Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maximuss schreef:Het feit dat de vrouw eerst schrok kan eventueel duiden op een (primaire) medische oorzaak (bv cardiaal probleem > retrosternale pijn> paniekreactie en hyperventilatie) en dan pas de val en de bijkomende letsels (wrs vooral thoracaal aangezien pt de wei nog kon verlaten, al dan niet ondersteund)...
Dit is natuurlijk pure speculatiemaar het kan...
Jack_55 schreef:Heel triest. Alweer een dodelijk ongeluk waarbij een paard betrokken was. Heel moeilijk voor de nabestaanden van deze mevrouw. Ik heb gelezen dat in Nederland jaarlijks rond de 70 mensen omkomen in de omgang met een paard. Het totaal inclusief verwondingen is over 1000. En dat is waarschijnlijk slecht het topje van de ijsberg. Lange rehabilitatie, zelfs quadriplegics... Persoonlijk heb ik het idee dat deze zijde van de paardenwereld soms een soort van 'taboe' is. Ik lees veel over dit soort van incidenten en hoor het ook van anderen die meerdere malen in het ziekenhuis zijn belandt en die 'van bekenden hebben gehoord...' dat dat geen uitzondering is. Het is moeilijk om er met anderen over te praten want het bezoedelt dit mooie beeld dat we hebben van paarden. Zoals poster 'freetorun' eens tegen me zei; " Als je er teveel aan denkt dan bederft het je plezier in paarden."
maximuss schreef:Jack_55 schreef:Heel triest. Alweer een dodelijk ongeluk waarbij een paard betrokken was. Heel moeilijk voor de nabestaanden van deze mevrouw. Ik heb gelezen dat in Nederland jaarlijks rond de 70 mensen omkomen in de omgang met een paard. Het totaal inclusief verwondingen is over 1000. En dat is waarschijnlijk slecht het topje van de ijsberg. Lange rehabilitatie, zelfs quadriplegics... Persoonlijk heb ik het idee dat deze zijde van de paardenwereld soms een soort van 'taboe' is. Ik lees veel over dit soort van incidenten en hoor het ook van anderen die meerdere malen in het ziekenhuis zijn belandt en die 'van bekenden hebben gehoord...' dat dat geen uitzondering is. Het is moeilijk om er met anderen over te praten want het bezoedelt dit mooie beeld dat we hebben van paarden. Zoals poster 'freetorun' eens tegen me zei; " Als je er teveel aan denkt dan bederft het je plezier in paarden."
70 doden per jaar alleen al in Nl? Zeker?
Ik vind cijfers van ca 100 per jaar wereldwijd (20 voor Australië, 20 voor USA)...
Jack_55 schreef:Heel triest. Alweer een dodelijk ongeluk waarbij een paard betrokken was. Heel moeilijk voor de nabestaanden van deze mevrouw. Ik heb gelezen dat in Nederland jaarlijks rond de 70 mensen omkomen in de omgang met een paard. Het totaal inclusief verwondingen is over 1000. En dat is waarschijnlijk slecht het topje van de ijsberg. Lange rehabilitatie, zelfs quadriplegics... Persoonlijk heb ik het idee dat deze zijde van de paardenwereld soms een soort van 'taboe' is. Ik lees veel over dit soort van incidenten en hoor het ook van anderen die meerdere malen in het ziekenhuis zijn belandt en die 'van bekenden hebben gehoord...' dat dat geen uitzondering is. Het is moeilijk om er met anderen over te praten want het bezoedelt dit mooie beeld dat we hebben van paarden. Zoals poster 'freetorun' eens tegen me zei; " Als je er teveel aan denkt dan bederft het je plezier in paarden."
maximuss schreef:Het feit dat de vrouw eerst schrok kan eventueel duiden op een (primaire) medische oorzaak (bv cardiaal probleem > retrosternale pijn> paniekreactie en hyperventilatie) en dan pas de val en de bijkomende letsels (wrs vooral thoracaal aangezien pt de wei nog kon verlaten, al dan niet ondersteund)...
Dit is natuurlijk pure speculatiemaar het kan...
Kidde schreef:matasja schreef:Staat er geschreven alsof ze ernstig twijfelen over de doodsoorzaak..
heel raar stuk.
Waar lees je dit? Ik zie zelf juist staan dat de verwondingen overeenkomen met de verklaringen van de getuige?
bigone schreef:Vertrapt door paard, drama word er niet minder van maar dit suggereert dat het paard bewust de persoon heeft doodgeschopt. Eén hoef op de verkeerde plek wanneer hij over je heen springt is al voldoende.