Moeder van drie kinderen overleden na trap van paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Re: Vrouw (38) vertrapt door eigen paard: slachtoffer overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 04:32

Je hebt pb ;-)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:35

Heel veel sterkte voor al haar dierbaren

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:45

Wat vreselijk.
Heel veel sterkte

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:31

Wat erg.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:46

Y;( ;(

Verschrikkelijk!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:53

maximuss schreef:
Het feit dat de vrouw eerst schrok kan eventueel duiden op een (primaire) medische oorzaak (bv cardiaal probleem > retrosternale pijn> paniekreactie en hyperventilatie) en dan pas de val en de bijkomende letsels (wrs vooral thoracaal aangezien pt de wei nog kon verlaten, al dan niet ondersteund)...
Dit is natuurlijk pure speculatie ;-) maar het kan...

Was mijn initiële gedachte ook. Zeker door beschreven verloop, eerst schrok de vrouw, en daarna het paard. Liet mij ook denken dat er vooraf iets niet goed kon zijn met de vrouw.

Desalniettemin een verschrikkelijk zicht voor de andere ruiter, en sterkte voor de nabestaanden

Jack_55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:59

Heel triest. Alweer een dodelijk ongeluk waarbij een paard betrokken was. Heel moeilijk voor de nabestaanden van deze mevrouw. Ik heb gelezen dat in Nederland jaarlijks rond de 70 mensen omkomen in de omgang met een paard. Het totaal inclusief verwondingen is over 1000. En dat is waarschijnlijk slecht het topje van de ijsberg. Lange rehabilitatie, zelfs quadriplegics... Persoonlijk heb ik het idee dat deze zijde van de paardenwereld soms een soort van 'taboe' is. Ik lees veel over dit soort van incidenten en hoor het ook van anderen die meerdere malen in het ziekenhuis zijn belandt en die 'van bekenden hebben gehoord...' dat dat geen uitzondering is. Het is moeilijk om er met anderen over te praten want het bezoedelt dit mooie beeld dat we hebben van paarden. Zoals poster 'freetorun' eens tegen me zei; " Als je er teveel aan denkt dan bederft het je plezier in paarden."

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:02

Jeetje wat een erg ongeval!

Ik vind wel als er staat “ vertrapt door het paard”, het komt op mij over alsof het paard nog expres een poosje op die mevrouw heeft staan trappen.... dat is niet zo natuurlijk, maar t klinkt zo naar.

Sterkte voor alle betrokkenen.. Y;(

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:18

Jack_55 schreef:
Heel triest. Alweer een dodelijk ongeluk waarbij een paard betrokken was. Heel moeilijk voor de nabestaanden van deze mevrouw. Ik heb gelezen dat in Nederland jaarlijks rond de 70 mensen omkomen in de omgang met een paard. Het totaal inclusief verwondingen is over 1000. En dat is waarschijnlijk slecht het topje van de ijsberg. Lange rehabilitatie, zelfs quadriplegics... Persoonlijk heb ik het idee dat deze zijde van de paardenwereld soms een soort van 'taboe' is. Ik lees veel over dit soort van incidenten en hoor het ook van anderen die meerdere malen in het ziekenhuis zijn belandt en die 'van bekenden hebben gehoord...' dat dat geen uitzondering is. Het is moeilijk om er met anderen over te praten want het bezoedelt dit mooie beeld dat we hebben van paarden. Zoals poster 'freetorun' eens tegen me zei; " Als je er teveel aan denkt dan bederft het je plezier in paarden."

>;) 70 doden per jaar alleen al in Nl? Zeker?
Ik vind cijfers van ca 100 per jaar wereldwijd (20 voor Australië, 20 voor USA)...
Laatst bijgewerkt door maximuss op 10-05-18 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:21

Veel sterkte voor haar vriendin en familie.
Je zal dit maar voor je ogen zien gebeuren ;(

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:33

maximuss schreef:
Jack_55 schreef:

>;) 70 doden per jaar alleen al in Nl? Zeker?
Ik vind cijfers van ca 100 per jaar wereldwijd (20 voor Australië, 20 voor USA)...

Gemiddeld 5 mensen per jaar in Nederland is wat ik kan vinden. Is uiteraard nog steeds 5 te veel. Maar wel anders dan 70.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:37

Jack_55 schreef:

Maar als een paard echt gevaarlijk is moet er hoe dan ook een ruiter op en wil een eigenaar er alles aan proberen. Sommige zullen psychisch ook niet goed gaan en dan stuitert er weer iemand hard vanaf. Breng ze naar de worst en zorg dat er gefokt wordt met de paarden die psychisch en lichamelijk gezond zijn. Waarom moet er altijd vanuit gegaan worden dat geen enkel paard gemeen of gevaarlijk kan zijn? Er zijn zoveel psychische mankementen bij mensen, net of dit niet bij dieren kan. Ik ben van mening dat we niet elke gekke knol moeten willen redden maar eerder afscheid moeten nemen.

Ik bedoel niet het paard uit dit stukje maar puur als reactie als mogelijke oorzaak waarom er doden vallen tussen de paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:42

Wat een vreselijk ongeluk met een afschuwelijk einde..heel veel sterkte voor de nabestaanden.

En ja, werken en omgaan met paarden blijft niet zonder gevaar.
Je zult altijd goed op moeten passen en een enkel ondoordachte actie kan grote gevolgen hebben weet ik ook uit ervaring. {blijvend lichamelijk letsel na trap van een paard}
En dat kan met ieder paard, ook die brave die nooit een stap verkeerd doet.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:36

Ach jee, wat heftig! Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:46

We dwalen af. Vind dit niet gepast in dit topic! Maak een aparte aan voor deze discussie!

On topic! Heel veel sterkte/kracht voor de vriendin die het heeft zien gebeuren. En heel veel sterkte met het onverwachte verlies van een dierbare voor alle de nabestaande.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:04

maximuss schreef:
Het feit dat de vrouw eerst schrok kan eventueel duiden op een (primaire) medische oorzaak (bv cardiaal probleem > retrosternale pijn> paniekreactie en hyperventilatie) en dan pas de val en de bijkomende letsels (wrs vooral thoracaal aangezien pt de wei nog kon verlaten, al dan niet ondersteund)...
Dit is natuurlijk pure speculatie ;-) maar het kan...

Ik snap dat je medisch onderlegd bent hoor, maar de andere 98% op Bokt niet. Het is duidelijk speculatie en wat mij betreft ongepast in een topic als deze.

En volgens mij is de term hyperventilatie inmiddels niet meer in gebruik.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:18

@ nabster: urgentiearts van universitair ziekenhuis heeft die term daarnet nog gebruikt...

Dat het speculatie is, staat er duidelijk onder.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:29

Dit is wel een heel erg ongeluk.Veel sterkte voor alle betrokkenen!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:32

maximuss schreef:
@ nabster: urgentiearts van universitair ziekenhuis heeft die term daarnet nog gebruikt...

Dat het speculatie is, staat er duidelijk onder.

En daarmee ongepast lijkt me.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:32

Vertrapt door paard, drama word er niet minder van maar dit suggereert dat het paard bewust de persoon heeft doodgeschopt. Eén hoef op de verkeerde plek wanneer hij over je heen springt is al voldoende.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:02

Kidde schreef:
matasja schreef:
Staat er geschreven alsof ze ernstig twijfelen over de doodsoorzaak..
heel raar stuk.

Waar lees je dit? Ik zie zelf juist staan dat de verwondingen overeenkomen met de verklaringen van de getuige?

Tekst is aangepast nu, stond er heel raar en ook nog eens 2x
Alsof ze vriendin die erbij was niet werd geloofd.
Vergeet mijn stukje tekst maar, nu staat het er goed

Hisjebillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:14

Wat erg...!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:07

Het hele artikel is offline gehaald en nu weer online gezet. Nu is de context geheel anders

Dinsdag is een 38-jarige vrouw om het leven gekomen nadat ze vertrappeld werd door een paard op een weide in Westerlo. Ze werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis van Geel en daarna het UZA in Edegem overgebracht, maar daar bezweek ze diezelfde avond nog aan haar verwondingen. Dat bevestigen het parket en de lokale politie.

De vrouw, die in Roeselare woonde, was dinsdagnamiddag samen met een vriendin aanwezig op de weide in Westerlo. De vriendin van het slachtoffer heeft er een paard staan, de resterende paarden zijn van vrienden. Ze kwam de dieren water geven aangezien het zo warm was en het slachtoffer kwam graag mee om de dieren te begroeten.

De paarden schrokken nadat een laadklep van een kiepwagen plots naar beneden viel. De vrouw, die niet aan het paardrijden was maar gewoon op de weide stond, wilde opzij springen en viel ongelukkig genoeg net voor de hoeven van één paard dat haar niet meer kon ontwijken. Samen met haar vriendin kon ze nog uit de weide stappen, maar daarna stuikte ze in elkaar.

De vrouw werd nog overgebracht naar het ziekenhuis van Geel en daarna het UZA in Edegem, maar daar bezweek ze ’s avonds aan haar verwondingen. “Alles wijst op een ongeval. De vaststellingen van de wetsdokter die het lichaam heeft onderzocht waren compatibel met de verklaringen van de getuige”, klinkt het bij het parket.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:11

Da's idd een bocht van 180 graden :+ ...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:32

bigone schreef:
Vertrapt door paard, drama word er niet minder van maar dit suggereert dat het paard bewust de persoon heeft doodgeschopt. Eén hoef op de verkeerde plek wanneer hij over je heen springt is al voldoende.

Ik vermoed dat dit komt door het Vlaams Nederlands.

Dat zijn twee verschillende versies zeg. Met helaas dezelfde uitkomst. Een vrouw die veel te jong het leven heeft gelaten.

Ik wens alle nabestaanden en zeker de vriendin die erbij was ontzettend veel sterkte met dit enorme grote verlies.