Paard ingeslapen na val op brug in Delft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:17

bettepet schreef:
Altijd een plekje in mijn hart gehouden.
Rust zacht lieverd.

Jij kent dit paard? Sterkte

Utixo

Re: Paard ingeslapen na val op brug in Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:22

Ik snap wel waarom het even duurde voor de keuze gemaakt is. Je kunt hem maar 1x maken, En je wil echt alles geprobeerd hebben. Deze veearts weet echt wel wat hij doet.

Zou het paard niet al eerder last hebben gehad en daardoor zijn gevallen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:24

Wat een nachtmerrie :(

Heel veel sterkte

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:32

Ontzettend bijzonder, al deze inzet om dit beestje te redden. Mede daarom zo triest dat het niet heeft mogen baten... hartverscheurend.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:49

Ja, ben er ook helemaal stil van. Sterkte aan iedereen die er bij betrokken was.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:57

Dat vraag ik me ook af. Misschien ging er van binnen iets mis waardoor paardje is gevallen. Sterkte voor allen die dit paard gaan missen. Heel verdrietig.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:01

Utixo schreef:
Ik snap wel waarom het even duurde voor de keuze gemaakt is. Je kunt hem maar 1x maken, En je wil echt alles geprobeerd hebben. Deze veearts weet echt wel wat hij doet.

Zou het paard niet al eerder last hebben gehad en daardoor zijn gevallen?

Op Facebook las ik dat de eigenaar ook vanuit België is moeten komen. Dat zou er ook mee te maken kunnen hebben. De verzorgster was met het paard aan het wandelen stond er.

Echt heel erg triest, maar ze hebben er in elk geval alles aan gedaan -O-

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:04

Jeetje wat een drama om je paard zo te verliezen... Heel veel sterkte aan iedereen die het paard lief heeft. Hartverscheurend hoe zijn ruiter erbij staat.

Ik vind het juist fijn dat er van alles uit de kast is gehaald door dierenarts en de brandweer. Wat een inzet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:42

Wat verdrietig om te zien.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:43

Sterkte voor de betrokkenen. Wat naar om je paard zo te moeten verliezen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:44

pien_2010 schreef:
Dat vraag ik me ook af. Misschien ging er van binnen iets mis waardoor paardje is gevallen. Sterkte voor allen die dit paard gaan missen. Heel verdrietig.

Precies wat ik dacht toen ik het filmpje zag..

Veel sterkte voor eigenaar en verzorger.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:19

Sterkte aan iedereen en aan de eigenaar... Maar wat een smal bruggetje of ligt het nou aan mij?
Maar goed dat ze het inslaapmoment niet lieten zien... ;(

Nogmaals, sterkte aan allen! ;(

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 07:30

bettepet schreef:
Altijd een plekje in mijn hart gehouden.
Rust zacht lieverd.

Ken jij het paard bettepet.
Heel veel sterkte! :(:)
Verschrikkelijk om zoiets mee te maken.
Het is ook een rot brug, hier hebben wij die ook en als het vochtig weer is zijn ze spekglad.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:20

Wat een nachtmerrie.
In Spaarnwoude ontzettend vaak over zo'n brug gelopen met paard. Nooit over nagedacht dat het zo kan aflopen.
Hulde aan de hulpdiensten en ontzettend veel sterkte voor de verzorgster en eigenaresse..

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:02

Amy schreef:
Heel eerlijk?

Na het zien van het filmpje vraag ik me af waarom de beslissing niet veel eerder is genomen. Je ziet duidelijk dat het paard het opgegeven heeft en dat ie verlamd is of wat gebroken heeft.

Rot ongeluk. Heel veel sterkte voor de eigenaar/eigenaren/ruiter...

Kan ook als gevolg van stress zijn. Zou lullig zijn als je een paard die in shock is in laat slapen. Anyway, het heeft inderdaad wel lang geduurd zo te zien.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:32

Er zit een heel verhaal achter wat mijn vader me vanmorgen heeft uitgelegd, maar uit respect voor de eigenaresse en verzorgster ga ik dat hier niet neerzetten. Ik kan wel zeggen dat er juist gehandeld is en gedaan is wat (uiteindelijk) het best was voor het paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:49

Ik snap wel dat ze het geprobeerd hebben, een paard dat in shock is geeft op, ik heb hier ook eentje gehad die vast gelegen had en die niet meer op wilde. Hij heeft toen iets rustgevends gekregen en toen dat ingewerkt was hebben we hem wel kunnen op helpen en het dier heeft nog een paar jaar (was ook al een ouder dier) een heerlijk leven gehad. Dus het besluit om niet meteen in te slapen maar eerst te proberen om hem te overtuigen dat ie wel weer kan staan is echt wel begrijpelijk. :) Ik zie op het filmpje de DA ook de benen testen alvorens ze hem overeind proberen te krijgen. Ze hebben gewoon alles gedaan wat in hun vermogen lag en dat lijkt me niet meer dan logisch. :)

Heel erg jammer voor zowel eigenaar als verzorgster dat het niet heeft mogen baten. Veel sterkte :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:02

Summerfly schreef:
Er zit een heel verhaal achter wat mijn vader me vanmorgen heeft uitgelegd, maar uit respect voor de eigenaresse en verzorgster ga ik dat hier niet neerzetten. Ik kan wel zeggen dat er juist gehandeld is en gedaan is wat (uiteindelijk) het best was voor het paard.

Heel netjes van je!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:44

Volgens mij is er iets mis met het linkerachterbeen.Wel erg voor het paard en alle betrokkenen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:56

Ayasha schreef:
Ik snap wel dat ze het geprobeerd hebben, een paard dat in shock is geeft op, ik heb hier ook eentje gehad die vast gelegen had en die niet meer op wilde. Hij heeft toen iets rustgevends gekregen en toen dat ingewerkt was hebben we hem wel kunnen op helpen en het dier heeft nog een paar jaar (was ook al een ouder dier) een heerlijk leven gehad. Dus het besluit om niet meteen in te slapen maar eerst te proberen om hem te overtuigen dat ie wel weer kan staan is echt wel begrijpelijk. :) Ik zie op het filmpje de DA ook de benen testen alvorens ze hem overeind proberen te krijgen. Ze hebben gewoon alles gedaan wat in hun vermogen lag en dat lijkt me niet meer dan logisch. :)

Heel erg jammer voor zowel eigenaar als verzorgster dat het niet heeft mogen baten. Veel sterkte :(:)

Herkenbaar.

Mijne (toen bijna 18) heeft 5 kwartier in een diepe sloot gelegen. Die had het ook opgegeven. Gelijkend een dood paard door trekker en een heleboel brandweer en andere hulp er uiteindelijk uitgetrokken. Daarna heeft hij heel lang op zijn zij gelegen. Iedereen die het filmpje ziet, denkt dat het paard inmiddels was overleden. Niets is minder waar. Hij is er nog steeds.

Ik vind het filmpje van hiervoor heel emotioneel. Zoveel mensen die zo hard gevochten hebben om het dier te redden, wat uiteindelijk niet gelukt is. Heel triest.

Heel véél sterkte voor de bijrijdster en de eigenaar. Vreselijk om je paard op die manier te moeten verliezen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:16

Wat afschuwelijk. Zit echt met tranen in mijn ogen het filmpje te kijken ;( Wat zal de verzorgster zich machteloos hebben gevoeld, arme meid :(:) Kan me zo in haar verplaatsen als ik haar zo zie staan. Iedereen heeft zo geweldig zijn best gedaan, daar zal het zeer zeker niet aan gelegen hebben, echt chapeau voor alle hulpverleners en betrokkenen voor hun inzet. En sterkte voor de verzorgstere en eigenaresse :(

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:19

Marocje schreef:
pien_2010 schreef:

Precies wat ik dacht toen ik het filmpje zag..

Veel sterkte voor eigenaar en verzorger.

Denk als je voor deze situatie staat, daar niet meteen aan denkt en hoop je paard toch nog te kunnen redden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:34

meisje schreef:
pien_2010 schreef:

Denk als je voor deze situatie staat, daar niet meteen aan denkt en hoop je paard toch nog te kunnen redden.
oh dat weet ik wel zeker. Dit is echt achteraf praten, op dat moment handel je. En dat hebben ze echt heel erg goed gedaan! Niks dan respect voor deze mensen!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:55

Brug is breed zat. Gok dat die gewoon te glad was door regen.
Naar ongeluk.

Verschrikkelijk zo'n keuze te moeten maken. Na lang proberen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:01

wat een naar ongeluk :( veel sterkte voor betrokkenen