Documentaire over hobbyhorsing vanaf vandaag in de bioscoop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:46

Mensen hebben er kennelijk behoefte aan, de consument beïnvloed de markt.
Mischien is het een ‘hang naar nostalgie’.
Juist de simpelheid en onschuld is voor vele mensen een prettig vermaak, met name in onzeker tijden.
Er is al zoveel ellende in de wereld.
Je kan je als individu druk maken over zaken in de media maar daarmee heb je geen invloed over de inhoud en frequentie.
Deze heeft een tendens die wordt bepaald door de ‘consument’.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:49

emilyslaluna schreef:
oomens schreef:
Onschuldig is niet hetzelfde als normaal.

Maar wat is normaal? Waarom is voetballen normaal maar een hobby van een ander niet normaal? Ooit heeft iemand verzonnen om achter een bal aan te rennen.

Mee eens, normaal is een verzonnen iets. Als iedereen dit nu gaat doen word dit normaal.
Zelf zie ik de lol er niet van in, maar dat zie ik bij voetbal ook niet.

Een docu vind ik op dit punt ook wat bijzonder, maar als er animo voor is waarom dan niet? Niemand verplicht ons om er naar te kijken verder.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:51

oomens schreef:
Superleuk toch? Maar moest daar een documentaire over gemaakt worden? Voelde je ooit de behoefte om op grote evenementen in het buitenland voor publiek te paardentuigjenen? Moest je er vaak interviews over geven in lokale en landelijke sufferdjes? Nee toch?

Prima tijdverdrijf, maar ook iets waar je zonder bovenmatige aandacht vanzelf overheen bent gegroeid.

Voor iets waarvan je vindt dat er geen aandacht aan besteed hoeft te worden, besteed je er wel erg veel aandacht aan :+

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 07:58

NikkiDeKerf schreef:
oomens schreef:
Superleuk toch? Maar moest daar een documentaire over gemaakt worden? Voelde je ooit de behoefte om op grote evenementen in het buitenland voor publiek te paardentuigjenen? Moest je er vaak interviews over geven in lokale en landelijke sufferdjes? Nee toch?

Prima tijdverdrijf, maar ook iets waar je zonder bovenmatige aandacht vanzelf overheen bent gegroeid.

Voor iets waarvan je vindt dat er geen aandacht aan besteed hoeft te worden, besteed je er wel erg veel aandacht aan :+

Precies dit is de reden dat het in de media blijft ‘leven’.
Zo werkt dat en zeker met het medium van vandaag de dag, FB, forums, etc.
De behoeft is er, nog meer de behoefte om erover de discussiëren dan om er naar te kijken.
Dat is hoe mensen zichzelf identificeren vandaag de dag

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:05

Azmay schreef:
emilyslaluna schreef:

Maar wat is normaal? Waarom is voetballen normaal maar een hobby van een ander niet normaal? Ooit heeft iemand verzonnen om achter een bal aan te rennen.

Mee eens, normaal is een verzonnen iets. Als iedereen dit nu gaat doen word dit normaal.
<KNIP>

Maar voorlopig doet niet iedereen dit en is het dus niet 'normaal'. Mensen willen nog wel eens reageren op dingen die niet 'normaal' zijn en lang niet al die reacties zijn positief. En dan vraag ik me af of het nou zo slim is om jezelf (als stokpaardjesberijder) of anderen (als regisseur) te gaan blootstellen aan de publiciteit met iets dat niet als 'normaal' ervaren gaat worden en wat dus negatieve reacties gaat opleveren voor betrokkenen. Ik zou als filmmaker minstens heel goed checken of de 'acteurs' zich realiseren dat er ook (een hoop) negatief commentaar gaat komen.

Clasical

Re: Documentaire over hobbyhorsing vanaf vandaag in de bioscoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:15

Waarschijnlijk doen ze dat ook wel en dan alsnog hebben wij daar dan geen invloed op.
De enige invloed die je hebt is op je eigen gedachten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:34

Bijzonder dat sommige mensen hier het recht toe eigenen om te gaan besluiten of iets normaal is of niet.
Wie bepaalt dat eigenlijk? Iemand heeft ooit besloten dat melk uit een koe ook door mensen gedronken kan worden. Dat een ei dat uitgepoept wordt door een kip gegeten kan worden. Dat we een ijzeren staaf in de mond van een paard duwen en er op gaan zitten en willen dat hij naar ons luistert... Dat vinden we allemaal normaal, maar is dat het ook?

Waarom oordelen over iemands hobby enkel omdat je het jezelf niet ziet doen? Waarom altijd zo negatief zijn over dingen die anders zijn dan 'normaal'.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:49

Captain schreef:
Bijzonder dat sommige mensen hier het recht toe eigenen om te gaan besluiten of iets normaal is of niet.
<KNIP>

Ja joh, soms lijkt het hier wel een afspiegeling van de maatschappij. Van de mensheid zelfs. Bijzonder inderdaad.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:09

Kuggur schreef:
Als ik besluit in een tank topje en een tutu door dd binnenstad van Reykjavik te dansen terwijl ik glitter om me heen strooi en zing "ik ben een prachtige toverfee, wie danst er met me mee?"...Dan schaad ik daar óók niemand mee, beleef veel plezier (?), en activeer anderen ( tenminste àls ze meedansen).
Maar het is niet echt normaal te noemen, en ik zou het verbijsterend vinden als iemand er een bioscoopfilm van zou willen maken...

Dat zouden meer mensen moeten doen, wordt de wereld een stuk vrolijker van.

Ik vind het leuk. Ik hou wel van een beetje gekkigheid en gewoon durven doen wat je leuk vindt. Of dat nou rond dartelen in een tutu is, met stokpaardjes een parcours springen (die meiden springen verdorie hoger dan dat ik mét paard zou durven) of blij "I found Dory!" kirrend samen met je broertje achter een Dory bal aanrennen, terwijl zelfs je broertje oud genoeg is om theoretisch gezien opa te zijn.
En dan maken ze er maar een film van, wie weet krijgen dan meer mensen het lef om gewoon af en toe eens leuk gek te doen. Normaal is zo overgewaardeerd...

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:37

oomens schreef:
Dat het bestaat is een ding, maar waarom moet er ook steeds aandacht aan besteed worden? Straks krijgen de deelnemers nog het idee dat wat ze doen compleet normaal is.

Wat een zure reacties.
Daarbij heeft de documentairemaker er waarschijnlijk voor gekozen om hun te volgen omdat het juist niet zo 'normaal` is

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:41

Pluizebolpum schreef:
Kuggur schreef:
Als ik besluit in een tank topje en een tutu door dd binnenstad van Reykjavik te dansen terwijl ik glitter om me heen strooi en zing "ik ben een prachtige toverfee, wie danst er met me mee?"...Dan schaad ik daar óók niemand mee, beleef veel plezier (?), en activeer anderen ( tenminste àls ze meedansen).
Maar het is niet echt normaal te noemen, en ik zou het verbijsterend vinden als iemand er een bioscoopfilm van zou willen maken...

Dat zouden meer mensen moeten doen, wordt de wereld een stuk vrolijker van.

Ik vind het leuk. Ik hou wel van een beetje gekkigheid en gewoon durven doen wat je leuk vindt. Of dat nou rond dartelen in een tutu is, met stokpaardjes een parcours springen (die meiden springen verdorie hoger dan dat ik mét paard zou durven) of blij "I found Dory!" kirrend samen met je broertje achter een Dory bal aanrennen, terwijl zelfs je broertje oud genoeg is om theoretisch gezien opa te zijn.
En dan maken ze er maar een film van, wie weet krijgen dan meer mensen het lef om gewoon af en toe eens leuk gek te doen. Normaal is zo overgewaardeerd...

Yes *\o/*

Heerlijk als mensen spontaan en ongegeneerd gek doen.
Van de week bij Elfia geweest en daar loopt iedereen er (prachtig) gek bij en doet iedereen waar ze zin in hebben. Waarom kan dat niet in het dagelijks leven? Word daar zo vrolijk van :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:43

Hmm, lijkt me een mooie workout :D Ik voorzie een nieuwe fitnesshype.

Mij doet het vooral denken aan ritmisch gym en atletiek, prima toch dat jonge meiden zich bezig houden met sport en daar steun uit halen?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:45

Hobby horsing stond toch voor plezier, je niet schamen voor wat je doet en anderen in hun waarden laten? Mogen wij wel van leren. :o

Word er geklaagd dat kinderen te veel voor de tv zitten en binnen blijven, maar dan is er een oplossing, dan is het ook niet goed. :')
Ze hebben een leuke hobby, maken de meesten paarden zelf, krijgen nieuwe vriendschappen, gaan veel naar buiten, sporten, organiseren hun wedstrijden (meestal) zelf en op alle vlogs zie ik zo veel plezier. Waarom zouden we daar over gaan judgen omdat het niet binnen ons straatje past?

EDIT:
https://www.youtube.com/watch?v=MuB4WIhNexc
Ik zie hier alleen maar pretbekkies op een (volgensmij) zelf gehost evenement. Ja misschien die ouders die moeten rijden vinden het minder, maar geen idee hoever het was, misschien trakteren ze zichzelf wel op een dagje sauna. Waarom zou je judgen over iets wat zo veel meiden blij maakt?
Laatst bijgewerkt door maava op 26-04-18 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:46

Iedereen kan doen waar ze lol in hebben, maar "sport" zou ik dit niet noemen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:49

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:50

Oh, dus knikkeren is óók sport?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:51

Kuggur schreef:
Oh, dus knikkeren is óók sport?

Schaken en darten toch ook?
Kan me er niet druk om maken :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:51

Kuggur schreef:

Nou bij dat springen werden toch hoogtes bereikt waarvan ik denk: "Dat lijkt me nog knap lastig ZONDER stokpaardje tussen je benen, laat staan MET stokpaardje." Je maakt trouwens volgens mij een enorme klapper als je over je stokpaard struikelt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:55

minikatje schreef:
Tutuglitterdansen wordt een nieuwe IJslandse sport begrijp ik?

Dat valt of staat met de vraag of ik een nationale competitie van de grond krijg. Volg de bokt voorpagina voor nieuwe ontwikkelingen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:55

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:57

Waarom moet ik nu denken aan Jules Deelder's favoriete sport....

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:08

Kuggur schreef:
minikatje schreef:
Tutuglitterdansen wordt een nieuwe IJslandse sport begrijp ik?

Dat valt of staat met de vraag of ik een nationale competitie van de grond krijg. Volg de bokt voorpagina voor nieuwe ontwikkelingen.

Mijn stem heb je *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:09

Ik snap niet wat mensen hier tegen kunnen hebben.. Dat je het jezelf niet ziet doen, prima, maar laat die kinderen toch lekker kind zijn en lol hebben en bewegen.
Ik vind het rennen en springen met een stokpaard veel normaler voor een kind dan wanneer ze de hele dag spelletjes doen op de ipad, en ook nog eens veel gezonder.
Toen wij jong waren hadden we toch ook stokpaardjes? We deden er dan geen wedstrijden mee, maar ik heb heel wat rondgerend met mijn denkbeeldige paardjes :)) Ik liet heel trots mijn omgebouwde schommel aan mijn vriendjes en vriendinnetjes zien, die ik met matrassen en touwen tot paard had omgetoverd :') Hartstikke normaal voor een kind.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:11

Kuggur schreef:
Waarom moet ik nu denken aan Jules Deelder's favoriete sport....

Drinken?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:24

Cowboy55 schreef:
Kuggur schreef:

Nou bij dat springen werden toch hoogtes bereikt waarvan ik denk: "Dat lijkt me nog knap lastig ZONDER stokpaardje tussen je benen, laat staan MET stokpaardje." Je maakt trouwens volgens mij een enorme klapper als je over je stokpaard struikelt.

_O- _O- Het klinkt gewoon zo onnozel :') 'Als je over je stokpaard struikelt'. Maar ik ben het wel met je eens, lijkt mij ook een pijnlijke affaire.

Ik begrijp alleen oprecht niet waarom dit zo'n ongelooflijke hype is. Ik speelde vroeger ook 'paardje', tot ver in mijn tienerjaren trouwens, maar toevallig nooit met zo'n stok tussen mijn benen. Dat lijkt me ook enorm irritant, zo'n stokpaard. Ik sprong ook best hoog al paardje spelend en ik had een zeer goede conditie, veel beter dan veel van mijn leeftijdsgenoten. Ik snap niet waarom men nu opeens doet alsof iemand een nieuwe sport heeft uitgevonden. Het is gewoon spel, net als dat sommigen het leuk vinden om Zwerkbal na te spelen.

Ik vind wel dat spelen en fantasie gebruiken tijdens spel veel te veel en op veel te jonge leeftijd al aan banden gelegd wordt. 'Nu ben je ouder (lees: een jaar of 10/11), jij mag niet meer spelen, nu moet je volwassen doen'. Ik vind dat echt een idiote insteek. Er is niets mis met spelen en de ene zal langer spelen dan de ander. Sommige mensen blijven hun hele leven vrij speels, anderen groeien er snel uit en hebben er al snel geen behoefte meer aan. Prima toch? Ieder zijn ding en ieder zijn eigen manier van ontwikkelen. Het één is niet beter dan het ander. Je wordt er geen beter mens van als je geforceerd wordt om je op een bepaalde manier te gedragen omdat anderen dat zo willen zien.