Grooms bedwelmd en beroofd bij vierspanwedstrijd in Exloo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:24

rien10 schreef:
bigone schreef:
Triest maar ik vraag me dan meteen af of het een insider is, waarom doe je dit in Exloo(of all places) op een menwedstrijd en dus weet de dief blijkbaar dat er veel cash aanwezig is.

Jeetje, daar zeg je wat... dubbel triest in dat geval.

Of een lokale dief, die deze wedstrijd al jaren voorbij ziet komen.

Nou, dit was de tweede editie van deze wedstrijd. Maarrrr,... waarom zoveel cash mee??? Je kunt overal pinnen e.d.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:53

Kennis van mij is vorig jaar hetzelfde overkomen in Frankrijk, maar in zijn caravan.
Oost-europese bendes blijken dit vaker te doen .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:00

yarrah schreef:
Nou, dit was de tweede editie van deze wedstrijd. Maarrrr,... waarom zoveel cash mee??? Je kunt overal pinnen e.d.

Menwedstrijden zijn vaak op een plek waar geen pinautomaat om de hoek zit. En menners zijn vaak behoorlijk wat kwijt aan inschrijving, stalling voor alle paarden (met 4span heb je er gerust 6 mee), eten voor je hele team etc etc. Dus ik snap t wel.

Doodeng idee dat ze je bedwelmen.

Electra63

Re: Grooms bedwelmd en beroofd bij vierspanwedstrijd in Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:12

Je moet dat natuurlijk wel weten (Dat er veel geld aanwezig is).
Regelmatig hoor je ook dat (paarden)handelaren, marktlui of laatst een eigenaar van een oliebollenkraam is beroofd.
Allemaal mensen met (veel) cash geld. Triest, maar eigenlijk moet je zo veel mogelijk pinnen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:50

Toevallig stond een raam op een kier, en daar werd een bedwelmend gas door gespoten. Klinkt mij net iets teveel als James Bond.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:53

BigBen schreef:
Toevallig stond een raam op een kier, en daar werd een bedwelmend gas door gespoten. Klinkt mij net iets teveel als James Bond.

En toch gebeurd het heel veel. En een raam open in een vrachtwagen is wel zo lekker. Het is een kleine ruimte waar je slaapt dus wat frisse lucht is altijd welkom.

In Duitsland is zelf een parkeerplaats waar elke ochtend de chauffeurs wakker gemaakt worden om te kijken of ze nog leven. Daar is er ooit een overleden na zo'n actie.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:55

BigBen schreef:

Dit gebeurd in het transport al jaren. En met deze temperaturen een raam op een kier laten is in mijn beleving ook helemaal niet vreemd. Als je even moeite neemt om wat research te doen via Google kom je ontzettend veel van dit soort gevallen tegen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:58

BigBen schreef:

Wel nee, gebeurd vaker dan je denkt. Ga eens met internationale chauffeurs praten, die kunnen je wel even bijpraten. Het is geen James Bond film maar realiteit.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:04

Dus als aankomend crimineel scharrel je rond op de vrachtwagen parking, je zoekt er eentje uit waarvan het raam open staat, je spuit een bewelmend gas binnen, je raakt zelf ook nog binnen, en dan hoop je maar dat er veel cash aanwezig is ? Hoe meer ik erover nadenk, hoe ongeloofwaardiger het klinkt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:08

Het moet niet gekker worden dat dit al gebeurd en dat je dan ook nog voor leugenaar uitgemaakt wordt :+

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:17

belle_boef schreef:
BigBen schreef:

En toch gebeurd het heel veel. En een raam open in een vrachtwagen is wel zo lekker. Het is een kleine ruimte waar je slaapt dus wat frisse lucht is altijd welkom.

In Duitsland is zelf een parkeerplaats waar elke ochtend de chauffeurs wakker gemaakt worden om te kijken of ze nog leven. Daar is er ooit een overleden na zo'n actie.

Gebeurt inderdaad heel regelmatig, maar mensen praten er liever niet over. Camperplaatsen door heel Europa staan erom bekend en inderdaad vaak Oost-Europese bendes. Hoeft niet eens een raam open te staan, kan namelijk ook via airconditioning/ventilatie roosters. Heel eng, vooral als je met kleine kinderen reist (veel gevaarlijker voor kinderen ivm narcotisch gas).

Ja, open grenzen brengen ook een hoop ellende met zich mee!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:19

BigBen schreef:
Dus als aankomend crimineel scharrel je rond op de vrachtwagen parking, je zoekt er eentje uit waarvan het raam open staat, je spuit een bewelmend gas binnen, je raakt zelf ook nog binnen, en dan hoop je maar dat er veel cash aanwezig is ? Hoe meer ik erover nadenk, hoe ongeloofwaardiger het klinkt.

Welkom in de realiteit.

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:21

BigBen schreef:

Ik vermoed dat jij niet veel over de wegen door Europa reist, want anders had je hier wel over gehoord. Gebeurt namelijk al jaren. Daarom gebruik ik uitsluitend campings met goede bewaking en nooit goedkope of gratis camperplaatsen, die staan er namelijk om bekend. Komt alleen niet in het nieuws.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:39

Jolliegirl schreef:
Maar duizend euro cash bij je hebben....
Je kunt pinnen met boodschappen, tanken... En je startgeld kun je overmaken..

Vind t maar een vreemd verhaal..

Neemt niet weg dat het belachelijk is wat er gebeurt is em blij dat het zo afgelopen is met vreemd wakker worden... Ze hadden wel ziek kunnen zijn!

Niet elke baas geeft zomaar zijn pincode aan zijn personeel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:43

Pinnen in exloo is niet zo heel makkelijk.

Hier liggen de dorpen redelijk ver uit elkaar en niet elk dorp heeft een bank/pinautomaat helaas.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:50

lochsong schreef:
BigBen schreef:

Ik vermoed dat jij niet veel over de wegen door Europa reist, want anders had je hier wel over gehoord. Gebeurt namelijk al jaren. Daarom gebruik ik uitsluitend campings met goede bewaking en nooit goedkope of gratis camperplaatsen, die staan er namelijk om bekend. Komt alleen niet in het nieuws.

Sorry hoor, maar wat jij vertelt is flauwe kul. Dat gas gebruikt wordt door criminelen op campings enz. is een urban legend. In werkelijkheid gebeurt het niet.

Hoeveel gas denk je dat je in een vrachtwagen zou moeten blazen om de inzittenden onder narcose te brengen ? Grote hoeveelheden, wat betekent dat de criminelen met x aantal gasflessen van pakweg 60 liter op wandel zouden moeten. En ook nog eens met gasmaskers en zuurstofflessen, anders konden ze zelf niet eens binnen komen. Kun je je voorstellen dat er in Exloo iemand met twee forse gasflessen, een zuurstofmasker, en zuurstofflessen over de parking stapt ? Onopvallend ? En verder, welk gas moeten de criminelen dan wel gebruiken ? Gassen die in de anesthesie worden gebruikt zijn duur, in ieder geval te duur om er een complete vrachtwagen mee vol te blazen. Als crimineel kom je dan met een paar duizend euro nauwelijks uit de kosten. Natuurlijk bestaan er ook goedkopere gassen, zoals chloroform en ether, maar dan moet je al een complete tankwagen laten aanrukken. Plus, van chloroform en ether raak je niet zo maar onder narcose, ook niet als je slaapt. Je begint te hoesten, eventueel te kotsen, nee, dat gaat echt niet onopgemerkt voorbij. En de stank blijft dagenlang hangen. Daar komt nog bij, hoe kunnen criminelen hun gas zo precies doseren dat er nooit doden vallen ?

Nee, nee, het is te gek om los te lopen. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar er is in ieder geval geen verdovend gas in die vrachtwagen geblazen. Dat is nonsens.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:00

BigBen schreef:
lochsong schreef:

Sorry hoor, maar wat jij vertelt is flauwe kul. Dat gas gebruikt wordt door criminelen op campings enz. is een urban legend. In werkelijkheid gebeurt het niet.

Hoeveel gas denk je dat je in een vrachtwagen zou moeten blazen om de inzittenden onder narcose te brengen ? Grote hoeveelheden, wat betekent dat de criminelen met x aantal gasflessen van pakweg 60 liter op wandel zouden moeten. En ook nog eens met gasmaskers en zuurstofflessen, anders konden ze zelf niet eens binnen komen. Kun je je voorstellen dat er in Exloo iemand met twee forse gasflessen, een zuurstofmasker, en zuurstofflessen over de parking stapt ? Onopvallend ? En verder, welk gas moeten de criminelen dan wel gebruiken ? Gassen die in de anesthesie worden gebruikt zijn duur, in ieder geval te duur om er een complete vrachtwagen mee vol te blazen. Als crimineel kom je dan met een paar duizend euro nauwelijks uit de kosten. Natuurlijk bestaan er ook goedkopere gassen, zoals chloroform en ether, maar dan moet je al een complete tankwagen laten aanrukken. Plus, van chloroform en ether raak je niet zo maar onder narcose, ook niet als je slaapt. Je begint te hoesten, eventueel te kotsen, nee, dat gaat echt niet onopgemerkt voorbij. En de stank blijft dagenlang hangen. Daar komt nog bij, hoe kunnen criminelen hun gas zo precies doseren dat er nooit doden vallen ?

Nee, nee, het is te gek om los te lopen. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar er is in ieder geval geen verdovend gas in die vrachtwagen geblazen. Dat is nonsens.

Want jij was erbij? Jij sliep in de vrachtwagen of hebt die paar duizend euro gestolen?

Paardenmensen op concours hebben geld mee. Je hoeft geen Einstein te zijn om dat te weten. Dat mensen tot uitersten gaan om dat te stelen, is ook niks nieuws. Zolang je er niet bij was hoef je ze niet als leugenaars te bestempelen.

Enig idee hoe warm het is in vrachtwagens? Daar staan altijd raampjes open. En de deur doe je ook niet zomaar op slot want je moet er makkelijk uit kunnen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:01

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:01

Dus mijn kennissen hebben ook zichzelf maar bedwelmd in de caravan, beroofd , oh wacht natuurlijk verzekering oplichting, al die ellende zonder geld passen etc hadden ze daar wel voor over ?
Jeetje wat bij jij naief zeg 8-)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:51

BigBen schreef:

Maar zo gebeurT ;) het inderdaad wél!
En is niks nieuws, toen ik 20jr geleden nog vrachtwagenchauffeur was, kwam dit regelmatig voor. Ik ken een aantal collega’s die zo zijn beroofd, in binnen en buitenland.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:04

BigBen schreef:

Wij stonden in 2005 op een camping in Taragona (Spanje) en daar is toen bij mensen in een camper ook gas naar binnengespoten. Mensen hadden niets gemerkt, werden 'smorgens wakker en er was van alles gestolen (geld, camera, horloges en telefoons). Ik weet natuurlijk niet wat voor gas dat was, maar mensen moesten aangifte doen bij de politie en die waren niet verbaasd, kwam regelmatig voor in 2005 !!

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:52

prugelpiet schreef:
Want jij was erbij? Jij sliep in de vrachtwagen of hebt die paar duizend euro gestolen?

Paardenmensen op concours hebben geld mee. Je hoeft geen Einstein te zijn om dat te weten. Dat mensen tot uitersten gaan om dat te stelen, is ook niks nieuws. Zolang je er niet bij was hoef je ze niet als leugenaars te bestempelen.

Enig idee hoe warm het is in vrachtwagens? Daar staan altijd raampjes open. En de deur doe je ook niet zomaar op slot want je moet er makkelijk uit kunnen.

Probeer toch eens te lezen.
Je begint linksboven, en je eindigt rechtsonder :D .

Ik zeg niet dat er geen diefstallen gebeuren.
Ik zeg alleen dat daarbij geen 'bedwelmend' gas wordt gebruikt.
Omdat het de facto onmogelijk is.
Laatst bijgewerkt door BigBen op 03-04-18 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:55

Electra63 schreef:
Wij stonden in 2005 op een camping in Taragona (Spanje) en daar is toen bij mensen in een camper ook gas naar binnengespoten. Mensen hadden niets gemerkt, werden 'smorgens wakker en er was van alles gestolen (geld, camera, horloges en telefoons). Ik weet natuurlijk niet wat voor gas dat was, maar mensen moesten aangifte doen bij de politie en die waren niet verbaasd, kwam regelmatig voor in 2005 !!

Als de mensen niets gemerkt hadden, wisten ze toch ook niet of er gas was gebruikt.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:06

pien_2010 schreef:
Ongelooflijk hé BigBen, lees hieronder maar eens:

https://www.ad.nl/binnenland/buitenland ... ~a2a6996a/

Zelfs al eerder in de tijd gebeurde het. Ik kreeg een hele lijst toen ik dit onderwerp googelde:

https://www.chauffeursforum.nl/topic/26 ... -langs-a4/

Ik gaf je groot gelijk toen ik je bericht las, maar weten is meten ;) dus toch maar eventjes gegoogeld. Et voilà, helaas.

Hoi Pien.
Ik begrijp niet waar je met je links heen wil.
De eerste wijst naar het AD, het gaat over diefstal bij vrachtwagens, maar het gebruik van gas komt daarbij niet ter spake. De tweede wijst naar het chauffeurs' forum, en daar zeggen de truckers zelf dat het zogenaamd gebruik van gas onzin is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:08

Inderdaad een zeer sterk verhaal. Je bent op een professionele manier een sport aan het beoefenen, al het materiaal mag klauwen met geld kosten, maar aan een kluisje voor het vele contante geld wat elke wedstrijd mee moet wordt niet gedacht? Heel apart.