Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
quarterH schreef:En daarom gaat iemand z'n eigen paarden in de fik steken???? Volgens mij moet je dan eerder in de richting kijken van dat gekke mens dat er zo tegen is zonder er zelf geweest te zijn... Die heeft dan meer motief.
Maar wat dacht je ervan om die dingen gewoon los van elkaar te zien en er vanuit te gaan dat er gewoon op de mesthoop Brand is ontstaan door de hete dagen....
Lijkt me een heel stuk aannemelijker.
er wordt alleen aangegeven dat het erg toevallig is dat de voorvallen zich zo kort na elkaar afspelen. Ik ben het er wel mee eens dat het vreselijk is voor de paarden en eigenaars.
zij heeft zelf gewoon een paard. Dát is pas een aanname. quarterH schreef:Nou het gaat om de brand en mensen beginnen over de broodfok en dat het 'verdacht' is in de timing.
Stel je voor het was jouw Stal en jouw paarden! Leuk om dan al dit gedoe te lezen.
sevke schreef:Trouwens, de brand is niet aangestoken aan de schuur, maar een heel eind ervan af. Door de hitte en de droogte is het vuur naar de stal overgeslagen.
sevke schreef:Dit is weer bokt op zijn best! Die mensen zijn goede vrienden van ons. Die man is er kapot van dat hij zijn paard, waarmee hij geselecteerd was voor het NRHA EK reining voor zijn ogen zag verbranden. Hij heeft nog met gevaar van eigen leven alles geprobeerd, maar de hitte was te groot om dicht genoeg bij de stal te komen.
Verder vind ik het sterk dat jullie je direct kunnen uitspreken over de honden in zijn fokkerij zonder er ooit geweest te zijn. Ze leveren helemaal geen zieke dieren af die daarna in het asiel belanden! Die mensen leven zelf met zes honden in huis. Hun fokdieren zitten in roedeltjes in nette hokken met uitloopweides eraan. Het is er kraaknet. De hondjes worden prima verzorgd en elke dag wordt de bodem van het hele hok leeggemaakt en ververst. Ja, het zijn ‘broodfokkers’, maar dat geeft niemand hier het recht om hen te veroordelen zonder hen te kennen. Dat gekke mens van op TV is er ook nog nooit geweest, maar slaagt er wel in om de domme meute op te zwepen. En ja, vroeg of laat gaat er een gek door het lint. Men zegt dat het niet is aangestoken, terwijl de ‘experts’ nog geen tien minuten hebben gezocht naar brandversnellers en de brand vlak naast de brandstoftank was. Ook vreemd dat er op de sociale media al fotos van de brand stonden ALVOOR de eigenaren het hadden ontdekt en ALVOOR de brandweer was verwittigd.
Dit is wat je krijgt als je een domme massa gaat opzwepen. Dank je wel An Lemmens. Die paarden en hun eigenaren zullen je eeuwig dankbaar zijn.
sevke schreef:Wel wel wel, ik ben benieuwd waar jij je info vandaan hebt. Woefkesranch importeert al jaren geen honden meer en al zeker niet met valse papieren. Verschillende van hun dekreuen lopen gewoon los over het erf, en ze leven met een zestal honden in huis. Dat doe je niet als je niet van dieren houdt. Dan laat je ook geen Engelse Bulldog van 14 jaar opereren aan zijn poot voor 2000€, die dan een maand later toch nog sterft van ouderdom. Ik heb namelijk ook persoonlijke ervaring met hen, we komen er zowat wekelijks. En als jij mijn vrienden aanvalt met valse beschuldigingen, wil ik nog wel eens veel harder tegen jouw schenen aantrappen.
Verklaar jij dan eens, met je grote bek en wilde beschuldigingen, de fotos die om 5u30 op FB stonden van de brand, als het maar om 6u door de eigenaren ontdekt is. Heeft er dan iemand fotos staan nemen zonder de brandweer te bellen? Ook niet erg netjes dan.
Want dat is juist de enorme frustratie van al die activisten. Hoe erg ze ook proberen, ze kunnen de Woefkesranch nergens op pakken, net omdat alles er in orde is. Jammer, hé?