Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
martine0503 schreef:Klopt. Helaas loop je altijd risico. Er kan altijd een iets gebeuren waarbij ze in paniek raken en verongelukken. En een piloot zit daar ook echt niet op te wachten. De meesten dan. Overal heb je rotte peren.
Fietsers zitten er ook niet op te wachten om half van hun sokken te worden gereden door iemand te paard of de mest op straat. Bij welke hobby die je beoefent, zie je maar dat anderen ermee kunnen worden benadeelt. Ook wij ruiters hebben rotte peren er tussen zitten.
Daarom laten we ons respectvol naar de ander gedragen ongeacht welke hobby je beoefent en begrip hebben voor elkaar. Een klein gedeelte veroorzaakt deze overlast. Als je daarmee te maken krijgt, is al meer dan vervelend genoeg. Verpest het alleen niet voor diegene die zich wel netjes gedragen dat is nog altijd het grootste deel.
Nikass schreef:martine0503 schreef:Klopt. Helaas loop je altijd risico. Er kan altijd een iets gebeuren waarbij ze in paniek raken en verongelukken. En een piloot zit daar ook echt niet op te wachten. De meesten dan. Overal heb je rotte peren.
Fietsers zitten er ook niet op te wachten om half van hun sokken te worden gereden door iemand te paard of de mest op straat. Bij welke hobby die je beoefent, zie je maar dat anderen ermee kunnen worden benadeelt. Ook wij ruiters hebben rotte peren er tussen zitten.
Daarom laten we ons respectvol naar de ander gedragen ongeacht welke hobby je beoefent en begrip hebben voor elkaar. Een klein gedeelte veroorzaakt deze overlast. Als je daarmee te maken krijgt, is al meer dan vervelend genoeg. Verpest het alleen niet voor diegene die zich wel netjes gedragen dat is nog altijd het grootste deel.
Klopt, maar er zit nog wel een verschil tussen de buitenwereld en op je eigen terrein vind ik. Daar zou je toch veilig moeten kunnen zijn. Spaar je kosten noch moeite voor een veilige afrastering ed en dan komt er zo'n idioot over je land...
Van mij mogen ze het verbieden.
Mazida schreef:Blijft ook bijzonder vinden dat zo'n ongevraagd op je land mag landen . Ik ga toch ook niet ongevraagd in andermans tuin zitten ?
martine0503 schreef:Helaas kun je dat vanuit de lucht niet altijd goed zien. Zeker als het simpel met paaltjes en draad is afgezet of met slootjes. Als je eenmaal de landing hebt ingezet, zeker met een zweefvliegtuig, kun je op 100 meter hoogte niet meer makkelijk uitwijken omdat je daar geen mogelijkheden voor hebt. Als dan ook nog eens aan 1 kant van de wei bomen staan waar opeens koeien of paarden vandaan komen die je van boven niet altijd kunt zien ben je zelf ook verre van blij. Zelf ook mee gemaakt dat we met man en macht moesten voorkomen dat koeien het toestel van zeer dichtbij wouden “bekijken”. Achteraf konden we er samen met de boer er hartelijk om lachen (zonder kiespijn). Ik ben echter gestopt met die hobby/sport dus mij zul je niet treffen op je land.
Ben echter wel benieuwd hoe sommige ruiters hier reageren als ze zelf zwaar in hun hobby zouden worden beperkt. Geen bosritten meer of op het strand, want ja het is maar een kleine groep dat er gebruik van maakt en ja daar zitten ook weer hele asoruiters tussen. Want ja ook daar kunnen wij weer ongelukken veroorzaken. Paard niet meer onder controle door joligheid van het paard en kind overrijden met alle gevolgen van dien.
En ja mijn paard en ik houden ook van buitenritten.
Nikass schreef:Je kunt paardrijden zonder overlast te veroorzaken. En je rijdt als het goed is niet op iemands erf.
Ik begrijp dat er bij ballonnen en zweefvliegen altijd een mogelijkheid is dat je onverwacht moet landen, ook als dat op iemands terrein is. Het lijkt mij gewoon niet verantwoord om deze hobby dan uit te oefenen. Het kan overigens ook een peuter zijn die op mijn erf speelt. Krijg ik dan een "sorry, we konden niet meer uitwijken?"
Eloya schreef:Nadat een ballon vorig jaar best grote schade aan ons land heeft aangericht door maïs om te varen en gras plat te rijden etc met de wagens. Zijn wij er zeker niet meer zo happig op
Helemaal ook nog omdat ze eerst zonder toestemming alles weg hebben gehaald en daarna pas snel snel aan de deur kwamen. Fles kruidenbitter in mijn handen duwde en weg reden. Tegen de tijd dat ik de schade kon opnemen waren zij al lang gevlogen.
Mooie hobby en activiteit. Maar schade toebrengen aan een ander gaat mij ook te ver.
Nikass schreef:Je kunt paardrijden zonder overlast te veroorzaken. En je rijdt als het goed is niet op iemands erf.
Ik begrijp dat er bij ballonnen en zweefvliegen altijd een mogelijkheid is dat je onverwacht moet landen, ook als dat op iemands terrein is. Het lijkt mij gewoon niet verantwoord om deze hobby dan uit te oefenen. Het kan overigens ook een peuter zijn die op mijn erf speelt. Krijg ik dan een "sorry, we konden niet meer uitwijken?"
Cowboy55 schreef:Nikass schreef:Je kunt paardrijden zonder overlast te veroorzaken. En je rijdt als het goed is niet op iemands erf.
Het kan ook een bomexpert zijn die op het punt staat een bom te ontmantelen. Die expert wordt geraakt door de ballon, maakt daardoor een fout, de bom gaat af en 10.000 mensen laten het leven. Vanwege een ballon. Dus ik heb maar eens gegoogeld hoe vaak dat voorgekomen is. Blijkt 0 keer te zijn. Net zo vaak als dat er een peuter onder een landende ballon terecht is gekomen.
Kortom: ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als zo'n ding op je land landt. Het kan zelfs tot (forse) schade leiden. Maar laten we er nou niet weer een 1e Wereld drama van maken.
Eloya schreef:Nadat een ballon vorig jaar best grote schade aan ons land heeft aangericht door maïs om te varen en gras plat te rijden etc met de wagens. Zijn wij er zeker niet meer zo happig op
Helemaal ook nog omdat ze eerst zonder toestemming alles weg hebben gehaald en daarna pas snel snel aan de deur kwamen. Fles kruidenbitter in mijn handen duwde en weg reden. Tegen de tijd dat ik de schade kon opnemen waren zij al lang gevlogen.
Mooie hobby en activiteit. Maar schade toebrengen aan een ander gaat mij ook te ver.
Cowboy55 schreef:Kortom: ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als zo'n ding op je land landt. Het kan zelfs tot (forse) schade leiden. Maar laten we er nou niet weer een 1e Wereld drama van maken.
martine0503 schreef:Ja die is er. Vastgelegde afspraken daarover. Via de KNVvL
Sclimpre schreef:martine0503 schreef:Ja die is er. Vastgelegde afspraken daarover. Via de KNVvL
Mooi, dan hoeven ze toch niet slinks te verdwijnen.
Als ze zich netjees aanmelden bij degene waar ze geland zijn, gegevens achterlaten en checken of de verzekering al dan niet aangesproken moet worden maakt toch al een heel andere indruk. Dan nog zal niet iedereen er blij mee zijn, maar je bent ook nit blij als er iemand tegen je auto aanrijdt.
damian23 schreef:Cowboy55 schreef:Kortom: ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als zo'n ding op je land landt. Het kan zelfs tot (forse) schade leiden. Maar laten we er nou niet weer een 1e Wereld drama van maken.
Google maar eens op de schade aan gewassen en dieren veroorzaakt door luchtballonnen. Dan zie je dat dit behoorlijk vaak voorkomt. Als mijn paard zijn been breekt doordat hij is geschrokken van een luchtballon is dat voor mij een 1e wereld drama! En voor de ballonvaarder dan waarschijnlijk ook.
damian23 schreef:Cowboy55 schreef:Kortom: ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als zo'n ding op je land landt. Het kan zelfs tot (forse) schade leiden. Maar laten we er nou niet weer een 1e Wereld drama van maken.
Google maar eens op de schade aan gewassen en dieren veroorzaakt door luchtballonnen. Dan zie je dat dit behoorlijk vaak voorkomt. Als mijn paard zijn been breekt doordat hij is geschrokken van een luchtballon is dat voor mij een 1e wereld drama! En voor de ballonvaarder dan waarschijnlijk ook.
Gauw alles inladen en wegwezen is wat ik de afgelopen jaren vooral gezien hebt.