Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Tuurlijk zien de meeste eigenaren het wel. Het is bij sommige paarden gewoon echt een probleem waar, door mensen die dit probleem niet kennen, te luchtig over wordt gedaan. Hier ook hele sobere te dikke paarden en ik vind het een ramp en zelfs een verdrietig onderwerp.
Toen ik onze dierenarts liet zien wat ze aten elke dag viel zijn mond open van verbazing. Zo arm en weinig. Mineralen en vitamines uit een emmer om tekorten aan te vullen. Toen ik om tips vroeg werd het heel stil, want ze kregen toch wel weinig.
Tja pees blessure, weinig daardoor mogen bewegen met alle problemen van dien is dus het gevolg.
Skippy01 schreef:pien_2010 schreef:Tuurlijk zien de meeste eigenaren het wel. Het is bij sommige paarden gewoon echt een probleem waar, door mensen die dit probleem niet kennen, te luchtig over wordt gedaan. Hier ook hele sobere te dikke paarden en ik vind het een ramp en zelfs een verdrietig onderwerp.
Toen ik onze dierenarts liet zien wat ze aten elke dag viel zijn mond open van verbazing. Zo arm en weinig. Mineralen en vitamines uit een emmer om tekorten aan te vullen. Toen ik om tips vroeg werd het heel stil, want ze kregen toch wel weinig.
Tja pees blessure, weinig daardoor mogen bewegen met alle problemen van dien is dus het gevolg.
Het lastige is dat ook door tekorten paarden dik kunnen blijven. Denk vooral aan magnesium tekort, chroom tekort... En dat hoeft geen absoluut tekort te zijn: ook een ijzeroverschot kan een relatief tekort aan een ander mineraal of sporenelement in de hand werken. Heb je wel eens met een voercalculator gewerkt? Je wil weinig energie voeren, maar wel zeker voldoende aan mineralen, sporenelementen en vitamines.
KahluaB schreef:"Het oog van de meester,maakt het paard vet " !