Nicolette Kluijver beschuldigd van mishandeling shetlandpony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:43

Als ze zich eens zo druk maakten over de grote grazers op de Oostvaarderplassen van oktober tot nu al zo'n 3000 stuks van ellende gecrepeerd zijn |( -:(- -:(-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:02

Imala204 schreef:
Als ze zich eens zo druk maakten over de grote grazers op de Oostvaarderplassen van oktober tot nu al zo'n 3000 stuks van ellende gecrepeerd zijn |( -:(- -:(-

Dat vind ik nou ook!En zelfs al had ze maar 1 shet,als die samen staat met allerlei andere dieren is dat ook gezelschap hoor.Laten ze maar eens gaan voeren bij de Oostvaarderplassen als ze niks te doen hebben.

Indi_Vito

Re: Nicolette Kluijver beschuldigd van mishandeling shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:20

noujaaa ik volg haar op facebook en als er iemand goed is voor haar diertjes is zei het wel!! die beestjes lopen zelfs door huis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:25

zanakuzies schreef:
noujaaa ik volg haar op facebook en als er iemand goed is voor haar diertjes is zei het wel!! die beestjes lopen zelfs door huis :')
Dat laatste lijkt me dan weer geen criterium voor dierenwelzijn en goede zorg. :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:26

Haha als ik volg haar op instagram en facebook en serieus, ik denk dat er weinig dieren het beter hebben dan bij haar!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:28

Aranel schreef:
Aangezien ze over één paard spreekt, vind ik het eigenlijk wel mishandeling. Als je een pony alleen laat staan, ontzeg je hem contact met andere paarden en dat vind ik eigenlijk ook onder mishandeling vallen.

Zolang dat is toegestaan kun je dat wel vinden maar is dat niet. Indirect beschuldig je dus een eigenaresse wel.

Kende in t verleden een paard dat als enige op stal gehouden werd 24/7. Dit omdat een zeer gerenommeerde paardenman/vrouw als zijnde eigenaren dit zo wilden. Paardenmensen in de sport bij uitstek. Daar wordt door niemand wat over opgemerkt want het zijn bekenden in de sport.Terwijl het daar op stal allemaal sportpaarden waren....die wel de wei gewoon in gingen.
Maar een paard alleen in de wei vinden de meesten zielig......die kan in ieder geval zijn ding nog doen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:29

anjali schreef:
Imala204 schreef:

En zelfs al had ze maar 1 shet,als die samen staat met allerlei andere dieren is dat ook gezelschap hoor.

Natuurlijk is en ander diersoort geen gezelschap voor een pony. Als jij je hele leven met een olifant in huis woont heb je daar toch ook niks aan omdat jullie niet dezelfde taal spreken?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:32

Nies_ schreef:
Raar verhaal, want als ik verwaarlozing wil melden kan dat niet anoniem.

Zeer zeker wel....klinkt misschien zwaar maar hier kan dat gewoon https://www.meldmisdaadanoniem.nl

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:33

Zien er goed verzorgt uit...

Jee aan bn er zijn kleeft een keerzijde

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:35

Denk ook dat de politie iets veel nuttigers zou kunnen doen.... Gezien de dieptrieste situatie in de Oostvaarders Plassen. Dat is pas dierenmishandeling!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:35

Bravura schreef:
Nies_ schreef:
Raar verhaal, want als ik verwaarlozing wil melden kan dat niet anoniem.

Zeer zeker wel....klinkt misschien zwaar maar hier kan dat gewoon https://www.meldmisdaadanoniem.nl

Wist ik niet, bedankt.

We weten natuurlijk niet wat de aanleiding van de melding was he. Ik vind het niet verkeerd dat iemand de moeite neemt een melding te doen zodra er enige twijfel is. Misschien is het loos alarm, maar misschien ook niet.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:36

Ze had het gister op boulevard over een paard Ze had een paard en woonde zowat bij het paard in de stal! Misschien heeft ze ergens op een stal nog wel een paard staan!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:39

@Lizzyy: Wel hoor,ik ben dol op olifanten en vind ze liever dan sommige mensen.Het is goed mogelijk vrienden te zijn met levende wezens van een andere soort.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:43

anjali schreef:
@Lizzyy: Wel hoor,ik ben dol op olifanten en vind ze liever dan sommige mensen.Het is goed mogelijk vrienden te zijn met levende wezens van een andere soort.

Vrienden ja, maar als jij je hele leven alléén maar met olifanten om mag gaan ga je op den duur ook snakken naar menselijk contact.
Kudde/groepsdieren als paarden, mensen, honden, ratten en weet ik het allemaal hebben echt contact met soortgenoten nodig, anders worden ze op den duur kierewiet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:45

Deze kwestie vind ik offtopic maar eigenlijk wel een eigen topic waard.Zoals jullie wel weten zijn er verschillende malen zog. wolfskinderen gevonden,dat zijn kinderen die door wolven,of vaker,zelfs in oost-europa,door zwerfhonden zijn geadopteerd zeg maar,ook wel door apen.En die werden dan ooit gevonden en mensen probeerden hen dan te heropvoeden,maar dat lukte nooit echt. ze werden dan pas "kierewiet"omdat ze gedwongen werden zonder de dieren verder te leven.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:50

anjali schreef:
Deze kwestie vind ik offtopic maar eigenlijk wel een eigen topic waard.Zoals jullie wel weten zijn er verschillende malen zog. wolfskinderen gevonden,dat zijn kinderen die door wolven,of vaker,zelfs in oost-europa,door zwerfhonden zijn geadopteerd zeg maar,ook wel door apen.En die werden dan ooit gevonden en mensen probeerden hen dan te heropvoeden,maar dat lukte nooit echt. ze werden dan pas "kierewiet"omdat ze gedwongen werden zonder de dieren verder te leven.

Dat is nog steeds geen rede om een kuddedier bewust alleen te houden (al dan niet met gezelschap van 'andere' dieren).

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:52

Maar die kinderen zijn (deels) opgevoed door die dieren. Een paard dat opgevoed word door zijn moeder, en daarna enkele jaren in de opfok staat "kent" de paardentaal, en zal die dus missen als hij vervolgens alleen gehouden word. Als het paard door mensen met de fles groot gebracht word en van jongs af aan alleen met mensen omgaat en geen paard ziet is het uiteraard anders, al vind ik dat zo'n situatie ten aller tijde voorkomen moet worden, zo lang dat verantwoord is voor de gezondheid van het dier.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:39

Dioxide schreef:
Volgensmij heeft mevrouw Kluijver juist een hele bende beestjes en meerdere shetlanders die allemaal lekker de hele dag buiten (en in huis :') ) rond mogen lopen en er verder prima uitzien aldus foto's op Insta :)

Haha ja was ook mijn gedachte. Zij heeft thuis een hele beestenboel inclusief kippen en geiten. Als ik al die posts op insta zie dan kan ik me echt niet voorstellen dat ze die beesten mishandeld.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:45

Knert schreef:
Zien er goed verzorgt uit...

Jee aan bn er zijn kleeft een keerzijde

Nou ja, met de verkeerde buur kan je hetzelfde overkomen...

Je loopt als BN-er wel meer risico dat je gekken aan de deur krijgt die verhaal willen halen als ze lezen/horen/denken dat je je dieren mishandelt...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:35

anjali schreef:

Heeft helemaal niks met elkaar te maken, dat is opvoeding en niet samen zetten op latere leeftijd. Een pony en bijvoorbeeld een geit zijn geen gelijken, spreken niet dezelfde taal en hebben ander gedrag. Ik snap oprecht niet dat er nog mensen zijn die oprecht denken dat paarden het gemakkelijk met gezelschap van een ander dier kunnen doen.

Maar goed Nicolette heeft er dus twee. Snap de meerwaarde van dit nieuwsbericht ook niet. Iemand wordt weer onterecht in een slecht daglicht gezet.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:58

_Reneee schreef:
anjali schreef:

Heeft helemaal niks met elkaar te maken, dat is opvoeding en niet samen zetten op latere leeftijd. Een pony en bijvoorbeeld een geit zijn geen gelijken, spreken niet dezelfde taal en hebben ander gedrag. Ik snap oprecht niet dat er nog mensen zijn die oprecht denken dat paarden het gemakkelijk met gezelschap van een ander dier kunnen doen.

Maar goed Nicolette heeft er dus twee. Snap de meerwaarde van dit nieuwsbericht ook niet. Iemand wordt weer onterecht in een slecht daglicht gezet.

Helemaal mee eens!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:00

Hét voorbeeld van het gezegde: van een Mug een Olifant maken.
Je word zó snel beschuldigd van mishandeling,en dan vooral door Leken.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:36

Ben ik erg argwanend als ik denk dat ze t zelf verzonnen heeft om OVP (en zichzelf) in de aandacht te brengen?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:49

gohya schreef:
Hét voorbeeld van het gezegde: van een Mug een Olifant maken.
Je word zó snel beschuldigd van mishandeling,en dan vooral door Leken.

Juist door leken. En mensen die 't land aan je hebben. Ik ken talloze verhalen van visites van DB, dierenpolitie enz. die nutteloos bleken omdat de paarden in kwestie er prima bij stonden maar omdat de hek'deskundigen' en/of treiterburen het leuk vonden om te bellen.

En inderdaad, als je een bekende naam hebt wordt dat ineens een leuk verhaaltje voor de media.

marietta schreef:
Ben ik erg argwanend als ik denk dat ze t zelf verzonnen heeft om OVP (en zichzelf) in de aandacht te brengen?

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, kan natuurlijk ook, net zoals ze misschien inderdaad haar dieren mishandelt, dat laat je zelf natuurlijk niet zien op Insta (daarmee zeg ik dus niet dat ik haar daar van beschuldig, ik ken heel de situatie niet en heb daar dus even geen mening over). Maar je staat versteld hoe vaak de DB en consorten voor niks uitrukt (en dat vertelde een DB meneer zelf ook) dus bijna logisch dat ik daar dan het eerste aan denk.

Happy1oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:11

corine1981 schreef:
Hier wel op afgaan en de OVP maar laten gebeuren...

Wat een scheef land hebben we toch.

Helemaal met je eens! Slaan ze bij ovp mensen in boeien die dieren willen redden en hier gaan ze met 2 man op valse melding af...nl op zijn kop :brr: