Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vur schreef:Nederlanders zijn ontzettend slechte verliezers en vind dat stukje over de proef van Charlotte ontzettend kinderachtig en ook af en toe ronduit onterecht. Ik vond Dreamboy ook getruct lopen en hier en daar geforceerd. Ik krijg hierdoor de indruk dat we een nog hardere tik nodig hebben voor de komende kampioenschappen want we hebben nog steeds niet begrepen dat harmonie scoort en dat dus ondanks de poging om een bondscoach als Rien aan te stellen. Ik zie er nog steeds weinig, wel iets bij een enkeling, maar nog steeds te weinig van terug.
Monique schreef:Het zijn heus niet allemaal hete paarden van nature Harvey1. De paarden worden ontzettend heet gemaakt door degene die erop zit . En aan de voorkant proberen dit soort ruiters hun paard te managen.
Ze proberen controle over de druk te krijgen.
Kijk ook eens hoe angstig de paarden van Edward Gal en Hans-Peter Minderhout weg draven vanuit halthouden. Ze weten van angst niet waar ze met de benen heen moeten. Ik vind dat deze manier van rijden echt wel afgestraft moet worden door de juryleden en door het publiek die dit niet meer willen zien.
Liever zie ik Dujardin rijden maar eerlijk is eerlijk. Als zij een fout maakt moet ook zij daar voor eerlijk beoordeeld worden.
Anoniem schreef:@MCE, even over je onderste alinea.
Ik vind helemaal niet dat ruiters die een paard met druk en angst door de baan heen rijden hiervoor gestraft worden. Zij zouden veel lager moeten eindigen. Als een paard geen happy atlete is en door druk en spanning tussen de hekjes zijn kunstjes moet uitvoeren zouden ze niet eens winst mogen rijden.
Ik heb zelf ook op hoger nivo wedstrijden gereden maar kan mij niet identificeren met de huidige dressuursport. Ik ga daardoor ook niet meer naar de wedstrijden, ook niet naar de grote concoursen om te kijken en ben er zelfs voor om de dressuursport maar helemaal af te schaffen. Ik schaam mij dat ik zelf ook zo nodig met mijn paarden persé naar concours moest. Dit terwijl mijn paarden dit echt niet altijd konden waarderen. Ik vind eigenlijk dat een sport met dieren niet meer zou mogen.
Monique schreef:@Askja, ik vind het juist een heel goed punt wat Rick Helmink daar maakt. Het is dan ook niet bedoeld om Charlotte Dujardin is diskrediet te brengen. Zij rijdt gewoon super eerlijk. Maar deze video opnames zegt juist heel veel wat er aan schort wat betreft de jurering.
Riel schreef:Wat mij betreft mag de manier van corrigeren ook meegenomen worden. Charlotte maakt op dit moment misschien nog foutjes met haar nieuwe toppaard maar ik vind dat ze het heel mooi oplost. De rest van de proef zit ook heel mooi in elkaar. Beter zo dan een gespannen/bang paard. Dit dier loopt binnenkort fluitend en correct de piste rond met een heel blij gevoel. Ik kijk er naar uit!
Ik begrijp nu maar al te goed waarom het altijd zo fijn was om naar haar en haar Valegro te kijken!![]()
Charlotte verdient een groot aplaus en ik hoop dat er binnenkort meer ruiters op dezelfde manier gaan rondsturen. Een groot voorbeeld voor elke (top)ruiter.