Staarten van drie pony's in Lennik afgeknipt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Re: Staarten van drie pony's in Lennik afgeknipt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:49

Nou het scheelt dat het een shet is :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:49

bij de vos uit mijn profiel kan ik elke 3 tot 4 weken weer een stuk van de staart afknippen, omdat die al weer over de grond sleept. Laatste keer flink boven de kogel geknipt....zit nu op ruim 5 weken...en kan deze week weer; zijn staart en ook manen groeien echt mega snel. Dus ja; bij sommige paarden en ponies kan dat heel snel gaan.

Ik vind het er ook afgeknaagd eruit zien. Dat het tijden goed is gegaan zegt niets. Paar jaar terug stond er hier een haflinger met een pracht van een staart; lang en vol. Stond met een andere pony op het land. Is weken goed gegaan tot de andere pony besloot dat zo'n haflinger staart leuk is om aan te knagen; 2 uur later, nadat ze s'ochtends op het land waren gezet, had die haf net zo'n staart als op de foto in het artikel. En waren er ook nauwelijks haren in het land te vinden.

Ik gok ook op de geiten; die vreten nog de kleren van je lijf als ze honger hebben. Zo'n shetlander staart is easy peasy voor ze. Voortaan de geiten toch maar apart houden :D

Verder vind ook ik de toon erg overdreven; is het leuk of mooi zo die afgeknipte/afgeknaagde staarten? Nee, natuurlijk niet..ik zou wel ff een traantje laten bij de aanblik. Maar om het nu gelijk luguber en mishandeling te noemen? Niet bepaald.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:55

Het koppel mag inderdaad van geluk spreken...dat er niks ernstigs met hun diertjes aan de hand is!
Eén keer in de drie dagen eens gaan kijken is wel heul weinig -O-

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:49

En wie zegt dat die shets een volle, kilo’s wegende staart hadden? Misschien al groot deel afgeschuurd ( eczeem, wormen, verveling, jeuk door verharing, erop gestaan) Niet iedere shet is gezegend met een volle bos

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:56

Geiten kunnen ook heel goed staarten 'afknippen'. :Y)

Ik vind de tekst verder ook wel wat overdreven. :9k

Maarja ik was er niet bij, dus ik kan alleen maar gokken. :o

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:18

Ik zou toch de geiten eens heel goed bekijken...

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:13

Kan best geknipt zijn hoor, bij de ponys van mijn tante ook eens gebeurt hele staart er af geknipt manen en voorpluk, maken ze weer sierraden van en van die nep staarten en die verkopen ze gewoon weer. er komen weer paarden markten aan en dan gebeurt dit :/

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:58

Het lijkt me stug dat geiten drie staarten opeten en doorslikken, want op de wei was geen haar teruggevonden.
Wij hebben twee geiten bij de ponys lopen maar de ponys laten zich echt niet beknabbelen.
Mijn veulen heeft vroeger eens een staart afgevreten maar dat was heel ongelijk met lange slierten ertussen.
Zo'n staart helemaal kort vreten kost best wat tijd, lijkt me niet dat ze zo lang geduldig zijn blijven staan alledrie!
Wel heb ik vaker gehoord van mensen die staarten stiekem afknippen, ik denk dat dat toch aan de hand is, ook omdat er niks was terug gevonden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:00

Dat denk ik ook. Je ziet ook echt twee rechte, horizontale strepen waar gesneden is, een geit knaagt niet zo strak recht.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:01

Mijn shetlandhengstje liep ooit eens samen met twee geitjes en die hebben op één nacht heel zijn staart gekortwiekt, ik wist eerst ook niet hoe het kwam en dacht zelfs nog niet aan die geitjes. Tot ik hen op heterdaad betrapte en ik hen aan zijn manen zag beginnen. Ze hebben in het geheel één maand bij mijn shetje gestaan en ik heb ze verkocht en er een merrie bijgekocht toen. Spreek hier al van vele jaren geleden maar geiten blijven geiten... :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:42

Laureas schreef:
Mijn shetlandhengstje liep ooit eens samen met twee geitjes en die hebben op één nacht heel zijn staart gekortwiekt, ik wist eerst ook niet hoe het kwam en dacht zelfs nog niet aan die geitjes. Tot ik hen op heterdaad betrapte en ik hen aan zijn manen zag beginnen. Ze hebben in het geheel één maand bij mijn shetje gestaan en ik heb ze verkocht en er een merrie bijgekocht toen. Spreek hier al van vele jaren geleden maar geiten blijven geiten... :+

Maar vond je toen ook geen losse haren op de grond?
En drie ponys vind ik ook wel veel in een paar dagen tijd.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:06

Typisch dat bokt aan de hand van een foto het beter weet te vertellen wat er gebeurt is, dan politie die ter plaatse is geweest :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:55

Cinnepin schreef:
Typisch dat bokt aan de hand van een foto het beter weet te vertellen wat er gebeurt is, dan politie die ter plaatse is geweest :Y)

Want de politie is ineens expert in paarden staarten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:10

Wij hebben ook geiten op stal. Ook verschillende gehad. staan samen met de paarden 24/7 en nog nooit 1 haar afgevreten. neemt niet weg dat het kan hoor. Maar wel apart zo 3 staarten in 1 weekend.. en de manen zijn intact.
Wel een gigantische modderpoel die wei daar zeg zo op de foto te zien :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:29

Annet_Dottie schreef:
Cinnepin schreef:

Want de politie is ineens expert in paarden staarten?

Die hebben iig niet van een foto beoordeeld ;) en hebben meer gezien dan wij!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:38

Tja.. ik woon in Lennik, laat ons zeggen dat ik weet hoe de kennis hier is van paarden en andere dieren... :')

En neen, ik vond echt niets terug van die geiten hun vraatzucht, dat ging er echt wel in... naast het eten van staarten hebben die hier trouwens nog veel meer kattekwaad uitgestoken. Het waren heerlijke dieren want je kon er je echt mee amuseren maar ik heb toen gezegd, nooit geen geiten meer voor me. Het ging van de omheining afbreken, bomen opeten, tot mijn pauwenhaan kreupel boksen,.. dat was ook een druppel teveel. :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:57

Ja geiten zijn lastpakken. :D
Wij hebben ook al zo'n jaar of 13 een paar geiten.
Maar die hebben nooit aan de ponnies geknabbeld.

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:19

Mij verbaast het ook niets als het gewoon die geiten zijn geweest.
Bij mijn verzorgpony's gebeurt het ook als het land weer modderig wordt. De shetlander bleven ze altijd van af, de haflinger vreten ze helemaal kaal. 1 keer leek het écht geknipt, iedereen die ik een foto liet zien zei 'dat is geknipt, dat kán niet anders.' En toch denk ik dat het ook toen gewoon de geiten zijn geweest.