Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunnda schreef:Bambolina schreef:Ja, want kunst en cultuur is dikke onzin en dat hebben wij helemaal niet nodig in Nederland.
Ieder zijn hobby en ieder hier ook lekker zelf geld voor betalen. Als je hard werkt in het leven kun je zoveel kunst kopen als je wilt.
Sunnda schreef:Bambolina schreef:
Ieder zijn hobby en ieder hier ook lekker zelf geld voor betalen. Als je hard werkt in het leven kun je zoveel kunst kopen als je wilt.
Een hele sector wegzetten als hobby :’) ok dan
Sunnda schreef:Ik heb het hele kunstgebeuren en subsidie nooit begrepen (cultuur even buiten beschouwing gelaten, hoewel je altijd overlap hebt, denk ik dat wel duidelijk is waar het over gaat)
Is zo'n paard een leuk idee?
Jazeker.
Mag het geld kosten?
Ja dat mag ook.
Is een overheid bedoeld om een mooi beeld van een paard te financieren.
Nee, imo niet.
Qerty schreef:joh echt?Sunnda schreef:Ik heb het hele kunstgebeuren en subsidie nooit begrepen (cultuur even buiten beschouwing gelaten, hoewel je altijd overlap hebt, denk ik dat wel duidelijk is waar het over gaat)
Is zo'n paard een leuk idee?
Jazeker.
Mag het geld kosten?
Ja dat mag ook.
Is een overheid bedoeld om een mooi beeld van een paard te financieren.
Nee, imo niet.
Sowieso zie ik nergens in het artikel staan dat de overheid dit paard gaat betalen.
Maar het is inderdaad niet ondenkbaar dat de Provincie hier wat geld voor beschikbaar stelt mocht dit beeld er echt komen.
Ongeacht wat jij de bedoeling vind, ziet de overheid het wel als haar taak om 'mooie beelden' te financieren.
Bijvoorbeeld vanuit de regeling dat ze zichzelf verplichten 1% van het bedrag dat ze besteden of verdienen aan de aanschaf van gebouwen of investeren in infrastructuur besteed moet worden aan beeldende kunst in de openbare ruimte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Percentag ... ende_kunst