld bewezen, dan zijn er journalisten, die er voor opgeleid zijn misstanden in het nieuws te brengen.
Dat is mijn mening hierover.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:44

wat doet de politie uberhaupt op facebook!

Dit blijft die eigenaren nog jarenlang achtervolgen en voor je 't weet heb je zo'n 'knokploeg' op je stoep die diertjes komt 'redden' en ondertussen voor eigen rechter speelt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:05

De hele wereld zit op FB dus waarom de politie niet als je aansluiting wilt houden met je burgers?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:09

Alleen op een verstandige, doordachte manier.
Niet zomaar alles erop plempen, omdat de hele wereld dat ook doet.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:21

gohya schreef:
WesternWay schreef:

Maar dat is toch allang verboden? een paard móet iets hebben waar hij in de schaduw kan staan.

Dat zou dan betekenen dat een heleboel paarden in de zomer binnen staan.
Op de stallen waar ik mijn paarden had (4 verschillende stallen) was er totaal geen schaduw in geen enkele weide.
Zeker in de polder ben je allang blij dat de paarden naar buiten kunnen, bos en bomen zijn er nauwelijks.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:15

Ik heb ook geen schaduw in mijn weide, maar heb de stallen open gelaten zodat ze erin konden wanneer ze wilden (helaas zonder airco dus ook gewoon heet 8)7 ), 3 x raden waar al mijn paarden de hele dag stonden in de bloedhitte :D precies midden in de wei in de volle zon...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:34

tiwi1969 schreef:
Het is op zijn zachts gezegd niet netjes. Aan de andere kant doet de politie heel vaak te weinig, volgens de publieke opinie, als het om dieren gaat. Nu doen ze wel wat en laten dat trots zien op Facebook is het weer niet goed.

Beter 1 keer teveel ingrijpen en water geven dan 1 keer te weinig.

maar afschuwelijk voor de eigenaren.

Mee eens, maar ik zie het nut niet om het op fb te zetten >;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:56

Naming&shaming zou NOOIT door een overheidsdienst gedaan mogen worden, zelfs al wordt de naam van de eigenaar niet genoemd, de plek is kennelijk ook herkenbaar genoeg voor velen. Tenzij iemand een direct gevaar voor het publiek oplevert, dan wel. Ik denk dat een aanklacht (ben zelf niet zo aanklachterig, maar toch) wel kans zou maken. En ik geloof vast dat betreffende social media-beheerder wel intern op het matje geroepen wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:35

Achja... dierenpolitie :')
Hoorde laatst een verhaal dat hier in de buurt de politie bij iemand aan de deur was geweest... Ze hadden bericht dat er een paar paarden NIET op ijzers stonden... Het ging om twenters... :roll:
Eigenaar moest ze dit nog wel even uitleggen... Het was allemaal prima voor de heren, daar niet van... Maar kom op...

Genânt!

Anyhow, politie doet natuurlijk haar uiterste best. Maar ik denk dat het niet verkeerd is dat wanneer de politie dergelijke taken krijgt (controle bij dieren etc.) ze hier ook in worden geschoold.
En datzelfde geldt voor social media. Bewust gebruik van social media door de politie kan ik alleen maar toejuichen. Daarmee geldt wat mij betreft ook het idee van rectificatie met het verwijderen van het oude bericht wat hierboven geopperd werd.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:35

Mer1980 schreef:
Ik heb ook geen schaduw in mijn weide, maar heb de stallen open gelaten zodat ze erin konden wanneer ze wilden (helaas zonder airco dus ook gewoon heet 8)7 ), 3 x raden waar al mijn paarden de hele dag stonden in de bloedhitte :D precies midden in de wei in de volle zon...

Die van mij gaan de hele dag in de open stal staan. Ik vind dat een paard een keuze moet hebben.