Sintara schreef:Alle dieren waarvan ik tot vandaag wist dat ze foto's kunnen interpreteren hebben hun ogen aan de voorkant van het gezicht zitten.
Vandaar dat ik het niet had verwacht..
Een olifant kan dit ook, herkent zichzelf ook in de spiegel. Onderzoek, in het kort vertelt, was een olifant in de spiegel laten kijken later werd er een stip op het voorhoofd gezet, deze probeerde de olifant in de spiegel bij zichzelf aan te raken/weg te vegen met zijn slurf.
NikkiDeKerf schreef:Ik zou zelf denken: waarschijnlijk omdat de dieren niet voor het eerst een blij of boos persoon zagen, en dus al de associatie hebben met de gezichtsuitdrukking en bepaalde daarbij horende acties/consequenties van de mens?
Wb dat laatste: ik denk ook wel dat paardennl het verschil tussen soorten zien en begrijpen, zoals paard/mens/hond/vogel etc.
Mee eens.
Sophie_Wind schreef:Hoe kunnen paarden begrijpen dat een lach 'positief' betekend?
Als andere dieren hun tanden laten zien denken paarden toch eerder dat het 'negatief' betekend, dat er gevaar dreigt, waarom dan niet bij mensen ook?
Honden kunnen ook 'glimlachen', dan tillen ze hun bovenlip op, de rimpeling bij lip optrekken en ontblote hoektanden bij dreigen/waarschuwen, op de neus mist dan, dit betekent zoiets als: wees vriendelijk, ik heb geen kwaad in de zin.
Dieren leren naar ons te kijken en komen er achter wat bepaalde uitdrukkingen betekenen. Positief/neagtief. fijn/niet fijn.