Haalbaarheid mega-standbeeld Fries paard onderzocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje

Re: Haalbaarheid mega-standbeeld Fries paard onderzocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:41

Heel erg mooi!
Ik wil wel een kleinere variant voor in mijn tuin!

Weet je, soms worden er kunstwerken neergeknald waarvan niemand weet wat het is een wat het daar doet. Dit beeld is duidelijk en mooi en beter besteed geld dan die vage objecten elders

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:04

Bambolina schreef:
Ja, want kunst en cultuur is dikke onzin en dat hebben wij helemaal niet nodig in Nederland.

Ieder zijn hobby en ieder hier ook lekker zelf geld voor betalen. Als je hard werkt in het leven kun je zoveel kunst kopen als je wilt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:06

Ja, dat beschreef ik hierboven al.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 00:45

Sunnda schreef:
Bambolina schreef:
Ja, want kunst en cultuur is dikke onzin en dat hebben wij helemaal niet nodig in Nederland.

Ieder zijn hobby en ieder hier ook lekker zelf geld voor betalen. Als je hard werkt in het leven kun je zoveel kunst kopen als je wilt.

Een hele sector wegzetten als hobby :’) ok dan

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:04

Sunnda schreef:
Bambolina schreef:

Een hele sector wegzetten als hobby :’) ok dan

Ik heb het hele kunstgebeuren en subsidie nooit begrepen (cultuur even buiten beschouwing gelaten, hoewel je altijd overlap hebt, denk ik dat wel duidelijk is waar het over gaat)

Is zo'n paard een leuk idee?
Jazeker.
Mag het geld kosten?
Ja dat mag ook.
Is een overheid bedoeld om een mooi beeld van een paard te financieren.
Nee, imo niet.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:35

De overheid financiert een heleboel dingen die niet de bedoeling zijn. Kijk maar naar het programma: Over de balk.
Ik vind dit een mooi idee en ik hoop dat het ook daadwerkelijk tot stand gaat komen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:40

Sunnda schreef:
Ik heb het hele kunstgebeuren en subsidie nooit begrepen (cultuur even buiten beschouwing gelaten, hoewel je altijd overlap hebt, denk ik dat wel duidelijk is waar het over gaat)

Jazeker.
Mag het geld kosten?
Ja dat mag ook.
Nee, imo niet.

Sowieso zie ik nergens in het artikel staan dat de overheid dit paard gaat betalen.
Maar het is inderdaad niet ondenkbaar dat de Provincie hier wat geld voor beschikbaar stelt mocht dit beeld er echt komen.
Ongeacht wat jij de bedoeling vind, ziet de overheid het wel als haar taak om 'mooie beelden' te financieren.

Bijvoorbeeld vanuit de regeling dat ze zichzelf verplichten 1% van het bedrag dat ze besteden of verdienen aan de aanschaf van gebouwen of investeren in infrastructuur besteed moet worden aan beeldende kunst in de openbare ruimte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Percentag ... ende_kunst

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:41

Qerty schreef:
Sunnda schreef:

Jazeker.
Mag het geld kosten?
Ja dat mag ook.
Nee, imo niet.

Sowieso zie ik nergens in het artikel staan dat de overheid dit paard gaat betalen.
Maar het is inderdaad niet ondenkbaar dat de Provincie hier wat geld voor beschikbaar stelt mocht dit beeld er echt komen.
Ongeacht wat jij de bedoeling vind, ziet de overheid het wel als haar taak om 'mooie beelden' te financieren.

Bijvoorbeeld vanuit de regeling dat ze zichzelf verplichten 1% van het bedrag dat ze besteden of verdienen aan de aanschaf van gebouwen of investeren in infrastructuur besteed moet worden aan beeldende kunst in de openbare ruimte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Percentag ... ende_kunst
joh echt? :+
Daar was ik van op de hoogte, maar ik VIND (zoals ik al eerder aangaf) dat de grootste onzin die er is.
Mag toch?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:53

Kunst en cultuur is één van de weinige positieve dingen die mensen van dieren onderscheiden. Ik hoop dat overheden nog héél lang geld daarin blijven stoppen - ook met het doel dat iedereen daar toegang tot heeft.

Beter daarin geld stoppen als overheid, dan in de negatieve dingen die ons van dieren onderscheiden - zoals er een leger op na houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:25

Ik woon niet in Friesland maar vind het een enorm leuk idee. Kunst maakt een land een beetje mooier. :)

Riana2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:10

Foaly schreef:
[ Afbeelding ]

Okee, maar dan moet het wel zoiets worden :D

*\%/*

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:43

Ik vind hem eerlijk gezegd wel mooi. De zingende weg deed me niet zoveel, ook zijn er in de steden fonteinen geplaatst waar ik ook niet veel mee heb (zoals hier een grote vleermuis :')) maar zo'n Fries paard op een naar mijn mening mooie locatie vind ik dikke prima hoor.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:45

T Lijkt me prachtig !