Paard zakt door bruggetje en komt vast te zitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:33

Dammie schreef:
Stomme vraag misschien, maar hoe kun je zien dat een brug een paard kan dragen?

Dikke, brede planken met flinke draagbalken eronder op korte afstand van elkaar. Dat betekent in de praktijk in elk geval meer dan twee.
En gewoonlijk hebben bruggen waar paarden over mogen ook nog leuningen. Soms zijn ze van beton.
De meest bruggen in parken en langs voetpaden zijn niet voor paarden geschikt omdat die daar gewoon niet mogen komen...

Je kunt je ook gewoon afvragen : zou hier een auto over kunnen? Als het antwoord ja is, kan een paard er ook over.

Om de ruiters te stoppen zou men weer terug kunnen gaan naar een enkele plank over sloten (al of niet met leuning), maar dan sluit je minder validen weer uit.

Dammie

Re: Paard zakt door bruggetje en komt vast te zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:35

Ok bedankt. Ik dacht dat de beheerders misschien bordjes plaatsten bij bruggen voor paarden :o

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:39

Dammie schreef:
Ok bedankt. Ik dacht dat de beheerders misschien bordjes plaatsten bij bruggen voor paarden :o

Nee, eerder een "verboden voor paarden" als het niet geschikt is. Dit zie je hier en daar wel, maar natuurlijk niet op voetpaden waar het logish is dat er normaal gesproken helemaal geen paarden komen...

tamary

Re: Paard zakt door bruggetje en komt vast te zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:39

Of er nu wel of geen zwaarder gewicht dan een mens overheen moest kunnen, er zijn zat bruggen in natuurgebieden die rot blijken te zijn. Onderhoud loopt achter, inspecties zijn er niet/zien geen problemen, of boel rot sneller dan gedacht. Onderhoud/boswachterij Amsterdamse bos bv schrok zich 15-20 jaar geleden ook een hoedje toen bleek dat groot deel van de bruggen rot was (en die waren gemaakt voor paarden/auto's). Hoe het nu is daar weet ik niet (ben er te lang weg), maar dit hoeft dus echt niet de schuld van de ruiter te zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 04:11

tamary schreef:
Onderhoud/boswachterij Amsterdamse bos bv schrok zich 15-20 jaar geleden ook een hoedje toen bleek dat groot deel van de bruggen rot was (en die waren gemaakt voor paarden/auto's). Hoe het nu is daar weet ik niet (ben er te lang weg), maar dit hoeft dus echt niet de schuld van de ruiter te zijn.

Maar dit deel van het bos is verboden voor paarden. Dus de bruggetjes hoeven niet geschikt te zijn voor dat gewicht.