Verhuisde merrie ontsnapt en wordt doodgereden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Verhuisde merrie ontsnapt en wordt doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:10

In elk geval- een nachtmerrie. Wat moet dat vreselijk zijn zeg...

Wat een afschuwelijke gebeurtenis...

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 23:22

Nieuwsredactie schreef:
Bokt..nl / Courrier-picard.fr
Ongeval
Ingestuurd door Monique1963

Vrijdagochend 11 mei wilde Aline uit Dameny (Frankrijk) haar paard voeren. Haar 9-jarige merrie Vicky stond echter niet in de wei of box. Aline is vervolgens met de auto op zoek gegaan. Op de vlakbij gelegen dubbelbaans provinciale weg was veel politie en ambulances. Ze wist meteen dat het om haar Vicky moest gaan.

Vicky was van Aline's vader en het paard was nog maar net verhuisd. Ze moet over de omheining gesprongen zijn, aangezien er geen hekken open stonden en de omheining niet beschadigd was. Waarschijnlijk wilde het paard terug naar haar oude stal. Daar konden de hekken zelfs open gelaten worden, Vicky zou nooit weglopen.

Bij haar ontsnapping, rond 4 uur in de ochtend, is de merrie terecht gekomen op de drukke provinciale weg, waar twee automobilisten haar niet meer konden ontwijken. Eén man ligt nog steeds in het ziekenhuis.

Omdat Aline nog bezig was met de verzekeringspapieren, was het paard niet verzekerd. Vermoedelijk was Aline zelf ook niet WA-verzekerd, aangezien ze nu als een crimineel wordt beschouwd. Of er een rechtzaak zal volgen is niet duidelijk. Om de slachtoffers schadeloos te stellen is Aline een geldinzamelingsactie op internet begonnen.

Afschuwelijk %)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:50

Brainless schreef:
kinel schreef:
Je paard staat gewoon onder de WA verzekering. Heb ik zelf eens nagevraagd omdat wij met onze paarden aan een zeer drukke weg staan.

Het is geen WA (die zit op je auto/brommer) maar een AVP.
Bij niet elke AVP verzekering zit standaard paarden in; dus altijd goed om duidelijk na te vragen (en het liefst op papier/mail).

Wat ik bedoel brainless is dat ze onder je ongevallen verzekering van thuis vallen. Zo is mij verteld.